1. Data: 2003-05-03 07:54:49
Temat:chorobowe z ZUS i PIT-5
Od:"GL" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Mam pytanie dotyczące wypłaty przez ZUS z tytułu chorobowego.
Otrzymałem w styczniu zapłatę za okres choroby, zus od tego odprowadził
zaliczkę na podatek. Tą kwotę wpisałem do kpir jako przychód.
Czy przychód jako zapłatę za chorobowe od zusu wpisujemy do kpir czy zus
przysyła na koniec roku cos w rodzaju pit11, który później oddzielnie jest
ujmowany w zeznaniu rocznym?

2. Data: 2003-05-03 09:49:40
Temat:Re: chorobowe z ZUS i PIT-5
Od:"Ryszard G" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GL" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam. Mam pytanie dotyczące wypłaty przez ZUS z tytułu chorobowego.
> Otrzymałem w styczniu zapłatę za okres choroby, zus od tego odprowadził
> zaliczkę na podatek. Tą kwotę wpisałem do kpir jako przychód.

Błąd. Nie wpisujesz zasiłku do księgi. Jest to twój osobisty przychód a nie
DG.

> Czy przychód jako zapłatę za chorobowe od zusu wpisujemy do kpir czy zus
> przysyła na koniec roku cos w rodzaju pit11, który później oddzielnie jest
> ujmowany w zeznaniu rocznym?

Tak. ZUS przysyła PIT-11 i ten dochód rozliczasz ( razem z dochodem z DG) na
picie rocznym.

Ryszard

3. Data: 2003-05-03 10:12:22
Od:"Michał M." <m...@l...pl.USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przysyła na koniec roku cos w rodzaju pit11, który później oddzielnie jest

wyśle ci PIT11 i wtedy to rozliczysz w swoim PIT
nie wpisuj tej wypłaty do kpir

Pozdrawiam Michał M.

4. Data: 2003-05-03 10:39:23
Od:"GL" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm, ale już to wpisałem w PIT-5 za styczeń...
Składać korektę PITu styczniowego czy coś w tym rodzaju (to właściwie
zmianiłoby wszystkie PITy po styczniu) , co w tej sytuacji robić?

5. Data: 2003-05-04 20:35:56
Od:"Kurdebalans" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm, ale już to wpisałem w PIT-5 za styczeń...
> Składać korektę PITu styczniowego czy coś w tym rodzaju (to właściwie
> zmianiłoby wszystkie PITy po styczniu) , co w tej sytuacji robić?

Przykro mi. Mysisz złożyć korekty.
[kurdebalans]