1. Data: 2002-09-19 07:32:01
Temat:Zwrot towaru a dowod tozsamosci
Od:"Stanisław Kolny" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
czy ktos mi moze powiedziec, dlaczego sprzedawca
przy zwrocie towaru i okazaniu paragonu zakupu,
zada ode mnie dowodu tozsamosci (ze zdjeciem)

czy jest jakis przepis ktory to reguluje ?

czy w przypadku kiedy w ramach gwarancji towar zostal zwrocony, a sprzedawca
zwrocil pieniadze,
mam prawo domagac sie zwrotu poniesionych kosztow, zwiazanych z dojazdem do
sklepu i strata czasu (dojazd ok.30km dwa razy)

2. Data: 2002-09-19 19:15:43
Temat:Re: Zwrot towaru a dowod tozsamosci
Od:Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Sep 2002, Stanisław Kolny wrote:

>+ witam,
>+ czy ktos mi moze powiedziec, dlaczego sprzedawca
>+ przy zwrocie towaru i okazaniu paragonu zakupu,
>+ zada ode mnie dowodu tozsamosci (ze zdjeciem)

Czy to było coś drogiego ?
- żeby nie wyjść na pasera !

>+ czy jest jakis przepis ktory to reguluje ?

Nie wiem... Ale IMHO postępowanie jest obosieczne: tracisz
"dane osobowe" kosztem ograniczenia potencjalnemu złodziejowi
zysku :)

IM*H*O byłaby to przesada :)

Pozdrowienia, Gotfryd

3. Data: 2002-09-22 19:41:31
Od:Tomasz Marcin Hippe <t...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stanisław Kolny" wrote:

> witam,
> czy ktos mi moze powiedziec, dlaczego sprzedawca
> przy zwrocie towaru i okazaniu paragonu zakupu,
> zada ode mnie dowodu tozsamosci (ze zdjeciem)

bezpodstawnie

--
pozdrowienia...

Tomasz Marcin Hippe (tmh - 3/mia/100)

Tropica Master Grow w Colisie już jest :-)
COLISA Sklep Akwarystyczno-Zoologiczny w Internecie
http://colisa.com.pl

4. Data: 2002-09-28 16:33:48
Od:<k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Marcin Hippe" <t...@c...com.pl> napisał w wiadomości

> bezpodstawnie
> pozdrowienia...

hmm, postawmy sie w miejsce sprzedajacego, kazdy sprzedajacy ma obowiazek
wystaiwnia paragonu.
w przypadku zwrotu towaru, musi przyjac orginalny kwitek by móc dokonac
korekty sprzedazy.
teraz by udowodnic w razie kontroli ze faktycznie zwrot towaru mial miejsce,
musi miec mozliwosc udowodnienia ze nie wyjoł orginalnego paragonu ze
smietnika i sobie go anulował. a najleprzym dupochronem jest wlasnie
spisanie danych z dowodu osobistego. US moze nie bedzie chciala sprawdzac
tak udokumentowanego zwrotu ale jak sie trafi na sumiennego urzednika to kto
wie... lepiej miec taki dupochron niz go nie miec.
Przy sprzedazy na fakture VAT podaje sie dane adresowe i numer NIP lub
Regon, w tym samym celu. mozliwosci weryfikacji transakcji.
pozdrawiam
Krzysztof

5. Data: 2002-09-29 21:42:34
Od:"Pawel F. Rozenek" <s...@m...ariadna.pl> szukaj wiadomości tego autora

> smietnika i sobie go anulował. a najleprzym dupochronem jest wlasnie
> spisanie danych z dowodu osobistego. US moze nie bedzie chciala sprawdzac

wiec sprzedawca ma prawo odmowic zwrotu (przyjecia) towaru jesli klient
odmowil podania danych osobowych z dowodu?

6. Data: 2002-09-30 15:00:43
Od:Tomasz Marcin Hippe <t...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

podstawą przyjęcia zwrotu jest li tylko dowód zakupu /a nie dowód
osobisty/