  • 1. Data: 2015-07-02 15:26:49
    Temat: Zatrudnienie na wakacje a zaliczki na podatek
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W ubiegłym roku byłem zatrudniony przez wakacje i za te niecałe 3
    miesiące miałem strącane zaliczki na podatek, mimo, że nie przekroczyłem
    kwoty wolnej od podatku. Po rozliczeniu PITu rocznego dostałem zwrot
    nadpłaty. W tym roku też chcę się zatrudnić. Księgowa twierdzi, że da
    się nie pobierać zaliczek. Czy jest na to jakiś myk, żeby nie czekać
    wielu miesięcy na zwrot nadpłaty?
    Piotr

  • 2. Data: 2015-07-02 15:42:57
    Temat: Re: Zatrudnienie na wakacje a zaliczki na podatek
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-02 o 15:26, Jacek pisze:
> [...]
    > nadpłaty. W tym roku też chcę się zatrudnić. Księgowa twierdzi, że da
    > się nie pobierać zaliczek. Czy jest na to jakiś myk, żeby nie czekać

    Księgowa ma rację.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-07-02 15:43:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-02 o 15:42, Liwiusz pisze:

    > Księgowa ma rację.

    A tak przy okazji - nie istnieje coś takiego jak kwota wolna od podatku.
    Każdy zarobek od 1zł jest opodatkowany.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2015-07-02 21:54:06
    Od: <4...@8...215406.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > A tak przy okazji - nie istnieje coś takiego jak kwota wolna od podatku.
    > Każdy zarobek od 1zł jest opodatkowany.

    Nie istnieje coś takiego jak opodatkowanie zarobku...

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2015-07-02 22:29:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    > Nie istnieje coś takiego jak opodatkowanie zarobku...

    http://sjp.pwn.pl/szukaj/zarobek.html i popatrz na synonimy p[o lewej
    stronie, proszę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2015-07-03 21:11:19
    Od: <6...@6...211119.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

    > http://sjp.pwn.pl/szukaj/zarobek.html i popatrz na synonimy p[o lewej
    > stronie, proszę.

    No patrz, na tej samej zasadzie można udowodnić, że "kwota wolna od podatku"
    istnieje.

    <https://pl.wikipedia.org/wiki/Kwota_wolna_od_podatk
    u>

    Dobrze wiesz, że w mowie potocznej używa sie zarówno "opodatkowania zarobku"
    jak i "kwota wolna..."

    Tylko, że skoro Liwiuszowi nie pasuje A, to nie wypada by korzystał z B ;P

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2015-07-03 21:20:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-03 o 21:11, (Tom N) pisze:
> [...]
    > jak i "kwota wolna..."
    >
    > Tylko, że skoro Liwiuszowi nie pasuje A, to nie wypada by korzystał z B ;P

    Ale o co chodzi? Że wg ciebie zarobek to przychód? A czemu nie dochód?
    Jak mam przychodu 100, a kosztów 100, to zarobku nie mam.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-07-03 21:33:02
    Od: <3...@2...213302.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    u>

    > Ale o co chodzi? Że wg ciebie zarobek to przychód? A czemu nie dochód?
    > Jak mam przychodu 100, a kosztów 100, to zarobku nie mam.

    I tu Cię mam:
    Nawet do synonimów nie trzeba sięgać
    <http://sjp.pwn.pl/szukaj/zarobek.html>
    3. <<zysk osiągnięty z transakcji handlowej>>

    Czyli zarobek jest. A, że również koszty są...

    Przyczepiłeś się do "kwoty wolnej od podatku" (A) to nie wypada byś używał
    słowa "zarobek" (B). Przecież jesteś "prawnie poprawny" i nie używasz
    określeń nie występujących wprost w przepisach (tu podatkowych)

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2015-07-03 21:37:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-03 o 21:33, (Tom N) pisze:
> [...]
    > <http://sjp.pwn.pl/szukaj/zarobek.html>
    > 3. <<zysk osiągnięty z transakcji handlowej>>
    >
    > Czyli zarobek jest. A, że również koszty są...

    Uważasz, że można liczyć zysk nie licząc kosztów???

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2015-07-03 21:41:40
    Od: <8...@1...214140.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Uważasz, że można liczyć zysk nie licząc kosztów???

    Tak, np. będąc na "ryczałcie" praktycznie jest tak jak napisałeś powyżej.

    --
    'Tom N'