  • 1. Data: 2018-09-04 21:58:43
    Temat: allegro smart
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    Jako że grupa allegro śpi pytam tu, zresztą pytanie bardziej fiskalne
    niż allegrowe
    Zakup na firmę w ramach obecnej "promocji" Smart, dla niewtajemniczonych
    w skrócie działa to tak: przy spełnieniu okreslonych warunków zakupu i
    płatności allegro płaci za klienta sprzedawcy koszy wysyłki.
    Kupiłem produkt, cena 100zł, koszt dostawy 8zł, korzystając jednak z
    opcji SMART zapłaciłem przelewem 100zł, sprzedawca otrzymał jednak 108zł
    i na taką kwotę wystawił mi fakturę

    Czy słusznie podejrzewam, że coś tu nie gra ? jak mam zaksięgować
    fakturę skoro z konta wyszło 100zł a faktura opiewa na 108zł

  • 2. Data: 2018-09-05 07:25:13
    Temat: Re: allegro smart
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.09.2018 o 21:58, pilocik pisze:
> [...]
    >
    > Czy słusznie podejrzewam, że coś tu nie gra ? jak mam zaksięgować
    > fakturę skoro z konta wyszło 100zł a faktura opiewa na 108zł
    Ja bym poszedł po linii logiki i pisał do sprzedawcy, żeby wystawił
    fakturę na kwotę zgodną, czyli 100 zł. Może u niego "system" tak ma, że
    dolicza transport nie uwzględniejąc tego smart.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-09-05 10:04:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-04 o 21:58, pilocik pisze:
> [...]
    >
    > Czy słusznie podejrzewam, że coś tu nie gra ? jak mam zaksięgować
    > fakturę skoro z konta wyszło 100zł a faktura opiewa na 108zł

    Jaki problem zaksięgować 100 zamiast 108?

    --
    Pete

  • 4. Data: 2018-09-05 11:54:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-05 o 07:25, Jacek pisze:

    > Ja bym poszedł po linii logiki i pisał do sprzedawcy, żeby wystawił
    > fakturę na kwotę zgodną, czyli 100 zł. Może u niego "system" tak ma, że
    > dolicza transport nie uwzględniejąc tego smart.

    Też obstawiam błąd systemu sprzedawcy, bo nie dostał 108zł, a na pewno
    nie od ciebie.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-09-05 11:58:55
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.09.2018 o 11:54, Liwiusz pisze:
    > Też obstawiam błąd systemu sprzedawcy, bo nie dostał 108zł, a na pewno
    > nie od ciebie.
    Tfu, wykrakałem.
    Właśnie dostałem przesyłkę, za którą zapłaciłem 117 zł, a na FV jest
    125,60. Doliczyli 8,60 za paczkomat. Maila wysłałem do sprzedawcy i czekam.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-09-05 12:08:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-05 o 11:54, Liwiusz pisze:

    > Też obstawiam błąd systemu sprzedawcy, bo nie dostał 108zł,
    ostał
    a na pewno
    > nie od ciebie.

    Całość zapewne od PayU.
    Tak jak i bez opcji smart.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2018-09-05 13:16:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-05 o 10:04, Pete pisze:

    > Jaki problem zaksięgować 100 zamiast 108?

    Zależy od typu prowadzenia księgowości.

    Jakieś dwa miesiące temu byłem u klienta. Instytucja państwowa. Główna
    księgowa wysyłała kilkadziesiąt listów poleconych do pracowników, że
    mają podpisać aneks, gdyż w wypłatach nastąpiła korekta na kilka groszy.
    Powtarzam: kilka groszy dla jdnego pracownika, a dokładnie od 3 do
    bodajże 8 groszy.
    Ale to instytucja państwowa :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2018-09-05 14:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

> [...]
    > korekta na kilka groszy. Powtarzam: kilka groszy dla jdnego
    > pracownika, a dokładnie od 3 do bodajże 8 groszy.

    Czyli zalezy od stopnia głupoty a nie od typu działalnosci...?

    Jak kupujesz na fakture paliwo plus hotdog i przez pomyłke wezmiesz
    fakture na całosc, to tez masz problem co z hot dogiem zrobic?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 9. Data: 2018-09-05 19:27:32
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 05.09.2018 o 11:58, Jacek pisze:
    > Tfu, wykrakałem.
    > Właśnie dostałem przesyłkę, za którą zapłaciłem 117 zł, a na FV jest
    > 125,60. Doliczyli 8,60 za paczkomat. Maila wysłałem do sprzedawcy i czekam.
    > Jacek

    tylko powiedz co Ty chcesz od sprzedawcy ?
    On przecież dostał kase w wysokości 125,60 i taka fakturę wystawił

  • 10. Data: 2018-09-05 19:42:21
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > Czyli zalezy od stopnia głupoty a nie od typu działalnosci...?

    niekoniecznie

    przy pełnej księgowości każdy grosik jest ważny, nawet przy KPiR eż się
    wszystko powinno zgadzać, zresztą przy każdej formie rozliczeń rozjazd
    może skutkować problemami podczas ewentualnej kontroli skarbowej

    hiptetycznie kupując 100 rzeczy po 40zł każda z wysyłką np. paczkomat za
    8,60 wydaję 4000zł a w koszta wrzucam 4860zł
    prędzej się z tego hotdoga wytłumaczysz niż z faktów zawyżania kosztów

    jak napisałem Jackowi, sprzedający jest ok bo wystawił fakturę na taką
    kwotę jaką otrzymał - moim zdaniem to kupujący mogą mieć problemy