  • 1. Data: 2008-02-25 20:56:04
    Temat: Zaniżona cena na fakturze na samochód kupiony w komisie.
    Od: "John Smith" <s...@s...com>

    FUT: pl.misc.samochody pl.soc.prawo.podatki

    Witam,

    Prawie dwa lata temu kupiłem samochód z komisu, auto było sprawne i w dobrym
    stanie,
    na fakturze pracownik komisu wpisał cenę wiele niższą niż tą którą
    faktycznie zapłaciłem.

    Kilka dni temu dostalem z urzędu skarbowego pismo z prośbą o opisanie
    przebiegu transakcji i podanie rzeczywistej ceny zakupu.

    Pytanie co lepiej zrobić w takiej sytuacji?
    Czy iść w zaparte i upierać się przy kwocie z faktury, narażając się na
    wezwania osobiste, powoływanie rzeczoznawcy i ewentualną odpowiedzalność
    karną?

    Czy też może opisać zgodnie z prawdą całą transakcje? Z jakimi
    konsekwencjami moge się liczyć w takim przypadku? Godząc się na zaniżoną
    fakturę tak nie osiągnąłem żadnych korzyści.

    pozrawiam

    John Smith

  • 2. Data: 2008-02-25 21:02:22
    Od: "mak" <m...@w...de>

    Użytkownik "John Smith" <s...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > konsekwencjami moge się liczyć w takim przypadku? Godząc się na zaniżoną
    > fakturę tak nie osiągnąłem żadnych korzyści.

    no niestety - ale moim zdaniem poświadczyłeś nieprawdę,,,
    Komis będzie szedł w zaparte, ze taka była kwota zbycia - jak Ty to
    potwierdzisz - to nikt nic Wam nie udowodni.... chyba...........

  • 3. Data: 2008-02-25 21:15:53
    Od: <s...@a...pl>

    > no niestety - ale moim zdaniem poświadczyłeś nieprawdę,,,

    1. Czy posługiwanie się błędnie wypisanym dokumentem (fakturą) jest
    poświadczaniem treści na niej zawartej? John Smith nic nie mówił o tym, że
    ją podpisał.
    2. Czy podpisa na fakturze oznacza jej akceptację, czy tylko potwierdza
    odbiór faktury?

  • 4. Data: 2008-02-25 22:11:14
    Od: "$M$" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > przebiegu transakcji i podanie rzeczywistej ceny zakupu.
    >
    > Pytanie co lepiej zrobić w takiej sytuacji?

    Hmmm...
    Prawie dwa lata... Przecież możesz nie pamiętać dokładnie za ile kupiłeś.
    Na fakturze jest kwota "x"? to pewnie tyle było...
    Świadków transakcji (mam nadzieję) nie ma...
    To o czym tu rozmawiać?
    A to pismo to dostałeś poleconym czy zwykłym listem?
    Jak poleconym to po prostu pojedź do U.S. i wyjaśnij o co chodzi,
    a jak zwykłym to możesz olać sprawę
    (nadal twierdzę, że nie pamiętasz dokładnie... ;-) ).
    Pozdr.
    $M$

  • 5. Data: 2008-02-26 06:39:00
    Od: "Lukas N." <n...@p...onet.pl>

    Witam

    Jezeli zanizona to pewno auto bylo sprowadzone i koles oplacil nizsza
    akcyze, gdyby zaplacil od normalnej wysokosci to pewno auto sprzedalby ci
    kilka set zloty drozej. a wiec poszedl Ci na reke.
    Moim zdaniem niepamietasz za dobrze ile zaplaciles, ale pewno tyle ile jest
    na rachunku;)

    Pozdrawiam
    Lukas

  • 6. Data: 2008-02-26 07:55:01
    Od: "Jurand" <jurand@!skasujto!.poczta.fm>

    "John Smith" <s...@s...com> wrote in message
> [...]
    > Czy iść w zaparte i upierać się przy kwocie z faktury, narażając się na
    > wezwania osobiste, powoływanie rzeczoznawcy i ewentualną odpowiedzalność

    Co robić - możesz iść w zaparte i jeśli komis też idzie w zaparte to nic Wam
    nie zrobią - brak dowodów.

