  • 1. Data: 2007-01-16 14:58:22
    Temat: Zakup programu -WNT czy import usług?
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Nie cierpię takich niespodzianek, ale stało się. Zakupiliśmy program
    komputerowy za granicą (że też nie wszystko można w kraju). Producent jest z
    USA, ale sprzedawca z Niemiec. Zamówienie zostało złożone mailowo, przelew z
    konta na konto poszedł i doszedł i po paru dniach internetem otrzymaliśmy
    zamówiony program. Wydrukowaliśmy sobie to co nam dostawca napisał (nawet po
    polsku część) i oto mamy rachunek do zamówienia nr... z dnia... Przy
    składaniu zamówienia padło pytanie o VAT-ID, ale byłam przekonana, że chodzi
    tu o NIP-EU, a takiego nie posiadamy, więc żaden NIP nie został podany. No
    więc po pierwsze - nie ma faktury, tylko r-nek. Czy upomnienie się o fakturę
    coś da? Próbować?
    Po drugie - jak to ugryźć - traktować jako WNT (ale jaki to towar - nawet CD
    przy transakcji nie było), czy jako import usług?
    Będę wdzięczna za jakiekolwiek sugestie. Pozdrawiam.
    Graszka (kpir, vat).

  • 2. Data: 2007-01-16 17:00:04
    Temat: Re: Zakup programu -WNT czy import usług?
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "GP" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie został podany. No więc po pierwsze - nie ma faktury, tylko r-nek. Czy
    > upomnienie się o fakturę coś da? Próbować?

    podaj zwykły nip, moze poskutkuje fakturą bez ichniego vat
    niestety, z opisow niektórych grupowiczów wynikało, że czasem wymagaja
    vat-ue

    > Po drugie - jak to ugryźć - traktować jako WNT (ale jaki to towar - nawet
    > CD przy transakcji nie było), czy jako import usług?

    Rozp. Rady WE nr 1777/2005 z 17.10.2005:

    Art.11.

    1.Do usług świadczonych drogą elektroniczną, o których mowa w art. 9 ust. 2
    lit. e) tiret dwunaste i załączniku L dyrektywy 77/388/EWG, należą usługi
    świadczone za pomocą Internetu lub sieci elektronicznej, których świadczenie
    jest zautomatyzowane i które wymagają niewielkiego udziału człowieka, a ich
    wykonanie bez wykorzystania technologii informacyjnej jest niemożliwe.

    2. Następujące usługi, w szczególności jeśli świadczone są przez Internet
    lub sieć elektroniczną, wchodzą w zakres ust.1:

    a) ogólnie produkty w formie cyfrowej łącznie z oprogramowaniem, jego
    modyfikacjami i nowszymi wersjami oprogramowania

    > Będę wdzięczna za jakiekolwiek sugestie. Pozdrawiam.

    wzajemnie :)

  • 3. Data: 2007-01-16 18:41:07
    Od: "Renegat" <p...@g...pl>

    Użytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości

    (...)
    > Rozp. Rady WE nr 1777/2005 z 17.10.2005:

    (...)
    A to rozporządzenie nadal obowiązuje, mimo uchylenia dyrektywy, do której
    się odnosi?

  • 4. Data: 2007-01-17 09:07:51
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Renegat" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>
    > (...)
    > A to rozporządzenie nadal obowiązuje, mimo uchylenia dyrektywy, do której

    mój błąd, przyznaję
    więc prostuję:
    od 01.01.2007 obowiązuje Dyrektywa Rady 2006/112/WE z 28.11.2006, która
    uchyliła Dyrektywy Pierwszą i Szóstą
    przepisy dot. usług elektronicznych są zawarte w:
    Tytuł 5, rozdzial 3, sekcja 2, podsekcja 5, art.56 ust.1, lit.k) i art.56
    ust.3 oraz w załaczniku nr 2
    Art.56 ust.3 zostal zmieniony Dyrektywą Rady 2006/138/WE z 19.12.2006

