  • 1. Data: 2003-02-01 13:30:13
    Temat: Re: anulowanie faktury?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Wiola Pikorska" [...]

    > Tylko że bedzie również ścigał wystawce że Vatu nie zapłacił a był
    obowiązek
    > podatkowy(wykonanie usługi)
    > Wiola

    Jak twierdzili w GP byl wyrok sadu, ze mozna anulowac fakture jesli
    NIE DOKUMENTOWALA zdarzenia gospodarczego, czyli jesli nie doszlo do
    sprzedazy.
    To, zr tos nie placi ine upowaznia do anulowania

    Boguslaw

  • 2. Data: 2003-02-03 10:45:03
    Temat: anulowanie faktury?
    Od: "Pata" <v...@w...pl>

    Czy mogę anulować fakturę. Wystawiłam firmie fa na 29tys za zrobiona usługę.
    Firma mi nie zapłaciła ale ja musze płacić podatek. czy jest taka możliwość
    żeby ta fa anulować? czy to jest gdzieś w ustawie uregulowane? prosze od
    wszelkie info. z góry dziękuje.

    Pata

  • 3. Data: 2003-02-03 10:59:30
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Pata <v...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1lh7l$ctp$...@k...task.gda.pl...
> [...]
    możliwość
    > żeby ta fa anulować? czy to jest gdzieś w ustawie uregulowane? prosze od

    Trudna sprawa. Odbiorca musiałby oddać Ci wszystkie posiadane kopie faktury
    i zatrzeć wszelkie zapisy w księgach dotyczące tej faktury a także wykonanej
    usługi. Sądze, że to nie będzie możliwe. Musisz dochodzić zapłaty faktury.
    Może na początek wyślij wezwanie do zapłaty.

  • 4. Data: 2003-02-03 11:15:09
    Od: "Enope" <e...@g...pl>

> [...]
    > usługi. Sądze, że to nie będzie możliwe. Musisz dochodzić zapłaty faktury.
    > Może na początek wyślij wezwanie do zapłaty.

    A co by bylo gdyby nie uwzgledniac tej faktury we wlasnych ksiegach i w
    deklaracji VAT-7? Byl juz taki watek ze US sciga firme ktorej sie wystawilo
    fakture za to ze sobie odliczyla z niej VAT a firma wystawiajaca nie
    rozliczyla sie z niego.

  • 5. Data: 2003-02-03 11:29:21
    Od: "Enope" <e...@g...pl>

    > Tylko że bedzie również ścigał wystawce że Vatu nie zapłacił a był
    obowiązek
    > podatkowy(wykonanie usługi)
    > Wiola

    Pewnie trzeba by wystawiac fikcyjne faktury (z nieswoim podpisem i np.
    zeskanowana pieczatka) by moc sie z niej wycofac i ewentualnie moc
    postraszyc nieuczciwa firme ze nic z nia nie moze zrobic.
    Takie sytuacje zdazaja sie coraz czesciej i sam chcialbym wiedziec co robic?

  • 6. Data: 2003-02-03 11:31:03
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>