  • 1. Data: 2006-09-13 06:03:24
    Temat: Zakupy przez internet i dostawa towaru w postaci elektronicznej
    Od: "reksio" <P...@W...PL>

    Witam!
    mam zamiar zakupić oprogramowanie w USA. oprogramowanie dostane poczta
    elektroniczna. dostane rachunek z USA jako dowód zakupu. owe
    oprogramowanie chce sprzedać innej firmie jak mam to zrobić aby było
    ok z prawem. z jaka stawka vat-u mam to zaksięgować?

    pozdrawiam
    reksio

  • 2. Data: 2006-09-13 07:06:19
    Od: Marcin <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Sep 2006 08:03:24 +0200, reksio <P...@W...PL> napisał:

> [...]
    > oprogramowanie chce sprzedać innej firmie jak mam to zrobić aby było
    > ok z prawem. z jaka stawka vat-u mam to zaksięgować?

    Oprogramowanie? A masz kasę fiskalną ?

    --
    Karty pamięci Kingston
    http://kartypamieci.techtron.pl

  • 3. Data: 2006-09-13 07:10:18
    Od: "reksio" <P...@W...PL>

    Tak oprogramowanie. przykro mi ale nie posiadam kasy fiskalnej.

  • 4. Data: 2006-09-13 08:01:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Sep 2006, Marcin wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^

    > Oprogramowanie? A masz kasę fiskalną ?

    A niby po co mu kasa? :O

    Ad rem: IMO 22%, jak na każdy program.

    O ile pamiętam "miejsce świadczenia usługi" wychodzi tak że jest to
    zwykły import, czyli VAT trzeba wykazać (na fakturze wewnętrznej
    do importu) i jednocześnie potraktować jako naliczony, czyli do
    ewidencji VAT samo sprowadzenie programu wystąpi "po obu stronach",
    nie powodując konieczności zapłacenia lecz zwiększając obrót (dla
    VAT), dopiero sprzedaż programu spowoduje koniecznosć odprowadzenia
    fizycznych pieniędzy.

    pzdr, Gotfryd
    [odtworzę sygnaturkę o wielkiej niewygodzie czytania z dołu
    do góry, obiecuję, reksio, po przeczytaniu Twojego następnego
    komentarza! ;) ]

  • 5. Data: 2006-09-13 08:31:32
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0609130954510.2340@athlon64...
> [...]
    > ewidencji VAT samo sprowadzenie programu wystąpi "po obu stronach",
    > nie powodując konieczności zapłacenia lecz zwiększając obrót (dla

    dodam tylko że obowiązek podatkowy w tym przypadku powstaje w momencie
    dokonania zapłaty, nie później jednak niż z upływem terminu płatności
    określonego w umowie lub fakturze

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-09-13 16:05:18
    Od: Marcin <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Sep 2006 10:01:06 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisał:

    > A niby po co mu kasa? :O

    Teraz jak sprzedajesz oprogramowanie to potrzebna jest kasa ( od 1
    wrzesnia ) tak mi sie wydaje ;-)

  • 7. Data: 2006-09-13 16:55:45
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Marcin napisał(a):
    > Teraz jak sprzedajesz oprogramowanie to potrzebna jest kasa ( od 1
    > wrzesnia ) tak mi sie wydaje ;-)

    No właśnie - tak Ci się wydaje :)
    Andrzej

  • 8. Data: 2006-09-13 17:12:15
    Od: Marcin <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Sep 2006 18:55:45 +0200, ajt <a...@u...com.pl> napisał:

    > No właśnie - tak Ci się wydaje :)

    a to?

    "7) przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi, lub zapisanymi pakietami
    oprogramowania komputerowego (w tym również sprzedawanymi łącznie z
    licencją na użytkowanie): płyt CD, DVD, kaset magnetofonowych, taśm
    magnetycznych (w tym kaset wideo), dyskietek, kart pamięci, kartridży."

  • 9. Data: 2006-09-13 18:01:01
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Marcin napisał(a):

> [...]
    > łącznie z licencją na użytkowanie): płyt CD, DVD, kaset magnetofonowych,
    > taśm magnetycznych (w tym kaset wideo), dyskietek, kart pamięci,

    Jak widać zacytowany przepis nie dotyczy oprogramowania jako takiego,
    lecz nagranych płyt lub innych nośników. Tak więc, jeśli pytający będzie
    to wysyłał mailem lub udostepniał do pobrania na stronie po podaniu
    jakichś kodów itp to kasy nie potrzebuje. A tak w ogóle to pisał, że ma
    zamiar sprzedać firmie, więc kasa i tak mu nie potrzebna, bo powyższy
    przepis ma zastosowanie w przypadku sprzedaży osobom bez DG :)
    Andrzej

  • 10. Data: 2006-09-13 20:27:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Sep 2006, Marcin wrote:

    > Teraz jak sprzedajesz oprogramowanie to potrzebna jest kasa ( od 1 wrzesnia )
    > tak mi sie wydaje ;-)

    Trzeba było nie wycinać podkreślonego kawałka cytatu to byś się nie
    wystawił na strzał z "wydawaniem się"!
    Kasa fiskalna, a raczej obowiązek jej użycia, *z mocy ustawy* dotyczy
    tylko "sprzedaży osobom fizycznym nie prowadzących DG oraz bedącym
    rolnikami ryczałtowymi o których mowa w art....".
    Rozporządzenie MF nie moze więc regulować nic *ponad* regulację
    ustawową.
    Oczywiscie sprzedawca musi w razie czego wykazać że w dobrej wierze
    sprzedał "dla firmy".

    pzdr, Gotfryd