  • 1. Data: 2015-02-04 23:45:46
    Temat: Zwrot VATu na nieistniejące konto
    Od: abelincoln <a...@p...onet.pl>

    Była sobie firma 1-os z nadpłaconym VATem, została zamknięta w zeszłym roku
    - ostatni VAT-7 został złożony z prośbą o zwrot podatku w terminie 60 dni
    (OIDP ustawa mówi że w ciągu 180 dni, ale po złożeniu deklaracji zostałem
    zaproszony do US i złożyłem korektę - bowiem mój US uznaje ten termin za
    właściwszy).

    Termin minął, zwrotu nie ma, ex-przedsiębiorca (czyli ja) zaczął myśleć i
    wyszło mu, że zrobił głupotę. Mianowicie w US do firmy podpięte było konto,
    które zostało zamknięte w dniu zakończenia prowadzenia działalności
    gospodarczej (plus okres wypowiedzienia oczywiście). Konsultacja
    telefonicza z właściwym US okazała się mało owocna, porozmiawiałem sobie z
    4 osobami, każda po zapoznaniu się z problemem prosiła mnie o dodzwonienie
    się do innego działu - po dopięciu kółeczka dałem sobie spokój.

    Ponieważ w ciągu najbliższego kwartału nie zapowiada się, bym mógł
    osobiście udać się do US - mam pytanie do Was. Ktoś takie coś przerabiał?
    Jest szansa że urząd po dostaniu zwrotnego przelewu z błędem 404 sam się
    przekieruje na "osobiste" konto - zarejestrowane i czynne - używane
    dotychczas przy rozliczeniu PIT-ów? Może jednak fakt napisania w deklaracji
    krótszego terminu niż ustawowy nie zmienia faktu iż zwrotu mogę wypatrywać
    dopiero po pół roku? Czy też może już powinienem pisać kolejną korektę i
    "czynny żal"?

    Niby to tylko troszkę ponad tysiąc, ale jednak wolałbym nie mieć żadnych
    nie do końca wyjaśnionych spraw w US...

    --
    Pozdrawiam,
    abelincoln

  • 2. Data: 2015-02-05 17:52:26
    Temat: Re: Zwrot VATu na nieistniejące konto
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-02-04 o 23:45, abelincoln pisze:

> [...]
    > które zostało zamknięte w dniu zakończenia prowadzenia działalności
    > gospodarczej (plus okres wypowiedzienia oczywiście).

    Po co zamykałeś? Pewnie i tak było darmowe.
    Masz jakiś dziwny US - przez telefon da się to wyjaśnić, tylko
    trzeba wiedzieć kogo prosić do telefonu.
    Praktyka wskazuje, że skoro potrafią zwroty np z PIT
    wysyłać na wszystkie możliwe konta i co roku inne, to
    może i z VAT sobie poradzą. Napisz pismo wyjaśniające i wyślij poleconym
    to się dowiesz co knują.

  • 3. Data: 2015-02-05 22:37:09
    Od: abelincoln <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Feb 2015 17:52:26 +0100, cef napisał(a):

    > Po co zamykałeś? Pewnie i tak było darmowe.

    Cóż, jakoś sobie ubzdurałem że jedynym kontem o jakim wie US jest moje
    prywatne...

    Dzięki, tak zrobię.

    --
    Pozdrawiam,
    abelincoln

  • 4. Data: 2015-02-17 20:59:24
    Od: abelincoln <a...@p...onet.pl>

> [...]

    > wysyłać na wszystkie możliwe konta i co roku inne, to
    > może i z VAT sobie poradzą. Napisz pismo wyjaśniające i wyślij poleconym

    Prorok jaki czy co? :-)
    Zanim się udało mi zabrać za pisanie - patrzę dzisiaj, a tutaj przelew z US
    na koncie osobistym...

    --
    Pozdrawiam,
    abelincoln