  • 1. Data: 2008-02-25 20:21:51
    Temat: Zakup oprogramowania w Niemczech -- jakie obowiązki podatkowe
    Od: Daniel Jaworski <d...@p...fm>

    Prowadzę DG. Z rozliczam się na zasadzie ryczałtu od przychodów
    ewidencjonowanych. Nie jestem płatnikiem VAT. Nie posiadam NIP UE.

    Jakie obowiązku podatkowe lub celne rodzi zakup oprogramowania (o
    wartości < 1000 zł) na potrzeby DG w Niemczech?

    Otrzymałem rachunek. Zapłaciłem 19% niemieckiego VAT.

    Ponieważ Niemcy są członkiem Wspólnoty Europejskiej zgodnie z zapisem
    ustawy VAT nie jest to import.

    Ponieważ nie jestem płatnikiem VAT (zwolnienie podmiotowe ze względu na
    małą wartość obrotu) nie może być to wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów.

    Z góry dziękuję za wskazówki i informacje.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel