  • 31. Data: 2017-12-08 12:31:49
    Temat: Re: Zwrot darowizny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-12-08 o 11:00, Liwiusz pisze:

    >Nie można anulować, bo przepisy na to nie pozwalają. Wystarczy
    >zmienić przepis i już można anulować (patrz np. art 58 kc) . W życiu
    >wiele rzeczy anulujemy.

    Dyskusja dluga byla, ale czy nie mozna anulowac, to mi sie wydaje
    dyskusyjne.
    Szczegolnie, ze KC sam o anulowaniu darowizny pisze, w niektorych
    przypadkach.
    A zakazu wprost nie ma.

    J.

  • 32. Data: 2017-12-08 12:39:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-08 o 12:31, J.F. pisze:
> [...]
    > dyskusyjne.
    > Szczegolnie, ze KC sam o anulowaniu darowizny pisze, w niektorych

    Nie o anulowaniu, tylko o możliwości żądania zwrotu.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2017-12-08 13:57:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie o anulowaniu, tylko o możliwości żądania zwrotu.

    Odwołaniu darowizny, jesli chcemy juz byc tacy formalni.
    Tudzież "rozwiązaniu umowy" w jednym przypadku.

    J.

  • 34. Data: 2017-12-10 02:35:01
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/8/2017 3:58 AM, Wojtek wrote:

    > Czyli powinna być anulowana darowizna. US powinien zwrócić obdarowanemu
    > podatek od darowizny.

    No rozmażyłeś się.

    US doszedl do nastepującego wniosku.

    "...Darowizna a nastepnie jej zwrot miały na celu uniknięcie podatku od
    pozyczki. Kwota pożyczek zwolniona z podatku została juz wyczerpana w
    zwiazku z czym podatnicy postanowili dokonac fikcyjnych darowizn w celu
    unikniącia dodatkowego podatku.
    Dlatego też, jak na wstepie, postanawia naliczyć 20% podatek od
    niezgłoszonej w terminie pożyczki...".

  • 35. Data: 2017-12-11 01:43:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Dec 2017 19:35:01 -0600, witek napisał(a):

> [...]
    > unikniącia dodatkowego podatku.
    > Dlatego też, jak na wstepie, postanawia naliczyć 20% podatek od

    Przy czym ... w zasadzie ma do tego prawo.

    J.

  • 36. Data: 2017-12-11 04:09:03
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/10/2017 6:43 PM, J.F. wrote:

    > Przy czym ... w zasadzie ma do tego prawo.
    >
    > J.

    A ja wcale nie twierdzę, że nie ma.
    US nie musi udowadniać, że darowizny nie miały na celu obejście prawa.
    Podatnik musi.

    Akurat są prostsze metody na pożyczki bez podatku.
    Wystarczy zawrzeć je za granicą przy pomocy zagranicznego banku.
    Paypal bardzo się do tego przydaje.