  • 1. Data: 2016-07-04 20:52:47
    Temat: Zapomniany PIT, żal czynny i nadpłata...
    Od: t...@g...com

    Dzień dobry,

    Chciałbym skonsultować się odnośnie problemu w który przez własną nieuwagę się
    wplątałem:

    STAN FAKTYCZNY:

    1) Otrzymuję przychody z tytułu 'innej działalności wykonywanej osobiście' , KUP =
    20%, podatek = 18%
    2) Zaliczki na podatek odprowadzam do 20go następnego miesiąca po uzyskaniu przychodu
    3) Zapomniałem w lutym 2015 odprowadzić zaliczki za styczeń
    4) Zorientowałem się w sprawie dopiero w kwietniu 2016, przy rozliczaniu rocznego
    PIT36
    5) Kilka dni przed wysłaniem PIT36 wysłałem 'akt żalu czynnego', a także wpłaciłem
    zaległą zaliczkę + odsetki.
    6) Tydzień temu dostałem wezwanie do US z prośbą o korektę PIT36, a mianowicie
    odjęcie z pola 209 kwoty którą wpłaciłem w ramach 'żalu czynnego'. OK, zgoda, powinno
    się tam wpisywać kwoty wpłacone w trakcie roku 2015, więc to rozumiem. Ale...

    PROBLEM:

    Po odjęciu tej kwoty w polu 209, automatycznie zmniejsza mi się też kwota zwrotu
    podatku. Czyli, de facto, ta brakująca zaliczka za styczeń 2015 zostaje mi pobrana z
    mojego zwrotu podatku. Sęk w tym, że spowoduje to moją podwójną stratę - bo ja już tę
    zaliczkę zapłaciłem w końcu kwietnia.

    Jak ja mam z tego wybrnąć? Czy powinienem składać jakieś osobne pismo z prośbą o
    zwrot nadpłaty podatku, czy może otrzymam ten zwrot jakoś automatycznie?

    będę wdzięczny za poradę,
    t2k

  • 2. Data: 2016-07-04 21:23:55
    Temat: Re: Zapomniany PIT, żal czynny i nadpłata...
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-07-16 o 20:52, t...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Jak ja mam z tego wybrnąć? Czy powinienem składać jakieś osobne pismo
    > z prośbą o zwrot nadpłaty podatku, czy może otrzymam ten zwrot jakoś

    Moim zdaniem powinieneś również wysłać korektę tego kwietniowego
    zeznania po prostu.

  • 3. Data: 2016-07-04 21:54:17
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 7/4/2016 1:52 PM, t...@g...com wrote:
> [...]
    zwrot nadpłaty podatku, czy może otrzymam ten zwrot jakoś automatycznie?

    Bedziesz rozliczał 2016 to ci wyjdzie 13 wpłaconych zaliczek i
    dostaniesz zwrot.

  • 4. Data: 2016-07-04 22:30:05
    Od: t...@g...com

    Dzięki za odpowiedzi. Czyli, jeżeli dobrze zrozumiałem:

    1) Składam korektę PIT36 zgodnie ze stanem faktycznym za 2015
    2) Moja nadpłacona zaliczka leży sobie gdzieś na koncie w US
    3) Do kwietnia 2017 składam PIT36 z uwzględnioną nadpłaconą zaliczką w kwietniu 2016
    4) Całość rozliczona zostaje do lipca 2017 i przy ew. zwrocie otrzymam nadpłaconą
    zaliczkę z powrotem

    Czyli, moja kasa sobie po prostu przezimuje cały rok, tak?

    t2k

  • 5. Data: 2016-07-05 01:34:42
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 7/4/2016 3:30 PM, t...@g...com wrote:
> [...]
    2016
    > 4) Całość rozliczona zostaje do lipca 2017 i przy ew. zwrocie otrzymam nadpłaconą

    tak bym zrobil bez zbednego zamieszania.

    > Czyli, moja kasa sobie po prostu przezimuje cały rok, tak?

    Zapewne da się ją jakoś przeksięgować na najbliższy miesiąc, ale o
    szczegóły pytaj już u źródła.