  • 1. Data: 2008-02-26 09:54:01
    Temat: budowa domu, sprzedaż mieszkania, -> podatek??
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Googlowałem trochę ale zamiast wyjaśnienia mam tylko większy mętlik, więc do
    rzeczy:

    W 2003 roku podpisałem umowę przedwstępną na zakup mieszkania od developera.
    Zapłaciłem większość należności - wtedy wydawało mi się że 100% ;-) (źródło
    finansowania - kredyt hipoteczny)
    W 2004 roku odebrałem mieszkanie (protokół odbioru) i zamieszkałem w nim.
    W 2005 roku podpisałem akt notarialny (dopłaciłem należność za mieszkanie
    m.in. w związku ze zmianą ustawy o VAT) i zameldowałem się w mieszkaniu.

    W 2007 roku zakupiłem działkę budowlaną (źródło finansowania - kredyt
    hipoteczny)

    Obecnie (w 2008 lub 2009) chciałbym:
    1. zaciągnąć kolejny kredyt i wybudować dom
    2. następnie sprzedać mieszkanie (które potroiło swoją wartość) i spłacić
    kredyty (mieszkaniowy i z działki). Na spłatę kredytów chcę przeznaczyć 100%
    kwoty ze sprzedaży mieszkania

    innych nieruchomości nie posiadam. Mieszkanie jest moim pierwszym lokum
    (korzystam z ulgi odsetkowej), a po jego sprzedaży moim jedynym lokum będzie
    dom. Mieszkanie i dom są praktycznie w tej samej miejscowości więc nie
    zmieniam w związku np. ze zmianą pracy

    pytanie - czy po sprzedaży mieszkania muszę zapłacić podatek?? (nominalnie
    potroiło swoją wartość)
    10% ??
    19% ??

    pzdr