  • 1. Data: 2007-11-29 10:47:59
    Temat: Zdjęcie laptopa z ewidencji wyposażenia
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Zakupiłem sobie nowego laptopa (którego zgodnie z sugestiami na tej grupie
    wciagne do EST, mimo, ze cena < 3500). W ewidencji wyposazenia mam jeszcze
    laptopa kupionego rok temu, ktory zostal bezposrednio wrzucony w koszty.
    Chcialbym go teraz sobie "zniknac" :) Czy fakt sprzedazy tego laptopa musi
    byc udokumentowany wystawieniem rachunku (jestem nievatowcem) czy tez moge
    sobie zrobic wpis w ewidencji sprzedazy, jako sprzedaz nieudokumentowana
    rachunkami i oswiadczyc w razie co, ze sprzedalem gosciowi z ogłoszenia na
    slupie i nie chcial rachunku. Cena sprzedazy bedzie <1000, wiec ewentualny
    PCC u nabywcy, o ile dobrze kojarze, nie wchodzi w rachube. Jednak ewidencja
    sprzedazy nieudokumentowanej (rachunkami ma sie rozumiec :) chyba dotyczy
    tylko sprzedazy produktow towarow i uslug (kol 7 KPiR) a nie wyposazenia
    (kol. 8), wiec chyba zle kombinuje... Co myslicie?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2007-11-29 11:35:41
    Temat: Re: Zdjęcie laptopa z ewidencji wyposażenia
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-11-2007 o 11:47:59 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > tylko sprzedazy produktow towarow i uslug (kol 7 KPiR) a nie wyposazenia
    > (kol. 8), wiec chyba zle kombinuje... Co myslicie?

    Tak sobię myślę - bo tego jeszcze nikt na grupie nie przerabiał chyba(?)
    - da się takiego ŚT najzwyczajniej w świecie darować rodzinie, wpisać
    darowiznę do EŚT, kwota darowizny nieopodatkowana - i sprawa załatwiona.
    Da się tak?

  • 3. Data: 2007-11-29 11:45:45
    Od: "Alex" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > co, ze sprzedalem gosciowi z ogłoszenia na slupie i nie chcial rachunku.

    A niemógł Ci się laptop zepsuć ? Spalić ? I trafić do kosza :) ?
    Tak tylko dywaguje...

    Pozdrowienia,
    Aleksander.

  • 4. Data: 2007-11-29 12:03:03
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > slupie i nie chcial rachunku. Cena sprzedazy bedzie <1000, wiec ewentualny
    > PCC u nabywcy, o ile dobrze kojarze, nie wchodzi w rachube.

    Tak czy tak nie wchodzi, bo nie obejmuje transakcji z udziałem podmiotu
    gospodarczego.

  • 5. Data: 2007-11-29 14:58:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Tak czy tak nie wchodzi, bo nie obejmuje transakcji z udziałem podmiotu
    > gospodarczego.

    Ojjj - jesli nie jest to vatowiec, to obawiam sie, ze obejmuje...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-11-29 14:59:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Alex" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A niemógł Ci się laptop zepsuć ? Spalić ? I trafić do kosza :) ?
    > Tak tylko dywaguje...

    No mogl, ale nie wiem, ktory kosz wydaje swistek o przyjeciu do
    utylizacji...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2007-11-29 15:01:44
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Ojjj - jesli nie jest to vatowiec, to obawiam sie, ze obejmuje...

    "Nie jest vatowiec" to pojęcie cokolwiek nieścisłe.

  • 8. Data: 2007-11-29 15:02:44
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości news:

    > No mogl, ale nie wiem, ktory kosz wydaje swistek o przyjeciu do
    > utylizacji...

    Sugerujesz że skarbówka ściga za zaśmiecanie środowiska, czy obawiasz się,
    że nie da Ci wiary w likwidację?

  • 9. Data: 2007-11-29 15:14:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Sugerujesz że skarbówka ściga za zaśmiecanie środowiska, czy obawiasz się,
    > że nie da Ci wiary w likwidację?

    Mysle, ze ochrona srodowiska bedzie swietnym pretekstem do nie dania wiary.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2007-11-29 15:15:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > "Nie jest vatowiec" to pojęcie cokolwiek nieścisłe.

    Zwolniony podmiotowo z podatku od towarow i uslug. Teraz pewnie zabrzmialo
    ciut lepiej :P

    Pozdrawiam
    SDD