  • 1. Data: 2008-03-21 15:11:40
    Temat: Zlecenie i rachunek.
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Czy osoba fizyczna ma obowiązek wystawienia rachunku, jeśli zleceniobiorca o
    niego nie prosi? Czy on musi przyjąć taki rachunek? W jakim terminie od
    wykonania zlecenia należy wystawić rachunek?

  • 2. Data: 2008-03-21 19:44:46
    Temat: Re: Zlecenie i rachunek.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Mar 2008, Piotr [trzykoty] wrote:

    > Czy osoba fizyczna ma obowiązek wystawienia rachunku, jeśli zleceniobiorca
    > o niego nie prosi?

    Nie.
    Zleceniobiorca ma za to znakomitą sytuację w sądzie, kiedy będzie
    dowodził dlaczego nie chciał płacić ;)
    A tak mniej dowcipnie: bez rachunku musi robić wygibasy aby dokumentować
    wydatek. To rachunek jest dowodem księgowym :)

    > Czy on musi przyjąć taki rachunek?

    Przecież to zależy OD UMOWY!
    Jak z umowy wynika, że rachunek ma być przyjęty tylko dlatego że go
    wystawisz, to gratulujemy umowy :)
    Ale normalnie to ten co ma płacić określa *kiedy* przyjmie rachunek!

    > W jakim terminie od
    > wykonania zlecenia należy wystawić rachunek?

    "zależy od umowy".
    Jeśli umowa nie stanowi inaczej - *można* wystawić po skończeniu,
    a pośpiechu nie ma ;)
    Tylko prowadzący DG w rozumieniu ustaw podatkowych mają "terminy".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-03-22 09:05:20
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0803212020310.2388@athlon64...

> [...]
    > A tak mniej dowcipnie: bez rachunku musi robić wygibasy aby dokumentować
    > wydatek. To rachunek jest dowodem księgowym :)

    Zawsze mi się wydawało, że to zelceniobiorca wystwia rachunek i ma przychód
    a nie wydatek. A zleceniodawca ma koszt...

    JS

  • 4. Data: 2008-03-22 12:02:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ianus wrote:

    > Zawsze mi się wydawało, że to zelceniobiorca wystwia rachunek i ma
    > przychód a nie wydatek. A zleceniodawca ma koszt...

    Ma koszt jak ma rachunek. A jak zleceniobiorca nie wystawi,
    to zleceniodawca ma tylko umowę :-) a nie koszt.

  • 5. Data: 2008-03-22 15:34:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Mar 2008, ianus wrote:

    > Zawsze mi się wydawało, że to zelceniobiorca wystwia rachunek i ma przychód
    > a nie wydatek. A zleceniodawca ma koszt...

    Ano, pokręciłem!
    Przepraszam za zamieszanie i dziękuję za korektę.

    pzdr, Gotfryd