  • 1. Data: 2003-09-16 14:28:52
    Temat: Zdrowotna dla wolnych zawodów /Płatnik/
    Od: "Piotr Sawrycki" <p...@a...torun.pl>

    Witam.

    Mam taki problem. Skopiowałęm sobie w moje dane
    ze starego płatnika do nowego, i w nowym
    DRA nr 01-08-2003 uparcie pokazuje mi błąd
    przy wyliczeniu składki zdrowotnej. Tzn. przy
    kodzie ubezpieczenia 05-41-0-0 /wolny zawód
    inny niż adwokat/ niezależnie od wpisanej
    podstawy wyrzuca mi zdrowotnego 0 złotych.
    W poprzedniej wersji, w której ten DRA był
    robiony wszystko szło gładko. Również raporty
    za poprzednie miesiące pozwalają na wyliczenie
    8% skłądki. A tu jakby składki zdrowotnej nie
    można było płacić. Czy są jakieś nowe przepisy
    czy ja coś źle ustawiłęm. Acha, po wprowadzeniu
    kodu dla ldziałąlności gospodarczej a nie wolnego
    zawodu wszystko jest dobrze. Ale lekarz to chyba
    wolny zawód? Płacę tylko zdrowotne, ZUS z etatu.

    Piotr

  • 2. Data: 2003-09-16 15:23:09
    Temat: Re: Zdrowotna dla wolnych zawodów /Płatnik/
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Piotr Sawrycki wrote:
    [...]
> [...]
    >+ kodu dla ldziałąlności gospodarczej a nie wolnego
    >+ zawodu wszystko jest dobrze. Ale lekarz to chyba

    A, tu cię mamy...
    To ja raczej zamącę niż rozwikłam zapodając stare
    pytanie Lateta (ze stycznia, no to przepisy się
    mogły pozmieniać, nie ? ;>):
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&th=e45a0d7b296
    139ed&rnum=2

    ...ale będzie wiadomo że coś jest namieszane w przepisach :[

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-09-16 15:43:48
    Od: "Piotr" <p...@p...com.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    139ed&rnum=2

    > ...ale będzie wiadomo że coś jest namieszane w przepisach :[

    Namieszane to chyba jest rzeczywiście sporo. Ale czy wolnośc zawodu - bądź
    nie,
    w kontekście ryczałtowości - bądź nie, w aspekcie nieindywidualnego odbiorcy
    usług - bądź całkiem odwrotnie, może mieć związek z kodem ubezpieczenia? :-)
    I to takim, że płatnik nie chce moich pieniędzy?
    Przed chwilą konsultowałem sprawę z jednym zaprzyjaźnionym biurem
    podatkowym, gdzie stwierdzono, że nowy płatnik będzie prawidłowo
    wyliczał dopiero od października. A we wrześniu jeszcze bidulek
    nie wie jak ma liczyć, bo mu sie data systemowa nie zgadza.
    Tyko u mnie problem był taki, że on sobie zweryfikował DRA 01082003,
    a już DRA 01072003 nie - a są identyczne. Może przestawie datę
    systemowa i sprawdzę.

    Piotr /ten sam co pytał, tylko teraz piszę z innego komputera/

  • 4. Data: 2003-09-16 19:44:42
    Temat: Odp: Zdrowotna dla wolnych zawodów /Płatnik/
    Od: "jasny1gwint" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotr Sawrycki <p...@a...torun.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bk76io$iu7$...@f...man.torun.pl...
> [...]
    > zawodu wszystko jest dobrze. Ale lekarz to chyba
    > wolny zawód? Płacę tylko zdrowotne, ZUS z etatu.

    Mogę się mylić, ale najprawdopodobniej musisz wystawić dwa DRA
    jedno z nr. 01 08-2003 do rozliczenia sladek em. i rent. etc.
    a drugie z nr. 40 08-2003 do rozliczenia zdrowotnego.
    takie rozliczenie obowiązuje od marca 2003.

  • 5. Data: 2003-09-16 21:48:05
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | a drugie z nr. 40 08-2003 do rozliczenia zdrowotnego.
    | takie rozliczenie obowiązuje od marca 2003.

    Bzdura.

    Rzeczywiście błąd w programie. Od 01.10.2003 będzie tylko kod 0540xx (Osoba
    prowadząca działalność w zakresie wolnego zawodu) i liczy dobrze.

    Andrzej K.

  • 6. Data: 2003-09-17 06:26:33
    Od: "Piotr Sawrycki" <p...@a...torun.pl>

    Użytkownik "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bk80f2$faq$1@inews.gazeta.pl...

    > Bzdura.

    > Rzeczywiście błąd w programie. Od 01.10.2003 będzie tylko kod 0540xx
    (Osoba
    > prowadząca działalność w zakresie wolnego zawodu) i liczy dobrze.

    Dziękuję, to by nawet wyglądało logicznie. Mam przy tym jeszcze jedno
    zapytanie. Czy w związku z tym nie będę musiał składać jakichś
    aktualizacji do ZUS? W końcu jak ma się zmienić kod działalności...

    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Andrzej K.

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 7. Data: 2003-09-17 11:49:55
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | Dziękuję, to by nawet wyglądało logicznie. Mam przy tym jeszcze jedno
    | zapytanie. Czy w związku z tym nie będę musiał składać jakichś
    | aktualizacji do ZUS? W końcu jak ma się zmienić kod działalności...

    Tego to chyba nie wie nikt.
    Ja bym się wstrzymał do czasu wejścia w życie nowych kodów. Teraz pewnie w
    ZUS-ie nie wiedzą nic albo bzdur nagadają.

    Andrzej K.

  • 8. Data: 2003-09-17 14:51:07
    Od: "Aneta" <a...@w...pl>

    Kody się zmieniają od 01.10.03.Będziesz musiał się wyrejestrować z dniem
    01.10.03 ze starym kodem tyt. ubezpieczenia oraz zarejestrować również od
    01.10.03 z nowym kodem tyt. ubezpieczenia.
    Na stronie ZUS-U jest bardzo fajnie napisane co i jak.

    Aneta

    Użytkownik "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bk9hpq$c16$1@inews.gazeta.pl...

  • 9. Data: 2003-09-18 06:32:09
    Od: "Piotr Sawrycki" <p...@a...torun.pl>

    Użytkownik "Aneta" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 01.10.03 z nowym kodem tyt. ubezpieczenia.
    > Na stronie ZUS-U jest bardzo fajnie napisane co i jak.

    Dziękuję za informację.
    Jakoś z roku na rok orientowanie się w dynamicznym procesie stanowienia
    prawa podatkowo-zusowego w Polsce przychodzi mi z większym trudem.
    A może to po prostu mniej czasu? W każdym razie jeszcze raz dziękuję.
    Poczytam sobie co i jak na stronie ZUS

    Piotr