    Możesz też się przyznać do wszystkiego i przy odrobinie szczęścia dostaniesz
    jakąś grzywnę plus 5 lat będziesz wpisany jako osoba karana za przestępstwo
    gospodarcze.

    Uczciwym obywatelem na pewno nie jesteś, więc możesz spokojnie wybrać opcję
    1, chyba sumienie Cię nie zeżre.

    Jurand.

  • 7. Data: 2008-02-26 08:06:39
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2008 o 08:55:01 Jurand <jurand@!skasujto!.poczta.fm> napisał(a):

> [...]
    > dostaniesz
    > jakąś grzywnę plus 5 lat będziesz wpisany jako osoba karana za

    Tzn z którego paragrafu rodziału Rozdział XXXVI - Przestępstwa przeciwko
    obrotowi gospodarczemu
    Kodeksu Karnego?
    I skąd wziąłeś 5 lat(może czegoś nie wiem, chętnie się doszkolę)?

    > Uczciwym obywatelem na pewno nie jesteś, więc możesz spokojnie wybrać
    > opcję
    > 1, chyba sumienie Cię nie zeżre.

    Cóż za łatwość w ocenianiu ludzi, możesz się zatrudnić na lotnisku
    - jako wykrywacz terrorystów - niedługo będziecie w cenie.

    pozdr

  • 8. Data: 2008-02-26 08:14:31
    Od: "Jurand" <jurand@!skasujto!.poczta.fm>

    <t...@o...pl> wrote in message news:op.t64gtdgripkhj4@unk...

    > Tzn z którego paragrafu rodziału Rozdział XXXVI - Przestępstwa przeciwko
    > obrotowi gospodarczemu
    > Kodeksu Karnego?
    > I skąd wziąłeś 5 lat(może czegoś nie wiem, chętnie się doszkolę)?

    Jak będzie grzywna, to wpis jest 5 lat. Jakbyś dostał zawiasy to 3 lata.

    A rozdział widzę sam sobie znalazłeś ;)

    > Cóż za łatwość w ocenianiu ludzi, możesz się zatrudnić na lotnisku
    > - jako wykrywacz terrorystów - niedługo będziecie w cenie.

    Stary, jeśli kupiłeś auto na zaniżoną fakturę, to albo jesteś po prostu
    nieuczciwym obywatelem i tak Cię zaszufladkowałem, albo bezmózgim i
    niepiśmiennym debilem, który nie umie porównać kwoty na fakturze do tego, co
    zapłacił sprzedającemu. Wolisz chyba być po prostu nieuczciwym obywatelem,
    prawda?

  • 9. Data: 2008-02-26 08:24:55
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2008 o 09:14:31 Jurand <jurand@!skasujto!.poczta.fm> napisał(a):

    > Jak będzie grzywna, to wpis jest 5 lat. Jakbyś dostał zawiasy to 3 lata.

    A to ciekawe, poprzyj jakimś przepisem pls bo może mam starą wersję KK.

    > A rozdział widzę sam sobie znalazłeś ;)

    Rozdział rozdziałem, który artykuł/paragraf?

> [...]
    > tego, co
    > zapłacił sprzedającemu. Wolisz chyba być po prostu nieuczciwym

    To chyba nie do mnie? A co do dania się wrobić - uwierz mi że jeśli jesteś
    pierwszy raz
    w jakiejś sytuacji i nie jesteś nerwusem który się o wszytsko wykłóca, do
    tego sprzedawca
    jest pewniakiem-fachurą-równym kolesiem, to nie jest trudno dać się
    wkołować w zaniżoną fakturę
    - i nie ma to nic wspólnego z byciem oszustem.

    pozdr,
    tommyz

  • 10. Data: 2008-02-26 09:18:34
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > konsekwencjami moge się liczyć w takim przypadku? Godząc się na zaniżoną
    > fakturę tak nie osiągnąłem żadnych korzyści.

    Nic nie pamietasz, nikogo nie znasz z nikim nie rozmawiales :D

    Pozdro