  • 1. Data: 2015-02-04 14:28:16
    Temat: Zwolnienie ze składki zdrowotnej dla emeryta
    Od: inst4nce <i...@g...pl>

    Moja mama, emerytka prowadzi od kilku lat DG i płaci składkę zdrowotną.
    Jednak z artykułu:
    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/814710,kiedy-n
    ie-trzeba-placic-skladki-zdrowotnej.html
    wynika, że nie musiała by jej płacić tzn. emerytura nie przekracza kwoty
    minimalnego wynagrodzenia oraz rozlicza się w formie karty podatkowej.

    Wiadamo, że nie można tak sobie teraz przestać płacić składki. Pewnie to
    trzeba zgłosić w ZUSie. Jakieś dokumenty wypełnić.
    Czy ktoś wie jaka jest procedura?

  • 2. Data: 2015-02-07 10:09:43
    Temat: Re: Zwolnienie ze składki zdrowotnej dla emeryta
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 04-02-2015 o 14:28, inst4nce pisze:
> [...]
    >
    > Wiadamo, że nie można tak sobie teraz przestać płacić składki. Pewnie to
    > trzeba zgłosić w ZUSie. Jakieś dokumenty wypełnić.

    Niech mama złoży korekty DRA za odpowiednie lata z wykazanymi podstawami
    składki na zdrowotne, ale z zerową kwotą samej składki.

    Niech napisze pismo do ZUS, że w związku z faktem rozliczania podatku w
    formie karty podatkowej i bycia emertyką, na podstawie artykułu tego i
    takiego ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach (..) jest
    zwolniona z obowiązku opłacania składki na ubezpieczenie zdrowotne i
    wnosi o zwrot nienależnie opłaconych składek za odpowiednie lata.
    Niech poda numer konta na który chce zwrot.

    ZUS wystąp do USu o potwierdzenie faktu rozliczania się w formie karty
    podatkowej. Kwotę emerytury zna.

    --
    Adam.