  • 1. Data: 2021-11-26 12:13:39
    Temat: Zapomniane koszty w firmie
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-odnaleziona-faktu
    ra-kosztowa-czy-mozna-ja-zaksiegowac

    Czy jeśli celowo się gubi faktury w miesiącu sprzedaży i odnajduje je w
    następnym miesiącu, to ma to jakiś sens ?
    Koleżanka z biura rachunkowego ma takiego klienta, który nagminnie daje
    jej faktury kosztowe miesiąc później, a czasem nawet 2 miesiące później,
    mówi żeby sobie kosztów w danym miesiącu nie robic, bo przychodu nie
    miał, a w następnym miesiącu dostaje przychód za 2 miesiące...

  • 2. Data: 2021-11-26 12:50:42
    Temat: Re: Zapomniane koszty w firmie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Nov 2021 12:13:39 +0100, Monika Głowacka wrote:
> [...]
    > mówi żeby sobie kosztów w danym miesiącu nie robic, bo przychodu nie
    > miał, a w następnym miesiącu dostaje przychód za 2 miesiące...

    A jaka firma i jaka ksiegowosc?

    Moze nie chce liczyc wartosci produkcji w toku ...

    J.

  • 3. Data: 2021-11-26 12:57:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-11-26 o 12:13, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > mówi żeby sobie kosztów w danym miesiącu nie robic, bo przychodu nie
    > miał, a w następnym miesiącu dostaje przychód za 2 miesiące...

    Nie znam się więc się wypowiem :)
    A co się dzieje z VATem, gdy ma się w danym miesiącu tylko koszty?
    Może jest z tym jakiś problem i lepiej samemu sobie odliczyć w następnym
    miesiącu?
    P.G.

  • 4. Data: 2021-11-26 13:41:59
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2021.11.26 o 12:50, J.F pisze:
    ra-kosztowa-czy-mozna-ja-zaksiegowac

    > A jaka firma i jaka ksiegowosc?
    >
    > Moze nie chce liczyc wartosci produkcji w toku ...

    Spółka z oo , pełna księgowość, księgi rachunkowe. Zarejestrowany
    płatnik VAT.
    Działalność usługowa. Nic nie produkuje. Kontrahent zleca problem i albo
    rozwiązują to we własnym zakresie, opracowują albo zlecają podwykonawcom
    i własnie ten kontrahent płaci jak chce i kiedy chce, czasem przez 3
    miesiące nic nie zapłaci to sie mówi, że nie zrobi się następnej usługi
    dopóki nie zapłacą i zapłacą w jednym miesiącu za 3 zaległe.
    Ten kontrahent jest za granicą w kraju UE np. Niemcy, Francja, Holandia,
    podwykonawcy są w Polsce.
    Chodzi o faktury z UE z NIPami i informacją że VAT nalicza i płaci
    odbiora zgodnie z jakąś tam dyrektywą UE

  • 5. Data: 2021-11-26 13:45:41
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2021.11.26 o 12:57, Piotr Gałka pisze:

    > Nie znam się więc się wypowiem :)
    > A co się dzieje z VATem, gdy ma się w danym miesiącu tylko koszty?
    > Może jest z tym jakiś problem i lepiej samemu sobie odliczyć w następnym
    > miesiącu?

    Od czego zależy, że niektóre firmy płacą VAT i wykonują przelewy na
    konta urzędu skarbowego a niektóre firmy mają VAT do zwrotu ?

  • 6. Data: 2021-11-26 13:51:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-11-26 o 13:45, Monika Głowacka pisze:

    > Od czego zależy, że niektóre firmy płacą VAT i wykonują przelewy na
    > konta urzędu skarbowego a niektóre firmy mają VAT do zwrotu ?

    Z tego co wiem to normalnie 'do zwrotu' mają eksporterzy.
    Ale jak komuś nic nie eksportującemu zdarzy się miesiąc, że ma więcej
    kosztów niż przychodów to nie wiem co wtedy z VATem.
    Może opłaca mu się koszty wpisać w kolejnym miesiącu.
    Ja tylko gdybam.
    P.G.

  • 7. Data: 2021-11-26 14:42:56
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.11.2021 o 13:51, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > kosztów niż przychodów to nie wiem co wtedy z VATem.
    > Może opłaca mu się koszty wpisać w kolejnym miesiącu.

    A nie prościej się dowiedzieć zamiast gdybać?
    Przecież to trwa krócej, niż napisanie tych zdań powyżej...

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-nadwyzka-podatku-
    vat-zwrot-czy-przeniesienie-na-nastepny-okres

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2021-11-26 14:44:36
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.11.2021 o 13:45, Monika Głowacka pisze:

    > Od czego zależy, że niektóre firmy płacą VAT i wykonują przelewy na
    > konta urzędu skarbowego a niektóre firmy mają VAT do zwrotu ?

    Nie prościej wpisać w wyszukiwarkę i się dowiedzieć?

  • 9. Data: 2021-11-26 15:17:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-11-26 o 14:42, Kviat pisze:

    > A nie prościej się dowiedzieć zamiast gdybać?

    Nie.

    > Przecież to trwa krócej, niż napisanie tych zdań powyżej...

    Dla mnie trwa dłużej.
    Nie wiedziałbym dokładnie czym nakarmić wyszukiwarkę aby trafienia były
    od razu celne - więc może parę prób. Na pewno nie użyłbym za pierwszym
    razem ani słowa nadwyżka ani zwrot.
    Potem pewnie kilka stron do przejrzenia, na których poszukiwana
    informacja jest nie koniecznie w pierwszym zdaniu.
    Poza tym mnie to nie interesuje - chciałem tylko zasugerować gdzie
    według może być źródło, że ktoś 'zapomina' o fakturach i niech OP sobie
    szuka.

    > https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-nadwyzka-podatku-
    vat-zwrot-czy-przeniesienie-na-nastepny-okres

    Otworzyłem tę stronę i przeczytałem pierwszy akapit, co też zajęło
    chwilę i wiem tyle, że należało by czytać dalej aby dowiedzieć się o
    'specyfice' dwóch rozwiązań.

    To jest tak, że jak ktoś w czymś siedzi to sprawdzenie czegoś jest dla
    niego łatwiejsze niż, jak jest to temat mu mało znany.
    Być może nie powinienem się odzywać, ale wydawało mi się, że mam
    hipotezę, której OP nie bierze pod uwagę więc chciałem zasugerować jej
    sprawdzenie.

    Akurat dziś odpowiadałem na pytanie czy ESE22MV21 można zastąpić (musi
    idealnie pasować do płytki) przez ESE22MV21T gdy u dystrybutora ten
    pierwszy to "Przełącznik przyciskany" a ten drugi to "Przełącznik
    czujnikowy".
    W takim temacie to dla mnie prościej się dowiedzieć niż gdybać.
    P.G.

  • 10. Data: 2021-11-26 15:49:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.11.2021 o 15:17, Piotr Gałka pisze:

    > Nie.

    > Dla mnie trwa dłużej.

    Racja. Napisanie "to nie wiem co wtedy" faktycznie trwa krócej.
    > Poza tym mnie to nie interesuje

    A to przepraszam, że odniosłem mylne wrażenie.
    Gdybanie o czymś idzie mi znacznie lepiej, gdy się tym czymś interesuję,
    stąd moja pomyłka.

    Pozdrawiam
    Piotr