  • 1. Data: 2002-01-08 09:00:06
    Temat: Zamknięcie roku i stany magazynu
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    przepraszam, jeżeli dwa razy ta wiadomość dojdzie, ale coś nie widzę
    mojej poprzedniej, więc próbuję raz jeszcze.

    po podsumowaniach w zasobach mojej firmy wyszło, że

    a) część towaru handlowego zużyłem sam
    b) część towaru uległa uszkodzeniu i nie nadaje się do sprzedaży
    c) część towaru rozdałem jako promocję. Nie jest to niestety towar
    podpadający pod (a)

    słyszałem, że (a) mam rozwiązać wystawiając sobie samemu fakturę. Czy
    to prawda? A co z (b)? Czy wystarczy spisać ten towar z adnotacją, że
    uległ zniszczeniu? I jak wtedy wpisać do książki?
    A co z (c)?

    Acha, rozliczam się na PKPiR.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-01-08 11:13:24
    Temat: Re: Zamknięcie roku i stany magazynu
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Tristan Alder napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >A co z (c)?
    >
    >Acha, rozliczam się na PKPiR.
    >Nie wiem czy jesteś w Vat bo te rozliczenie dotyczą również Vat.
    Na promocje to napewno powinieś Dow.wew.skorybować koszty w pozycji zakup
    towarów i wprowadzić w pozycjie koszty reklamy ( jeśli mieszczą się w
    limicie Towar nie nadający się do sprzedaży to myśle że tylko protokół bo w
    kosztach już masz ( tylko dlaczego się nie nadają do sprzedaży )Towary na
    własne potrzeby przekazane to myśle że też korekta kosztów zakupu
    tow.Dow.wew.bo nie jest to kup.ale ja prywatnych zakupów nigdy nie
    wprowadzam do ksiązki
    Jolka

  • 3. Data: 2002-01-08 15:16:09
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    > Na promocje to napewno powinieś Dow.wew.skorybować koszty w pozycji zakup
    > towarów i wprowadzić w pozycjie koszty reklamy ( jeśli mieszczą się w

    I opodatkować VAT

    > Towar nie nadający się do sprzedaży to myśle że tylko protokół bo w
    > kosztach już masz ( tylko dlaczego się nie nadają do sprzedaży )

    Tylko protokół - nic więcej. Ma on być w papierach w razie kontroli. A w
    kosztach faktycznie już "siedzi" więc drugi raz ich się nie wpisuje - Twoja
    strata polega na tym, że ich nie sprzedajesz :-(

> [...]
    > własne potrzeby przekazane to myśle że też korekta kosztów zakupu
    > tow.Dow.wew.bo nie jest to kup.ale ja prywatnych zakupów nigdy nie

    Dodatkowo przekazanie na własne potrzeby też należy opodatkować VATem