  • 1. Data: 2008-02-20 11:03:53
    Temat: Zwrot VAT dla turysty na granicy
    Od: f...@s...poczta.onet.pl

    Czesc

    Moze bedziecie mi mogli podpowiedziec. Wybieram sie do PL,
    a z PL po Europie. Oczywiscie cos pewnie kupie. Wracal bede
    z lotniska w PL (niestety).

    Chcialbym odebrac VAT na lotnisku. Nie chce zadnych zabawek
    w rodzaju tax-free. Wedlug mojej wiedzy VAT mi sie nalezy, nie jestem
    jednak pewien jakie dokumenty musze miec i jakich trikow beda uzywac
    by mnie splawic.

    Nie wiem tez kiedy/jak odebrac VAT np. z Niemiec, skoro bede
    jechal tam z Polski i potem do Polski (nawet granicy juz nie ma).

    Any idea? Jakie przepisy powinienem przeczytac? Tylko nie odsylajcie
    mnie do calej Ustawy o Podatku od Towarow i Uslug :))

    F.

  • 2. Data: 2008-02-20 11:58:23
    Temat: Re: Zwrot VAT dla turysty na granicy
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <f...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czesc
    >
    > Moze bedziecie mi mogli podpowiedziec. Wybieram sie do PL,
    > a z PL po Europie.

    Skąd?
    Jakie obywatelstwo?
    Wróżki wyginęły.

  • 3. Data: 2008-02-21 03:55:27
    Od: f...@s...poczta.onet.pl

    Cavallino <k...@...pl> wrote:
    > Użytkownik <f...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Skąd?

    Przyjade z Australii do Polski, potem pewnie pojade do Niemiec i/lub Francji.
    Wszedzie cos kupie, potem odlatuje z Polski do Finlandii, a z Finlandii do Hongkongu.

    Na stale mieszkam w Australii.

    > Jakie obywatelstwo?

    Chcial - nie chcial, musze wjechac na polskim paszporcie, bo na obcym nie wpuszczaja.
    Ponoc jakis przepis wymaga, by majac polski trzeba bylo na nim wjechac. Oczywiscie
    zawsze mozna zmienic nazwisko na Johnson, ale tego dotad nie zrobilem.

    Nie wiem jakie dokumenty mam zbierac w sklepach i ja rozwiazac to, ze na jedym
    lotnisku
    opuszczam EU, majac towary z VATem z roznych krajow.

    > Wróżki wyginęły.

    Serio? A ja ostatnio widzialem jakies ogloszenia.... Jasnowidz czy cos :)

    F.

  • 4. Data: 2008-02-21 09:48:22
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > Oczywiscie
    > zawsze mozna zmienic nazwisko na Johnson, ale tego dotad nie zrobilem.

    No to skoro jesteś polskim obywatelem, to jakim cudem chcesz zwrot VAT za
    towary kupione w Polsce?

  • 5. Data: 2008-02-21 11:55:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2008 10:48:22 +0100, Cavallino napisał(a):

    > No to skoro jesteś polskim obywatelem, to jakim cudem chcesz zwrot VAT za
    > towary kupione w Polsce?

    A co ma obywatelstwo do zwrotu VAT przy wywozie poza UE? Możesz to
    wyjaśnić?

  • 6. Data: 2008-02-21 12:15:05
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > A co ma obywatelstwo do zwrotu VAT przy wywozie poza UE?

    Chcesz powiedzieć, że jak zadeklarujesz iż wywieziesz towary kupione w kraju
    poza UE, to masz prawo do zwrotu VAT za nie?

  • 7. Data: 2008-02-21 22:08:57
    Od: f...@s...poczta.onet.pl

    Cavallino <k...@...pl> wrote:
    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz powiedzieć, że jak zadeklarujesz iż wywieziesz towary kupione w kraju
    > poza UE, to masz prawo do zwrotu VAT za nie?

    Nie chodzi o to, co deklarujesz, tylko co robisz. Jesli je WYWOZISZ, to VAT sie
    nalezy.
    Przynajmniej wszedzie poza PL.

    F.

  • 8. Data: 2008-02-21 22:14:02
    Od: f...@s...poczta.onet.pl

    Cavallino <k...@...pl> wrote:
    > Użytkownik <f...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > No to skoro jesteś polskim obywatelem, to jakim cudem chcesz zwrot VAT za
    > towary kupione w Polsce?

    Takim samym jak za np. niemieckie, bo zabieram je poza granice UE, a VAT
    to taki podatek od faktu, ze towar jest na danym terenie. Gdyby obywatelstwo
    mialo miec wpyw, to bedac turysta w PL moglbys kupowac bez VAT, bo VAT
    bylby placony wylacznie przez obywateli. Ale tak nie jest, VAT placi ten
    kto kupuje towar w celu jego "uzycia" na danym terenie, niezaleznie kim jest.

    Na dodatek to nie ja wymyslilem, ze jak ktos sie nazywa Kowalski,
    to na obcym paszporcie do PL nie wjedzie.

    OK, to rozumiem, ze jednym z trickow bedzie wmawianie mi, ze mi sie nie nalezy?
    Slyszalem tez, ze musi byc pieczatka, bo sam fakt, ze jest PRAWIDLOWA faktura
    podobno nie wystarcza. Co jeszcze?

    F.

  • 9. Data: 2008-02-22 07:44:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2008 13:15:05 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Chcesz powiedzieć, że jak zadeklarujesz iż wywieziesz towary kupione w kraju
    > poza UE, to masz prawo do zwrotu VAT za nie?

    Ależ skąd. chcę tylko powiedzieć, że decyduje miejsce stałego zamieszkania
    poza UE a nie obywatelstwo.

  • 10. Data: 2008-02-22 07:50:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2008 22:14:02 +0000, franekkimono napisał(a):

    > OK, to rozumiem, ze jednym z trickow bedzie wmawianie mi, ze mi sie nie nalezy?
    > Slyszalem tez, ze musi byc pieczatka, bo sam fakt, ze jest PRAWIDLOWA faktura
    > podobno nie wystarcza. Co jeszcze?

    Poczytaj:
    http://www.vat.pl/taxfree/index.php
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/5
    301/TAX_FREE.html

    W pierwszym poście piszesz, że nie chodzi ci o "tax free". Ale ten zwrot
    podatku nosi właśnie nazwę "tax free". Przypuszczam, że nie chcesz po
    prostu korzystać ze sklepów wolnocłowych na lotnisku. Ogólnie rzecz biorąc
    to oprócz potwierdzenia zakupu w celu wywozu w sklepie, który prowadzi
    sprzedaż z prawem zwrotu mosisz mieć paragon fiskalny i potwierdzenie
    wywozu w stanie nienaruszonym z granicy Unii Europejskiej.