  • 11. Data: 2018-09-05 20:20:56
    Temat: Re: allegro smart
    Od: Kviat

    W dniu 2018-09-05 o 19:42, pilocik pisze:

    > niekoniecznie
    >
    > przy pełnej księgowości każdy grosik jest ważny, nawet przy KPiR eż się
    > wszystko powinno zgadzać, zresztą przy każdej formie rozliczeń rozjazd
    > może skutkować problemami podczas ewentualnej kontroli skarbowej
    >
    > hiptetycznie kupując 100 rzeczy po 40zł każda z wysyłką np. paczkomat za
    > 8,60 wydaję 4000zł a w koszta wrzucam 4860zł
    > prędzej się z tego hotdoga wytłumaczysz niż z faktów zawyżania kosztów

    Z hotdoga wytłumaczysz się bez problemu (o ile to twoja firma i twoje
    pieniądze ;))
    W księgowości jest coś takiego jak wydatek.
    Wydatek "uznany podatkowo" i wydatek "nieuznany podatkowo" (czyli nie
    stanowiący kosztu (z jakiejś tam przyczyny, nie wnikając w szczegóły).

    Czyli:
    paliwo:100 (konto księgowe kosztów)
    hotdog: 10 (konto księgowe kosztów nieuznanych podatkowo, czyli nie
    wchodzących do rozliczenia CIT/PIT)

    Wydatek (np. kartą): 110 zł
    Faktura na 110 zł

    Przy księgowaniu faktury powstaje zobowiązanie na koncie księgowym
    (rozrachunki) wobec stacji paliw: 110
    I powstaje spłata zobowiązania: 110 (tyle zeszło z konta)
    I wszystko gra. Saldo zerowe.

    > jak napisałem Jackowi, sprzedający jest ok bo wystawił fakturę na taką
    > kwotę jaką otrzymał

    Nie jest ok.
    Powinien wiedzieć, że 100 dostał od kupującego i na tyle mu wystawić
    fakturę.
    A na pozostałą kwotę (np. te 10 zł za przesyłkę) wystawić fakturę dla
    tego, od kogo dostał pieniądze.
    Ponieważ...

    - moim zdaniem to kupujący mogą mieć problemy

    ...właśnie.
    Kupującemu (trzymając się kwot z analogii z hotdogiem) zeszło z konta
    bankowego 100 zł, a fakturę dostał na 110 zł

    I kota rozrachunkowe mu się rozjeżdżają.
    Po stronie zobowiązania ma 110 zł (bo tak wynika z faktury), a po
    stronie spłaty ma 100 zł (bo tak wynika z wyciągu bankowego)

    I na koniec roku wychodzi mu saldo: 10 zł, czyli ma zobowiązanie wobec
    sprzedawcy. Wysyła potwierdzenie salda do sprzedawcy... a sprzedawca
    zdziwiony i odpisuje, że nie jesteś nic winien.

    A skoro nie jesteś winien, to taki "umorzony" (przez sprzedawcę) "dług"
    staje się dla Ciebie przychodem.
    Dla formalności dodam, że przychód powstały z umorzenia zobowiązania
    jest przychodem opodatkowanym, pod warunkiem, że w momencie wydatku
    stanowił koszt (w dużym uproszczeniu, żeby nie zaciemniać sedna).

    I teraz pytanie: czy jak ktoś zapłacił 100 za towar z przesyłką, a
    fakturę dostał na 110 (10 to przesyłka), to te 10 też wrzucił w koszty,
    pomimo tego, że nie zapłacił tych 10 zł?

    Odpowiedź: jeżeli tak, to na koniec roku i tak odda ten podatek, który
    sobie odliczył od tych 10 zł, bo będzie musiał saldo wrzucić do
    opodatkowanego przychodu.

    Więc dla kupującego to nie koniec świata, ale burdel w papierach i
    żonglerka między kontami księgowymi gwarantowana :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2018-09-05 20:49:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.09.2018 o 19:27, pilocik pisze:
    > tylko powiedz co Ty chcesz od sprzedawcy ?
    Chcę fakturę na kwotę brutto równą mojej wpłacie i nic więcej.
    > On przecież dostał kase w wysokości 125,60 i taka fakturę wystawił
    Skąd mam wiedzieć ile dostał sprzedawca? Ja zapłaciłem ryczałtowo
    40-kilka zł za cały rok i nie sprzedawcy, a Allegro. Nie wydaje mi się,
    aby ta kwota się cudownie rozmnażała, żeby starczyło na wszystkie zakupy.
    Jacek

  • 13. Data: 2018-09-05 21:22:36
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 05.09.2018 o 20:20, Kviat pisze:

    > Więc dla kupującego to nie koniec świata, ale burdel w papierach i
    > żonglerka między kontami księgowymi gwarantowana :)
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    czyli w sporym uproszczeniu można stwierdzić, że Allegro tą swoją
    promocją SMART wpakowało klientów w problemy fiskalne ?

    ciekawe co na to księgowi serwisu :D

  • 14. Data: 2018-09-05 22:18:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    > Chcę fakturę na kwotę brutto równą mojej wpłacie i nic więcej.

    To nie korzystaj ze Smarta.

    > Skąd mam wiedzieć ile dostał sprzedawca? Ja zapłaciłem ryczałtowo
    > 40-kilka zł za cały rok i nie sprzedawcy, a Allegro. Nie wydaje mi się,
    > aby ta kwota się cudownie rozmnażała, żeby starczyło na wszystkie zakupy.

    Nie musi się rozmnażać. Tu działa statystyka.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2018-09-06 17:26:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-09-04 o 21:58, pilocik pisze:

    >Jaki problem zaksięgować 100 zamiast 108?

    I za miesiac miec problem z JPK ?

    J.

  • 16. Data: 2018-09-06 17:29:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-05 o 07:25, Jacek pisze:

    >Też obstawiam błąd systemu sprzedawcy, bo nie dostał 108zł,

    wychodzi na to, ze dostal, chyba, ze od razu potrącili prowizje.

    >a na pewno nie od ciebie.

    Ale w jego imieniu :-(

    P.S. jak juz prawniczo dzielimu wls na czworo, to :
    -place kartą, od kogo dostaje pieniadze sprzedawca ?
    -place, przelewem na konto, od kogo ...

    J.

  • 17. Data: 2018-09-06 19:00:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pilocik p...@t...pl ...

    > czyli w sporym uproszczeniu można stwierdzić, że Allegro tą swoją
    > promocją SMART wpakowało klientów w problemy fiskalne ?
    >
    > ciekawe co na to księgowi serwisu :D

    Ale dlaczego allegro?
    Skąd wiesz jak wyglada rozliczenie i informacja miedzy sprzedajacym a
    allegro?
    Moze to sprzedajacy sie pomylił albo jeszcze nie dostosował do nowej
    promocji?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 18. Data: 2018-09-06 19:00:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > I za miesiac miec problem z JPK ?

    Jaki problem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 19. Data: 2018-09-06 19:34:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-06 o 17:26, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup

    Nie będziesz miał problemów za rozliczenie mniejszej kwoty niż kwota na
    fakturze.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2018-09-06 21:48:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Jaki problem?

    Ty zaksiegowales 100, sprzedawca 108, wysylacie JPK ... I co urzad
    zrobi ?

    J.