  • 1. Data: 2002-09-19 07:32:01
    Temat: Zwrot towaru a dowod tozsamosci
    Od: "Stanisław Kolny" <s...@w...pl>

    witam,
    czy ktos mi moze powiedziec, dlaczego sprzedawca
    przy zwrocie towaru i okazaniu paragonu zakupu,
    zada ode mnie dowodu tozsamosci (ze zdjeciem)

    czy jest jakis przepis ktory to reguluje ?

    czy w przypadku kiedy w ramach gwarancji towar zostal zwrocony, a sprzedawca
    zwrocil pieniadze,
    mam prawo domagac sie zwrotu poniesionych kosztow, zwiazanych z dojazdem do
    sklepu i strata czasu (dojazd ok.30km dwa razy)

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-09-19 19:15:43
    Temat: Re: Zwrot towaru a dowod tozsamosci
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Sep 2002, Stanisław Kolny wrote:

    >+ witam,
    >+ czy ktos mi moze powiedziec, dlaczego sprzedawca
    >+ przy zwrocie towaru i okazaniu paragonu zakupu,
    >+ zada ode mnie dowodu tozsamosci (ze zdjeciem)

    Czy to było coś drogiego ?
    - żeby nie wyjść na pasera !

    >+ czy jest jakis przepis ktory to reguluje ?

    Nie wiem... Ale IMHO postępowanie jest obosieczne: tracisz
    "dane osobowe" kosztem ograniczenia potencjalnemu złodziejowi
    zysku :)

    IM*H*O byłaby to przesada :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-09-22 19:41:31
    Od: Tomasz Marcin Hippe <t...@c...com.pl>

    "Stanisław Kolny" wrote:

    > witam,
    > czy ktos mi moze powiedziec, dlaczego sprzedawca
    > przy zwrocie towaru i okazaniu paragonu zakupu,
    > zada ode mnie dowodu tozsamosci (ze zdjeciem)

    bezpodstawnie

    --
    pozdrowienia...

    Tomasz Marcin Hippe (tmh - 3/mia/100)

    Tropica Master Grow w Colisie już jest :-)
    COLISA Sklep Akwarystyczno-Zoologiczny w Internecie
    http://colisa.com.pl

  • 4. Data: 2002-09-28 16:33:48
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Marcin Hippe" <t...@c...com.pl> napisał w wiadomości

    > bezpodstawnie
    > pozdrowienia...

    hmm, postawmy sie w miejsce sprzedajacego, kazdy sprzedajacy ma obowiazek
    wystaiwnia paragonu.
    w przypadku zwrotu towaru, musi przyjac orginalny kwitek by móc dokonac
    korekty sprzedazy.
    teraz by udowodnic w razie kontroli ze faktycznie zwrot towaru mial miejsce,
    musi miec mozliwosc udowodnienia ze nie wyjoł orginalnego paragonu ze
    smietnika i sobie go anulował. a najleprzym dupochronem jest wlasnie
    spisanie danych z dowodu osobistego. US moze nie bedzie chciala sprawdzac
    tak udokumentowanego zwrotu ale jak sie trafi na sumiennego urzednika to kto
    wie... lepiej miec taki dupochron niz go nie miec.
    Przy sprzedazy na fakture VAT podaje sie dane adresowe i numer NIP lub
    Regon, w tym samym celu. mozliwosci weryfikacji transakcji.
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-09-29 21:42:34
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@m...ariadna.pl>

    > smietnika i sobie go anulował. a najleprzym dupochronem jest wlasnie
    > spisanie danych z dowodu osobistego. US moze nie bedzie chciala sprawdzac

    wiec sprzedawca ma prawo odmowic zwrotu (przyjecia) towaru jesli klient
    odmowil podania danych osobowych z dowodu?

  • 6. Data: 2002-09-30 15:00:43
    Od: Tomasz Marcin Hippe <t...@c...com.pl>

    podstawą przyjęcia zwrotu jest li tylko dowód zakupu /a nie dowód
    osobisty/