  • 1. Data: 2008-02-22 17:56:21
    Temat: Zmiana miejsca zamieszkania w trakcie roku podatkowego
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Przez cały rok podatkowy uzyskiwałem dochód z umowy o pracę w tej samej firmie.
    W trakcie tego roku przeprowadziłem się do innej miejscowości, i tam zawarłem na
    siebie umowę na internet. Nie podałem jednak w księgowości informacji o zmianie
    miejsca zamieszkania, i na pit-11, jaki dostałem z pracy, jako urząd skarbowy
    właściwy wg. miejsca zamieszkania mam nadal urząd właściwy wg starego miejsca
    zamieszkania. Chciałbym jednak odliczyć sobie ulgę za internet, a ona
    przysługuje tylko wówczas, gdy miejsce, w którym zamontowane jest łącze jest
    moim miejscem zamieszkania. Czy wobec tego wystarczy, że złożę razem z PIT-37
    formularz NIP-3? Czy pracodawca będzie musiał coś "odkręcać" w związku z tym, że
    podatki szły do innego urzędu skarbowego?

  • 2. Data: 2008-02-22 23:44:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2008, jaQbek wrote:

> [...]
    > pracy, jako urząd skarbowy właściwy wg. miejsca zamieszkania mam nadal urząd
    > właściwy wg starego miejsca zamieszkania.

    Pytaniem jest, jaką informację ma US?
    Inaczej: czy podatnik raczył powiadomić *US* o zmianie miejsca
    zamieszkania!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-02-23 08:03:32
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Pytaniem jest, jaką informację ma US?
    > Inaczej: czy podatnik raczył powiadomić *US* o zmianie miejsca
    > zamieszkania!
    No właśnie nie zrobiłem tego na początku roku, i stąd moje pytanie, czy
    wystarczy, że złożę teraz NIP-3. W PIT-11 mam wpisany stary urząd skarbowy

  • 4. Data: 2008-02-23 08:54:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Feb 2008, jaQbek wrote:

    > No właśnie nie zrobiłem tego na początku roku, i stąd moje pytanie, czy
    > wystarczy, że złożę teraz NIP-3. W PIT-11 mam wpisany stary urząd skarbowy

    Skoro odliczenie ma dotyczyć całego roku, to w razie kontroli US może
    zadać niewygodne pytanie, dlaczego nie dotrzymano terminu powiadomienia
    i jaką kwotę podatnik proponuje na mandat :)
    IMVHO można rozważyć złożenie NIP-3 z informacją na początek zeszłego
    roku *i* czynnym żalem. Widzi ktoś przeciwwskazania?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-02-24 20:02:31
    Od: "Grzechoo" <grzechooo(skasuj_jedo_o)1@wp.pl>

> [...]
    > IMVHO można rozważyć złożenie NIP-3 z informacją na początek zeszłego
    > roku *i* czynnym żalem. Widzi ktoś przeciwwskazania?

    Ja miałem dokładnie taką samą sytuację dwa lata temu. Księgowej w firmie
    podałem aktualny adres zamieszkania, a o US niestety zapomniałem. Po ok.
    miesiącu od złożenia PIT'u, dostałem wezwanie od tej szanownej instytucji.
    Wystarczył, jak to napisałeś "czynny żal" i nowy NIP-3.
    No ale US, US'owi nierówny...

    --
    pozdr.
    grzechoo1