  • 1. Data: 2007-11-05 14:19:27
    Temat: Zus i nadplata niewielka - co zrobic?
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    Witam,

    dostalem pisamko z ZUS, zebym sie u nich stawil wyjasnic
    nieprawidlowosci we wplacie na DRA.
    Pomylilem sie i dalem im pare zlotych za duzo. Jazda tam i poswiecony
    czas to znacznie wieksze straty niz te pare zl. Mozna to olac?
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 2. Data: 2007-11-05 20:53:50
    Temat: Re: Zus i nadplata niewielka - co zrobic?
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Nov 2007 15:19:27 +0100, Janusz napisał(a):

> [...]
    > Pomylilem sie i dalem im pare zlotych za duzo. Jazda tam i poswiecony
    > czas to znacznie wieksze straty niz te pare zl. Mozna to olac?

    a w sensie, że czym? ;>

    Wiesz, ja na Twoim miejscu wymalowałabym krótkie pismo o treści takiej, że
    w związku z pomyłką przekazałem składkę na ubezpieczenie... w wysokości
    niezgodnej z DRA 01.--.--.
    Powstałą w związku z tym nadpłatę xxx zł proszę zaksięgować na poczet
    składki za miesiąc xx/200x.
    Jednocześnie informuję, że składkę należną za ten xx miesiąc pomniejszę o
    kwotę powstałej nadpłaty.

    I śmignąć pocztą :)
    Odwiedziny w ZUS-ie skończą się tak samo. Poproszą Cię o pismo. No chyba,
    że jakaś panienka przyjmie Twoje oświadczenie tej treści do protokołu, a Ty
    tylko potwierdzisz własnym podpisem. I już :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-11-06 06:02:15
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Mon, 5 Nov 2007 21:53:50 +0100, Jagna wrote:

    > a w sensie, że czym? ;>

    Jesli chodzi o instytucje to tylko jedno przychodzi mi do glowy :P

    > Wiesz, ja na Twoim miejscu wymalowałabym krótkie pismo o treści takiej, że
    > w związku z pomyłką przekazałem składkę na ubezpieczenie... w wysokości
    > niezgodnej z DRA 01.--.--.
    [...]

    Dziekuje bardzo i tak tez zrobie :)
    Chociaz oplata za list bedzie spora czescia nadplaty ktora sie
    zrobila:)

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 4. Data: 2007-11-06 07:15:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 05 Nov 2007 21:53:50 +0100, Jagna napisał(a):

> [...]
    > że jakaś panienka przyjmie Twoje oświadczenie tej treści do protokołu, a Ty
    > tylko potwierdzisz własnym podpisem. I już :)

    Tylko po co to pisać jeśli takie zaliczenie wynika z rozporządzenia? Może
    wystarczy telefon do właściwej panienki w ZUS?

  • 5. Data: 2007-11-06 09:11:04
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Nov 2007 07:15:05 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

    > Tylko po co to pisać jeśli takie zaliczenie wynika z rozporządzenia? Może
    > wystarczy telefon do właściwej panienki w ZUS?

    Rację masz.
    W sumie one nawet wzywać w takim wypadku nie powinny.
    Za to moja rada wynika z doświadczenia, bo wystarczy, że panienka nie
    spisze notatki służbowej z rozmowy telefonicznej i za czas jakiś przyjdzie
    ponaglenie, a po co?
    Może to i nadgorliwość, ale przynajmniej powoduje, że ZUS czkawką się nie
    odbija :)

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 6. Data: 2007-11-06 20:33:25
    Od: "Anna Z" <a...@g...pl>

> [...]
    > ponaglenie, a po co?
    > Może to i nadgorliwość, ale przynajmniej powoduje, że ZUS czkawką się nie

    a może wystarczyłoby wysłać fax w tej sprawie?

  • 7. Data: 2007-11-07 06:00:30
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Tue, 6 Nov 2007 07:15:05 +0000 (UTC), jureq wrote:

    > Tylko po co to pisać jeśli takie zaliczenie wynika z rozporządzenia? Może
    > wystarczy telefon do właściwej panienki w ZUS?

    To by bylo najbardziej idealne rozwiazanie:) Sprobuje, dzieki!
    Choc przyzwyczailem sie ze tam to wszystko trzeba osobisice, odstac
    sie w tych wielkich kolejkach itp :)

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 8. Data: 2007-11-07 09:14:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2007, Anna Z wrote:
    [...komuś...]

    > a może wystarczyłoby wysłać fax w tej sprawie?

    A widzisz różnicę jakąś między faksem a telefonem?
    Faks to nie dalekopis :)

    pzdr, Gotfryd