    Nowe przepisy nie spowodowały jednak zmian w zakresie określenia miejsca
    opodatkowania usług elektronicznych ani też nie zmieniły ich zakresu,
    przynajmniej w części, o którą pytała GP - na czytanie całości nie mam siły
    :)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-01-17 10:54:43
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    "GP" <g...@w...pl> wrote in message news:eoip7i$a4l$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > CD przy transakcji nie było), czy jako import usług?
    > Będę wdzięczna za jakiekolwiek sugestie. Pozdrawiam.
    Z zeszlego roku w czasie kontroli z USu:
    "traktujemy jako import uslug"
    Czy towar handlowy czy usluga to nie ma wplywu na wys VATu., ale przy braku
    unijnego NIPu, Niemiec powinien naliczyc swoj VAT (chyba maja ok. 16.5%), a
    my na miejscu doliczyc (sami sobie) nasz VAT (22%). Czyli "mamy w plecy"
    ichni VAT. Przy posiadaniu EUnipu Niemiec powinien naliczyc 0 (a my nadal
    sami sobie te 22%). Chyba nic nie pokrecilem.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-01-19 13:25:59
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Użytkownik "XXX" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w plecy" ichni VAT. Przy posiadaniu EUnipu Niemiec powinien naliczyc 0 (a
    > my nadal sami sobie te 22%). Chyba nic nie pokrecilem.

    Dzieki! Niemiec naliczył VAT 19% (!), ale kwota transakcji nie jest na tyle
    duża, aby wylewać łzy. Trudno. Pytał mnie o VAT-ID, więc myślałam że nie
    mogę mu podać zwykłego NIP-u.
    Czyli teraz tak:
    1. rachunek od Niemca księguję brutto w koszty, przeliczając walutę
    transakcji wg kursu z dnia wystawienia f-ry
    2. tworzę f-rę wew. w której od kwoty brutto liczę 22% naszego VAT-u i tę
    fakturę wpisuję w ewidencję zakupu
    3. a co z VAT-7 - tam mam w części C "Import usług," a w części D.2.
    "Nabycie towarów i usług" - czy w obu miejscach wpisuję te same wartości z
    tej faktury wew. (w takim razie powinny być też ujęte w dwóch ewidencjach
    VAT-owskich)
    Coś się gubię z tym punktem 3.
    Poproszę jeszcze o pomoc.
    Graszka

  • 7. Data: 2007-01-19 13:59:01
    Temat: Re: Zakup programu -WNT czy import us?ug?
    Od: t <r...@o...pl>

    Jeśli wszytsko poszło netem to nie jest ro żadne nabycie towarów i usług
    ani WNT, tylko import usług.

    pozdr

  • 8. Data: 2007-01-19 14:18:30
    Temat: Re: Zakup programu -WNT czy import us3ug?
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli wszytsko poszło netem to nie jest ro żadne nabycie towarów i usług
    > ani WNT, tylko import usług.
    Dokładnie. Tyle tylko, że wówczas trzeba też rozliczyć VAT.
    Pozdr.

  • 9. Data: 2007-01-19 15:14:06
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-01-2007 o 15:18:30 GP <g...@w...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Dok?adnie. Tyle tylko, ?e wówczas trzeba te? rozliczyae VAT.
    > Pozdr.

    Ano, "samonaliczyć" na fakturze wewnętrznej, i wykazać na VAT-7(k)
    w pozycji "Import usług".
    Mając EU VAT ID oszczędzamy na VAT sprzedawcy (jesli jest on VATowcem z
    UE).

  • 10. Data: 2007-01-20 06:50:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Jan 2007, t wrote:

    > Jeśli wszytsko poszło netem to nie jest ro żadne nabycie towarów i usług
    > ani WNT, tylko import usług.

    W kwestii formalnej: "import" czy "czynność traktowana jak import" (ale
    nie import)? Przecież wewnątrz UE pojęcia "importu" nie ma, dla zaliczenia
    do stosownej rubryczki w ewidencji może to być ważne :)
    Nie znam się, nie jestem zainteresowany, ale tak przy okazji mnie naszło :)

    pzdr, Gotfryd