  • 1. Data: 2012-04-18 09:57:04
    Temat: Zmiany w umowach śmieciowych?
    Od: Paweł Gawoś <p...@g...com>

    Kilka dni temu w prasie pojawiły się newsy o propozycjach "zmian w
    umowach śmieciowych". Tutaj np. czytam:

    <i>Drugi projekt ma dotyczyć zmiany sposobu naliczania składek do ZUS.
    Związek chce, by płacili je wszyscy - także ci na umowach
    cywilnoprawnych. Ich wysokość ma być uzależniona od dochodu.</i>
    http://www.hotmoney.pl/artykul/praca-zmiany-w-umowac
    h-smieciowych-24891

    O jakie umowy może chodzić? Np. w umowie zlecenie (która jest przecież
    zaliczana do umów cywilnoprawnych) wysokość składek ZUS zależy od
    wysokości dochodu (podobnie zresztą jak przy umowie o pracę) - im
    więcej się zarabia, tym wyższe składki. O co więc chodzi z tym "Ich
    wysokość ma być uzależniona od dochodu" skoro już teraz tak jest?

  • 2. Data: 2012-04-18 10:52:50
    Temat: Re: Zmiany w umowach śmieciowych?
    Od: tomek <t...@b...pl>

    W dniu 18.04.2012 09:57, Paweł Gawoś pisze:
> [...]
    > więcej się zarabia, tym wyższe składki. O co więc chodzi z tym "Ich
    > wysokość ma być uzależniona od dochodu" skoro już teraz tak jest?

    O umowy o dzieło które do tej pory nie podległy ZUS gdyż zapewne były
    dosyć popularne w kręgach znajomych królika :) ?

    Tomek

  • 3. Data: 2012-04-18 12:50:37
    Od: Paweł Gawoś <p...@g...com>

    On Apr 18, 10:52 am, tomek <t...@b...pl> wrote:

    ch-smieciowych-24891

    > O umowy o dzieło które do tej pory nie podległy ZUS gdyż zapewne były
    > dosyć popularne w kręgach znajomych królika :) ?
    >
    > Tomek

    No tak, jeżeli chodzi o umowy o dzieło to by się zgadzało.

    PS Jakiego królika? :)

  • 4. Data: 2012-04-18 13:05:00
    Od: tomek <t...@b...pl>

    W dniu 18.04.2012 12:50, Paweł Gawoś pisze:

    > PS Jakiego królika? :)

    Nie chcę żeby mi się przewody hamulcowe poluzowały ;)

    Ale chyba nie sądzisz że umowy o dzieło z przekazaniem praw korzystają z
    takich preferencji z jakich korzystają przez przypadek

    Tomek

  • 5. Data: 2012-04-18 13:15:26
    Od: SDD <s...@t...pl>

    tomek pisze:

    > O umowy o dzieło które do tej pory nie podległy ZUS gdyż zapewne były
    > dosyć popularne w kręgach znajomych królika :) ?

    No ale to bez sensu, by umowy o dzielo obejmowac ZUS-em.

    Wystarczyloby tylko dobrze egzekwowac istniejace prawo i uniemozliwac
    (poprzez dotkliwe i nieuchronne kary) podpisywanie tego typu umow
    obejmujacych czynnosci podpadajace pod umowy o prace czy zlecenie.

    Zlecam komus napisanie artykulu, opracowania czy zrobienie strony
    internetowej, ktore ktos moze zrobic przez jedna noc - z jakiej racji ma
    z tego tytulu byc przez miesiac objety ubezpieczeniami i mamy obaj
    placic na ZUS???

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2012-04-18 13:38:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-18 13:15, SDD pisze:

    > No ale to bez sensu, by umowy o dzielo obejmowac ZUS-em.

    Dla kogo bez sensu? Dla państwa - bez sensu jest nie obejmować ZUSem
    dzieł. Dla normalnych ludzi - bez sensu jest obejmować ZUSem jakąkolwiek
    umowę.

> [...]
    > internetowej, ktore ktos moze zrobic przez jedna noc - z jakiej racji ma
    > z tego tytulu byc przez miesiac objety ubezpieczeniami i mamy obaj

    Skąd Ci się wziął miesiąc?

    Z tego samego tytułu, z jakiego ktoś przenoszący meble przez 1 noc jest
    objęty ubezpieczeniem.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-04-18 14:59:04
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Skąd Ci się wziął miesiąc?

    Nie majac innego ubezpieczenia leczyc sie bedzie mogl przez miesiac -
    nawet przy umowie na 1 dzien. Ubezpieczenie zdrowotne dziala do 30 dni
    od ustania tytulu.

    Pozdrawiuam
    SDD

  • 8. Data: 2012-04-18 15:04:15
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Dla kogo bez sensu? Dla państwa - bez sensu jest nie obejmować ZUSem
    > dzieł. Dla normalnych ludzi - bez sensu jest obejmować ZUSem jakąkolwiek
    > umowę.

    Dyskusja typu "jajko czy kura". W zdrowym systemie pewna grupa ludzi
    wymaga przymusowego ubezpieczenia emerytalnego.

    Ci, ktorzy sa na tyle swiadomi, odpowiedzialni i zdolni do zarabiania
    porzadnych pieniedzy, by odlozyc samemu, zwykle tez bez problemu znajda
    furtke, by - calkowicie lub czesciowo - system emerytalny ominac.

    A cholota nie odlozy i pozniej zapelni bruki i cos z tym trzeba bedzie
    robic.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2012-04-18 15:07:34
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Dla kogo bez sensu? Dla państwa - bez sensu jest nie obejmować ZUSem
    > dzieł. Dla normalnych ludzi - bez sensu jest obejmować ZUSem jakąkolwiek
    > umowę.

    Uwazam, ze fundamentalnym bledem wszystkich zwolennikow skrajnego
    liberalizmu, ateizmu itd. jest to, ze - bedac zwykle ludzmi
    ponadprzecietnie inteligentnymi mierza wszystkich "wlasna miarka".

    Tymczasem *wiekszosc* niestety ale wymaga tego, by cos przymusowo od
    nich egzekwowac, tudziez by przynalezec do sformalizowanych religii,
    ktore trzymaja jako tako ich w ryzach.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2012-04-18 15:23:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-18 15:07, SDD pisze:

> [...]
    >
    > Tymczasem *wiekszosc* niestety ale wymaga tego, by cos przymusowo od
    > nich egzekwowac, tudziez by przynalezec do sformalizowanych religii,

    Znając z opowieści kraje, gdzie nie ma zabezpieczenia emerytalnego, mogę
    stwierdzić, że ludzie nie są tacy głupi, na jakich wyglądają.

    Wystarczy tylko, aby powrócić do naturalnej chęci posiadania jak
    największej ilości dzieci, do tego jakiejś superinteligencji nie potrzeba.

    --
    Liwiusz