  • 1. Data: 2010-03-25 12:40:25
    Temat: Zamiast paragonu swistek
    Od: Mane <m...@g...pl>

    Ostatnio kupując obuwie zamiast paragonu z drukarki fiskalnej dostałem
    recznie wypisany świstek.

    Z tego co sie orientuje, to sprzedawca zanim nie osiagnie obrotu 20 tys
    zl moze takiej drukarki nie posiadac, ale jesli ktos przez kilka lat
    sprzedaje buty w cenie 200, 300, 400zl to napewno taki limit juz dawno
    temu przekroczyl.

    Czy jest jeszcze jakas inna sytuacja w ktorej sprzedawca moze legalnie
    drukarki nie posiadac?

    Dodam jeszcze ze jest to sklep stacjonarny.

  • 2. Data: 2010-03-25 14:08:44
    Temat: Re: Zamiast paragonu swistek
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 25 Mar, 13:40, Mane <m...@g...pl> wrote:

    > Czy jest jeszcze jakas inna sytuacja w ktorej sprzedawca moze legalnie
    > drukarki nie posiadac?

    "Szczupak: sprawdzić czy nie Poczta Polska" (skojarzenie z "Misiem"
    zamierzone). Czy ktoś widział kasę fiskalną na poczcie? A jakoś nie
    wierzę, że nie robią 20k rocznie w PL na zeszytach, kopertach i
    długopisach...

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2010-03-25 14:21:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (25.03.2010 13:40), Mane wrote:
> [...]
    > zl moze takiej drukarki nie posiadac, ale jesli ktos przez kilka lat
    > sprzedaje buty w cenie 200, 300, 400zl to napewno taki limit juz dawno

    nie 20 a około 40kpln (jeżeli dobrze pamiętam), i to rocznie, czyli 200
    par butów po 200zł. Może mają tak dużą marżę i małe koszty że mogą się
    utrzymać ze sprzedaży 1 pary co 2 dni?

    A może sprzedaż w sklepie prowadzą 3 podmioty: Jan Kowalski, Janina
    Kowalska, Kowalscy s.c. (Jan Kowalski i Janina Kowalska) ?

    p. m.

  • 4. Data: 2010-03-25 15:04:20
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2010-03-25 15:21, mvoicem pisze:

    > nie 20 a około 40kpln (jeżeli dobrze pamiętam), i to rocznie, czyli 200
    > par butów po 200zł. Może mają tak dużą marżę i małe koszty że mogą się
    > utrzymać ze sprzedaży 1 pary co 2 dni?

    Chyba nie do konca bo pani w urzedzie skarbowym na podobne pytanie
    odpowiedziala ze 20kzl i nie rocznie, tylko w momencie kiedy przekroczy
    sie 20kzl nalezy drukarke kupic nie wazne czy po 3 dniach czy po 9
    miesiacach dzialalnosci.

  • 5. Data: 2010-03-25 16:31:23
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-03-25 16:04, Mane pisze:

> [...]
    > odpowiedziala ze 20kzl i nie rocznie, tylko w momencie kiedy przekroczy
    > sie 20kzl nalezy drukarke kupic nie wazne czy po 3 dniach czy po 9

    20k w pierwszym roku dzialalnosci, 40k w nastepnych. I tak od razu kasy
    miec nie musi, do konca miesiaca w ktorym nastapilo przekroczenie i
    jeszcze nastepnym nie jest obowiazkowa.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2010-03-25 17:08:52
    Od: Mane <m...@w...pl>

    W dniu 2010-03-25 17:31, elephanto pisze:

    > 20k w pierwszym roku dzialalnosci, 40k w nastepnych. I tak od razu kasy
    > miec nie musi, do konca miesiaca w ktorym nastapilo przekroczenie i
    > jeszcze nastepnym nie jest obowiazkowa.

    Sklep istnieje ładnych pare lat, pewnie wiecej niz 5.

  • 7. Data: 2010-03-25 17:59:49
    Od: <s...@a...pl>

    > Sklep istnieje ładnych pare lat, pewnie wiecej niz 5.

    Może jest to jakiś dziwny sklep, który sprzedaje w większości buty dla firm :)
    Ale zapewne bardziej prawdopodobne, że gość kupuje bez papierów np. w Wólce
    Kosowskiej i sprzedaje na lewo. Kwitek dostajesz, żebyś miał dowód sprzedazy do
    ew. reklamacji. Do klienta widać podchodzi bardzo uczciwie.

  • 8. Data: 2010-03-25 18:15:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mane" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Sklep istnieje ładnych pare lat, pewnie wiecej niz 5.

    Ale moze przez pare miesiecy prowadzi go Pan X, przez kolejne miesiace Pani
    X, potem syn Panstwa X - i tak w kolko

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2010-03-25 20:06:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Mar 2010, Mane wrote:

    > Chyba nie do konca bo pani w urzedzie skarbowym
    > na podobne pytanie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^
    > odpowiedziala ze 20kzl

    O toto.
    "Podobne", czyli "jak zaczynam DG", tak?
    To jest jeden z powodów, że podatnikowi może opłacić się rozpoczynanie
    DG w grudniu a nie styczniu (bo w styczniu będzie już "starym podatnikiem"
    z większym limitem).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-03-25 20:50:03
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Sklep istnieje ładnych pare lat, pewnie wiecej niz 5.

    z ciekawosci: Warszawa-sadyba? :))))))