  • 1. Data: 2012-05-24 10:29:02
    Temat: Zakup towaru w UE
    Od: Asen <a...@g...com>

    Stolarnia, polski płatnik VAT kupiła deski w Czechach
    Dostała FVAT (bez naliczonego VAT)
    Adnotacja na fakturze: Oslobodene od DHP podl'a § 43 (free of VAT §
    43).

    W podatku dochodowym sprawa raczej jasna, kwota brutto w koszty po
    kursie z dnia poprzedniego.
    A co z VAT, czy mam wystawiać jakąś fakturę wewnętrzną? Czy ujmować
    transakcję na deklaracji VAT-UE?

  • 2. Data: 2012-05-24 11:56:00
    Temat: Re: Zakup towaru w UE
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Asen" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
[...]

    Wprawdzie kupowałam usługe, a nie towar, ale zasady są podobne. Opsisywałam
    je tu:
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2012/03/Faktura-G
    oogle-AdWords.html

    Oprócz VAT-UE pamiętaj o też o wpisaniu do VAT-7.

    marzatela
    ---------------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 3. Data: 2012-05-24 12:27:22
    Od: Asen <a...@g...com>

> [...]

    > je tu: http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2012/03/Faktura-G
    oogle-AdWords.html

    > Oprócz VAT-UE pamiętaj o też o wpisaniu do VAT-7.

    Trochę się obawiam, czy to jest tożsame, bo Google, to chyba nie UE - chyba, że ma
    siedzibę w UK. A jak nie, i to jest USA - to mamy import usług / towaru.

    A tutaj będzie WNT (Wewnątrzwspólnotowe Nabycie Towaru), więc od kwoty brutto (tej
    bez czeskiego vat) naliczam polski 23% i te dwie pozycje wrzucam na pierwszą stronę
    deklaracji VAT-7(12) do wiersza 9 WNT (pola 33-34).
    i jednocześnie te same kwoty do kosztów, Nabycie towarów (pole 51-52).
    A nad VAT-UE pomyślę w lipcu.
    (niech mnie ktoś do jutra ew. poprawi). :)

  • 4. Data: 2012-05-24 12:53:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Asen wrote:
> [...]
    > kursie z dnia poprzedniego.
    > A co z VAT, czy mam wystawiać jakąś fakturę wewnętrzną? Czy ujmować

    Co oznacza "polski płatnik VAT"? Zarejestrowany do VAT-UE?
    W podatku dochodowym, to co dla Ciebie jest jasne, dla mnie zaciemnia sprawę
    :-)
    Dlaczego brutto w koszty? Jakie brutto?
    Dlaczego pytasz o ujęcie w deklaracji? Jeśli jest zgłoszenie do VAT-UE,
    to chyba wie podatnik po co to zrobił i pytanie wydaje się bez sensu,
    a jeśli nie jest, to dlaczego dostał fakturę netto...Czesi nie sprawdzają na
    VIES?
    Jakie informacje - takie odpowiedzi.

  • 5. Data: 2012-05-24 13:14:45
    Od: Asen <a...@g...com>

    > Co oznacza "polski płatnik VAT"? Zarejestrowany do VAT-UE?

    Polski płatnik VAT oznacza: zarejestrowany do VAT-UE

    > W podatku dochodowym, to co dla Ciebie jest jasne, dla mnie zaciemnia sprawę
    > Dlaczego brutto w koszty? Jakie brutto?

    Brutto z czeskiej FVAT do KPIR, bo Czesi słusznie nie naliczyli VAT.

> [...]
    > a jeśli nie jest, to dlaczego dostał fakturę netto...Czesi nie sprawdzają na
    > VIES? Jakie informacje - takie odpowiedzi.

    Czesi sprawdzają VIES jak każdy.
    A podatnik jakby wiedział, to by nie pytał.

  • 6. Data: 2012-05-24 13:34:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-05-24, Asen <a...@g...com> wrote:

    [...]

    > Trochę się obawiam, czy to jest tożsame, bo Google, to chyba nie UE - chyba, że ma
    siedzibę w UK. A jak nie, i to jest USA - to mamy import usług / towaru.

    Zależy z kim masz umowę. MOŻE być Google Ireland.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2012-05-24 13:36:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-05-24, Asen <a...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    deklaracji VAT-7(12) do wiersza 9 WNT (pola 33-34).
    > i jednocześnie te same kwoty do kosztów, Nabycie towarów (pole 51-52).

    I jeszcze do tego - jak Ty rozumiesz pojęcie 'brutto'? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2012-05-24 13:54:11
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Asen" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Trochę się obawiam, czy to jest tożsame, bo Google, to chyba nie UE - chyba,
    że ma siedzibę w UK. A jak nie, i to jest USA - to mamy import usług /
    towaru.

    (...)

    Na Europę jest Google Ireland. Fakturę wystawili mi też z odwołaniem do
    dyrektywy UE , bez VAT-u.
    Wprawdzie w moim przypadku chodziło o import usług, a nie towarów, ale
    sprzedaż wewnątrzwspólnotowa.
    VAT-UE będziesz musiał złożyć - import towarów jest tam, usług nie ma.

    marzatela
    ------------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 9. Data: 2012-05-24 13:55:22
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    -----------------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 10. Data: 2012-05-24 18:12:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Asen wrote:

    > Brutto z czeskiej FVAT do KPIR, bo Czesi słusznie nie naliczyli VAT.

    Dziwne nazewnictwo jak na płatnika VAT. To jest akurat netto.

    > Czesi sprawdzają VIES jak każdy.
    > A podatnik jakby wiedział, to by nie pytał.

    Nie no, coś tam wie - prawidłowe pola w deklaracji.

    Pamiętaj tylko, że deklaracje VAT-UE składa się wcześniej
    (tylko elektronicznie jest standardowy termin)