  • 1. Data: 2015-04-06 14:03:34
    Temat: Zwrot VAT - czas oczekiwania
    Od: PJ <p...@n...noname>

    Zlozylem moja pierwsza deklaracje VAT za ostatni kwartal 2014 r. Wyszlo
    ok. 10 tys. zl do zwrotu przez US.
    Niestety, US zazadal ode mnie faktur potwierdzajacych wartosci
    zadeklarowane. W efekcie zamiast dostac zwrot w normalnym czasie, czekam
    juz ponad 3 miesiace.

    Czy to jest normalna praktyka i za kazdym razem beda ode mnie zadac
    faktur i kazac czekac tak dlugo?

  • 2. Data: 2015-04-06 15:31:39
    Temat: Re: Zwrot VAT - czas oczekiwania
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-04-06 o 14:03, PJ pisze:
> [...]
    > Niestety, US zazadal ode mnie faktur potwierdzajacych wartosci
    > zadeklarowane. W efekcie zamiast dostac zwrot w normalnym czasie, czekam

    Widocznie zasadność zwrotu nie jest oczywista.
    Po przetarciu procedur wróci do normy.
    To na razie miesiąc ponad ustawowy termin.

    > Czy to jest normalna praktyka i za kazdym razem beda ode mnie zadac
    > faktur i kazac czekac tak dlugo?

    Żądać mogą prawie zawsze -jako czynności sprawdzające.
    "Kazać czekać" się nie będzie opłacać - bo w końcu dostaniesz odsetki za
    okres dłuższy niż 60 dni. Ale coś mi się wydaje, że masz coś nie tak w
    rozliczeniach,
    bo nie sądzę, żeby trudność sprawiało im ustalenie zasadności zwrotu
    w czasie 60 dni.

  • 3. Data: 2015-04-07 10:12:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Apr 2015, PJ wrote:

    > Zlozylem moja pierwsza deklaracje VAT za ostatni kwartal 2014 r. Wyszlo ok.
    > 10 tys. zl do zwrotu przez US.
    > Niestety, US zazadal ode mnie faktur potwierdzajacych wartosci zadeklarowane.

    Tak z ciekawości, to skutek "inwestycyjny" czy sprzedaży ze stawkami
    obniżonymi?
    Pewnie usiłują zrobić kontrole krzyżowe, żeby dojść czy czasami nie
    kupowałeś u "słupa".

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2015-04-08 01:36:00
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-04-06 14:03, PJ pisze:
> [...]
    > juz ponad 3 miesiace.
    >
    > Czy to jest normalna praktyka i za kazdym razem beda ode mnie zadac

    Dostarczenia kserokopi faktur żądają tylko raz. Musisz je dostarczyć.
    Muszą mieć je także wypisane na druku i potem sprawdzają, czy dana
    faktura kwalifikuje sie do odliczenia.

    --
    animka

  • 5. Data: 2015-04-08 12:31:10
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-04-07 o 10:12, Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > obniżonymi?
    > Pewnie usiłują zrobić kontrole krzyżowe, żeby dojść czy czasami nie

    W moim i ościennych mi US (mazowieckie) to reguła. Zwrot VAT = kontrola.
    Nie ma znaczenie czy to eksport, czy inwestycje, czy obniżona stawka.
    Chodzi o zniechęcenie.

  • 6. Data: 2015-04-08 15:18:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-04-08 o 12:31, adam pisze:

    > W moim i ościennych mi US (mazowieckie) to reguła. Zwrot VAT = kontrola.
    > Nie ma znaczenie czy to eksport, czy inwestycje, czy obniżona stawka.
    > Chodzi o zniechęcenie.

    Przesadzasz. Jak robisz to pierwszy raz,
    to zawsze jesteś jakimś novum dla urzędu
    i kontrola jest, ale potem idzie z automatu.
    Przy jednorazowej inwestycji w firmie, która nie
    miała stałych zwrotów też miałem kontrolę,
    ale znam firmy co mają stałe zwroty po kilkaset tysięcy
    i średnio raz, dwa razy do roku jakieś czynności czy kontrola.

  • 7. Data: 2015-04-09 12:20:17
    Od: PJ <p...@n...noname>

    On 08/04/2015 11:31, adam wrote:
    > W moim i ościennych mi US (mazowieckie) to reguła. Zwrot VAT = kontrola.
    > Nie ma znaczenie czy to eksport, czy inwestycje, czy obniżona stawka.
    > Chodzi o zniechęcenie.

    No tak. Za to wielkie karuzele wyludzajace VAT maja sie dobrze. Swoja
    droga, jak to mozliwe, ze ktos zatwierdza zwrot VAT rzedu 10 mln zl
    wiedzac jednoczesnie, ze ma do czynienia z ewidentna fikcja, np. towar
    przekraczajacy granice po 100 razy w ciagu miesiaca. Czy naprawde nie ma
    przepisu, ktory nakazywalby wstrzymanie zwrotu VAT w takich przypadkach?
    Podejrzewam, ze kazda taka karuzela musi obejmowac kogos decyzyjnego z
    US, kto moze zatwierdzic zwrot VAT, a w razie gdy sie wyda, wykazac, ze
    przeciez urzad dziala, bo sciga "slupa". W ten sposob wszyscy sa kryci,
    a publiczen srodki mozna wyprowadzic. Znajomosci to jednak podstawa..

  • 8. Data: 2015-04-09 12:27:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-08, adam <a...@w...pl> wrote:

    [...]

    > W moim i ościennych mi US (mazowieckie) to reguła. Zwrot VAT = kontrola.
    > Nie ma znaczenie czy to eksport, czy inwestycje, czy obniżona stawka.
    > Chodzi o zniechęcenie.

    IMHO ta notatka o której było głośno nakazująca zwiększenie skuteczności
    kontroli może spowodować, że urzędy odpuszczą sobie podobne reguły.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl