  • 1. Data: 2003-04-30 19:13:55
    Temat: Zwrot podatku wypłacany przez pocztę
    Od: "axekb" <N...@h...pl>

    Witam wszystkich .

    Ostatnio w TV przewinęła mi się informacja, że Poczta Polska będzie
    pobierała opłaty z tytułu zwrotu podatku realizowanej przez nią. Czy ktoś
    może podać mi bliższe informacje na ten temat (jakiegoś linka).
    Jeśli ktoś wie coś więcej na ten temat prosiłbym o rozwinięcie zagadnienia:

    I drugie pytanie:
    Czy jest jakaś możliwość uniknięcia tych kosztów.

    Z góry dziękuję (mój pierwszy post na tej grupie więc proszę o
    wyrozumiałość)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-01 09:48:50
    Temat: Re: Zwrot podatku wypłacany przez poczt
    Od: "madzia" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "axekb" <N...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jest jakaś możliwość uniknięcia tych kosztów.
    >
    > Z góry dziękuję (mój pierwszy post na tej grupie więc proszę o
    skoro pierwszy , to wyjasnie.Z zeznaniem rocznym zloz NIP3,gdzie podasz nr
    konta,ale juz pewnie za pozno:)
    magda

  • 3. Data: 2003-05-01 09:50:42
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

> [...]
    zagadnienia:

    > I drugie pytanie:
    > Czy jest jakaś możliwość uniknięcia tych kosztów.
    Przy składaniu deklaracji złożyć NIP-3 z nr-em rachunku bankowego (chyba
    trochę za późno)
    Agata

  • 4. Data: 2003-05-01 20:28:17
    Od: "Mietek" <m...@p...fm>

    > skoro pierwszy , to wyjasnie.Z zeznaniem rocznym zloz NIP3,gdzie podasz nr
    > konta,ale juz pewnie za pozno:)
    co to znaczy za późno?
    IMO nie ma obowiązku składania NIP-3 z PIT. Ktoś na grupie pisał, że te
    dokumenty są przetwarzane oddzielnie. Chyba prawda bo jak zanosiłem swoją
    aktualizację NIP-3 pani od ręki wprowadziła do systemu. Udaj się więc czym
    prędzej do US i złóż NIP-3 to nic nie kosztuje. Mi się wydaje, że US przy
    dokonywaniu zwrotu podatku sprawdza najpierw czy podatnik podał konto
    bankowe, jeżeli jest w systemie to wysyła pieniądze przelewem, jeżeli nie ma
    wówczas pocztą.
    Mietek

  • 5. Data: 2003-05-02 07:41:06
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a m...@p...fm napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > podatnik podał konto bankowe, jeżeli jest w systemie to wysyła
    > pieniądze przelewem, jeżeli nie ma wówczas pocztą.

    W większości Us dokładnie tak to funkcjonuje. PIT i NIP to dwa oddzielne
    działy. Składasz PIT i NIP, każdy wędruje w swoją stronę. PIT po
    wprowadzeniu do bazy wędruje do księgowości która wypłaca odpowiedni zwrot.
    Jeżeli do osoby której zeznanie rozpatrują przypisane jest w systemie konto
    (wprowadzone z NIP-3 przez inny dział) to wtedy podatek idzie na konto,
    jeżeli nie ma konta, idzie pocztą. W tym przypadku proponuje iść do US,
    złożyć NIP-3 lub NIP-1 i poprosić panią od NIPów, żeby wprowdziła go od
    razu, ze względu na wcześniejsze złożenie PITa. To dla niej naprawdę ok.
    60-120 sekund pracy, chyba że trafisz na jakąą lewą urzędniczką i zajmuje
    jej to jakies 8 minut (sam kiedyś taką widziałem przy okienku - 8 minut z
    zegarkiem w ręku nie mogła poradzić sobie z kontem:))
    Powodzenia
    Jęzeli powie że nie, to zawsze masz kierownika działu, on/pna załatwi to Ci
    od reki - wiesz mi, oni nie lubią komplikacji :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"