1. Data: 2003-04-30 19:13:55
Temat:Zwrot podatku wypłacany przez pocztę
Od:"axekb" <N...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich .

Ostatnio w TV przewinęła mi się informacja, że Poczta Polska będzie
pobierała opłaty z tytułu zwrotu podatku realizowanej przez nią. Czy ktoś
może podać mi bliższe informacje na ten temat (jakiegoś linka).
Jeśli ktoś wie coś więcej na ten temat prosiłbym o rozwinięcie zagadnienia:

I drugie pytanie:
Czy jest jakaś możliwość uniknięcia tych kosztów.

Z góry dziękuję (mój pierwszy post na tej grupie więc proszę o
wyrozumiałość)

2. Data: 2003-05-01 09:48:50
Temat:Re: Zwrot podatku wypłacany przez poczt
Od:"madzia" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "axekb" <N...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy jest jakaś możliwość uniknięcia tych kosztów.
>
> Z góry dziękuję (mój pierwszy post na tej grupie więc proszę o
skoro pierwszy , to wyjasnie.Z zeznaniem rocznym zloz NIP3,gdzie podasz nr
konta,ale juz pewnie za pozno:)
magda

3. Data: 2003-05-01 09:50:42
Od:"Agata" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zagadnienia:

> I drugie pytanie:
> Czy jest jakaś możliwość uniknięcia tych kosztów.
Przy składaniu deklaracji złożyć NIP-3 z nr-em rachunku bankowego (chyba
trochę za późno)
Agata

4. Data: 2003-05-01 20:28:17
Od:"Mietek" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> skoro pierwszy , to wyjasnie.Z zeznaniem rocznym zloz NIP3,gdzie podasz nr
> konta,ale juz pewnie za pozno:)
co to znaczy za późno?
IMO nie ma obowiązku składania NIP-3 z PIT. Ktoś na grupie pisał, że te
dokumenty są przetwarzane oddzielnie. Chyba prawda bo jak zanosiłem swoją
aktualizację NIP-3 pani od ręki wprowadziła do systemu. Udaj się więc czym
prędzej do US i złóż NIP-3 to nic nie kosztuje. Mi się wydaje, że US przy
dokonywaniu zwrotu podatku sprawdza najpierw czy podatnik podał konto
bankowe, jeżeli jest w systemie to wysyła pieniądze przelewem, jeżeli nie ma
wówczas pocztą.
Mietek

5. Data: 2003-05-02 07:41:06
Od:Budzik <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik posiadający mail'a m...@p...fm napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

> [...]
> podatnik podał konto bankowe, jeżeli jest w systemie to wysyła
> pieniądze przelewem, jeżeli nie ma wówczas pocztą.

W większości Us dokładnie tak to funkcjonuje. PIT i NIP to dwa oddzielne
działy. Składasz PIT i NIP, każdy wędruje w swoją stronę. PIT po
wprowadzeniu do bazy wędruje do księgowości która wypłaca odpowiedni zwrot.
Jeżeli do osoby której zeznanie rozpatrują przypisane jest w systemie konto
(wprowadzone z NIP-3 przez inny dział) to wtedy podatek idzie na konto,
jeżeli nie ma konta, idzie pocztą. W tym przypadku proponuje iść do US,
złożyć NIP-3 lub NIP-1 i poprosić panią od NIPów, żeby wprowdziła go od
razu, ze względu na wcześniejsze złożenie PITa. To dla niej naprawdę ok.
60-120 sekund pracy, chyba że trafisz na jakąą lewą urzędniczką i zajmuje
jej to jakies 8 minut (sam kiedyś taką widziałem przy okienku - 8 minut z
zegarkiem w ręku nie mogła poradzić sobie z kontem:))
Powodzenia
Jęzeli powie że nie, to zawsze masz kierownika działu, on/pna załatwi to Ci
od reki - wiesz mi, oni nie lubią komplikacji :)

--
Pozdrawia... Budzik
b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"