  • 1. Data: 2007-11-05 14:33:20
    Temat: Zlomowanie sprzetu komputerowego w DG
    Od: "crazy" <b...@o...pl>

    Witam

    Mam jednoosobowa DG i oczywiscie na stanie sprzet komputerowy. Ostatnio
    wysiadla mi nagrywarka DVD (oj kosztowala 3 lata temu, oj kosztowala), juz
    poza okresem gwarancji. Musze ja wyprowadzic ze stanu srodkow trwalych. Czy
    wystarczy sam (np) dokument wewnetrzny, stwierdzajacy fakt zapsucia sprzetu,
    czy tez, (zeby byc w zgodzie z prawem) wymagane sa jakies dodatkowe
    dokumenty (ekspertyza?!?).

    Ostatnio uszkodzil mi sie monitor CRT 17", a dokladnie kabel sygnalowy.
    Jako, ze nie jestem fachowcem od lutownicy chcialem komus zlecic
    przelutowanie (ew wymiane kabla), ale jest to po prostu NIEOPLACALNE. Czy
    taki sprzet takze moge zezlomowac?

    Czy po takim zlomowaniu mozna sie po prostu zepsuty naped wyrzucic? Jest to
    niby logiczne, ale przy jakiejs kontroli ktos moze powiedziec, ze sprzet
    zezlomowalem, ale faktycznie go sprzedalem.

    crazy

  • 2. Data: 2007-11-05 22:03:05
    Temat: Re: Zlomowanie sprzetu komputerowego w DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Nov 2007, crazy wrote:

> [...]
    > poza okresem gwarancji. Musze ja wyprowadzic ze stanu srodkow trwalych.

    Ta nagrywarka była "luzem", czy jako część kompa?

> [...]
    > Jako, ze nie jestem fachowcem od lutownicy chcialem komus zlecic
    > przelutowanie (ew wymiane kabla), ale jest to po prostu NIEOPLACALNE.

    Tylko, jeśli to kiepski CRT był. Inaczej jest szansa, ze za chwilę będą
    chętni na "lepsze" modele CRT, bo nikt ich nie produkuje! :)

    > Czy po takim zlomowaniu mozna sie po prostu zepsuty naped wyrzucic?

    A coś słyszałeś o przepisach nt. złomowania elektroniki?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-11-06 09:18:02
    Od: "crazy" <b...@o...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0711052300400.3428@athlon64...

    > Ta nagrywarka była "luzem", czy jako część kompa?

    Luzem

    > Tylko, jeśli to kiepski CRT był. Inaczej jest szansa, ze za chwilę będą
    > chętni na "lepsze" modele CRT, bo nikt ich nie produkuje! :)

    17" NEC-a. Po 9 latach spisywal sie bez zarzutu. Ale to 17" ....

    > A coś słyszałeś o przepisach nt. złomowania elektroniki?

    2 kwestie:
    1. Zlomowanie w firmie. Zawsze rozmawiam z jakimis ksiegowymi. W duzych
    firmach (Zoo/SA itp )wiadomo jak to sie rozgrywa. No ale jezeli chodzi o DG
    to opinie bywaja rozbiezne.
    2. Zlomowanie przy zakupie nowego sprzetu. Sklep MUSI (??) odebrac ode mnie
    stary sprzet. Nikt ode mnie nie chcial starego sprzetu, ale tez nie pytalem.

    crazy

  • 4. Data: 2007-11-06 17:25:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2007, crazy wrote:

    > Luzem

    Jasne. Pytałem na wszelki wypadek :)

    > 2 kwestie:
    > 1. Zlomowanie w firmie. Zawsze rozmawiam z jakimis ksiegowymi. W duzych
    > firmach (Zoo/SA itp )wiadomo jak to sie rozgrywa.

    W sumie to ciekaw jestem jak się DZIŚ rozgrywa - możesz napisać?
    :)
    AFAIK powinno iść do "specjalistycznej firmy".

    Znaczy jest tak: nikt jeszcze na grupie się nie pochwalił, czy ktoś
    szukał "haków" w postaci owej ustawy, o której nikt nic nie wie (a to
    co np ja wiem rozmija się z założeniami o których była mowa na początku,
    bo *po to* miała być opłata produktowa, aby każdy mógł bez problemu oddać
    złom, a czy tak jest to nie wiem :)).

    pzdr, Gotfryd