  • 1. Data: 2002-01-04 08:05:32
    Temat: Zmiana US i zawieszona dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Mariusz Knopa" <v...@k...net.pl>

    Bardzo prosze kogos kto sie w tym orientuje o krotkie odpowiedzi na tych
    kilka pytan. Musze wyjechac na jakis czas do innego miasta do pracy i
    zostawiam zonie zalatwianie spraw papierkowych, nie bardzo sie w tym
    orientuje wiec bedzie postepowac za Wasza rada.

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza ktora od miesiaca jest zawieszona na czas
    nieokreslony, a od stycznia tego roku zmienili mi Urzad Skarbowy (poprostu
    zmiana rejonizacji bo mieszkam caly czas w tym samym miejscu). W zwiazku z
    tym mialbym do Was kilka pytan:
    1. Czy trzeba jakos wyrejestrowac dzialalnosc z jednogo US i zarejestrowac w
    drugim czy moze w takich wypadkach robia to automatycznie, a jesli trzeba to
    w jakim terminie skoro dzialalnosc jest zawieszona,
    2. Jesli jest zawieszona dzialalnosc to czy obowiazuje mnie termin do 20
    stycznia o wyborze formy opodatkowania, czy dopiero jak odwiesze dzialalnosc
    bede musial to zlozyc, zalezy mi na tym poniewaz chce przejsc z ksiazki PiR
    na ryczalt.
    3. Dzialalnosc jest zawieszona od 10 grudnia, przedtem nie bylo zadnych
    obrotow wiec za grudzien musze jeszcze zlozyc Vat-7 zerowy, tylko do nowego
    czy starego US i co z nadwyzka do przeniesienia na nastepny miesiac. Czy
    przechodzi automatycznie do nowego US czy trzeba ja wyplacic, a jesli tak to
    czy jest to obowiazek wyplacac poniewaz chodzi o kilkadziesiat zloty a
    wiadoma ze po zadaniu zwrotu czesto ma sie kontrole wiec moze lepiej je
    sobie darowac.

    Pozdrowienia w Nowym Roku
    Mariusz

  • 2. Data: 2002-01-05 20:19:57
    Od: "Mariusz Knopa" <v...@k...net.pl>

    Odwiedzilem wczoraj moj nowy US i chyba sie juz wszystkiego dowiedzialem.
    Nic nie trzeba przerejestroywac ani skladac. Termin do 20 stycznia
    obowiazuje, a Vat 7 za grudzien wysyla sie juz do nowego US.
    Jednak zdziwila mnie bardzo wypowiedz pani urzedniczki ktora stwierdzila ze
    w przepisach o Vat nie istnieje cos takiego jak zawieszona dzialalnosc
    gospodarcza, i tak samo jest w przypadku opodatkowania na zasadach ogolnych,
    wiec nie musze nic odwieszac poniewaz nie ma mozliwosci zawieszenia i
    dzialam dalej. Jak mowilem jej ze w poprzednim US kazali mi zlozyc
    odpowiednie druk do Vatu (nie pamietalem jaki) i pismo w tej sprawie do
    dochodowego i potem to samo zrobic przy wznowieniu dzialalnosci to
    stwierdzila za tamci sa zabardzo biurokratyczni i do przesady wymagaja. W
    domu znalazlem ten druk i byl to VAT-Z o zaprzestaniu wykonywania czynnosci
    podlegajacych opodatkowaniu i teraz nie wiem ktory US ma racje. Czy jesli
    nic nie bede im skladal o wznowieniu to potem sie nie przyczepia ze odliczam
    Vat gdy zaprzestalem dzialalnosci. Wie ktos jak to jest ?
    Przy okazji tego pomyslalem o malym przekrecie. Zawieszam dzialalnosc w
    ZUSie zeby nie placic skladek i prowadze normalnie sprzedaz (bo US to nie
    obchodzi ze ja zawiesilem). ZUS w razie kontroli nie moze przegladac moich
    ksiag rachunkowych by sprawdzic czy faktycznie w tym czasie nie prowadzilem
    dzialalnosci, wiec mamy w miare bezpieczny sposob na dzialanie i nieplacenie
    zlodziejskich skladek.

    Mariusz

  • 3. Data: 2002-01-10 22:31:23
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze v...@k...net.pl:

> [...]
    > US. Jednak zdziwila mnie bardzo wypowiedz pani urzedniczki ktora
    > stwierdzila ze w przepisach o Vat nie istnieje cos takiego jak

    ZTCW musisz złożyć w/w VAT-Z + informację do dochodówki.
    Bez Vatu składasz NIP1 + informację do dochodówki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU
    W CELU USTALENIA CZY PRACOWNIK MA PRACĘ WE KRWI CZY W DUPIE