  • 1. Data: 2003-11-10 14:30:47
    Temat: Zbieg ubezpieczeń
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Sytuacja: student, DG + umowa zlecenie. Student z tego, co mi
    wiadomo, nie płaci obowiązkowego ZUSu od umowy zlecenia, ale płacić może,
    jeśli chce. No właśnie, więc jeśli chce, to czy występuje wówczas zbieg
    ubezpieczeń i możliwość ubezpieczania się z tytułu umowy-zlecenia, a nie
    DG? Z jednej strony patrząc ZUS jest płacony, z drugiej - płacony jest
    dobrowolnie.

    Hmm?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 2. Data: 2003-11-10 20:54:53
    Temat: Re: Zbieg ubezpieczeń
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Nov 2003, Samotnik wrote:

> [...]
    >+ ubezpieczeń i możliwość ubezpieczania się z tytułu umowy-zlecenia, a nie

    +++++
    1b. Jeżeli ubezpieczeni, o których mowa w ust. 1a,
    spełniajš jednoczeœnie warunki do objęcia ich
    obowišzkowo ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi
    z więcej niż jednego innego tytułu, stosuje się do
    nich odpowiednio ust. 2.
    -----

    >+ Z jednej strony patrząc ZUS jest płacony, z drugiej - płacony jest
    >+ dobrowolnie.

    Wygląda że masz słuszne wątpliwości :[
    Ust. 2 to właśnie "zwolnienie przy zbiegu".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)