  • 1. Data: 2003-05-03 07:54:49
    Temat: chorobowe z ZUS i PIT-5
    Od: "GL" <a...@p...onet.pl>

    Witam. Mam pytanie dotyczące wypłaty przez ZUS z tytułu chorobowego.
    Otrzymałem w styczniu zapłatę za okres choroby, zus od tego odprowadził
    zaliczkę na podatek. Tą kwotę wpisałem do kpir jako przychód.
    Czy przychód jako zapłatę za chorobowe od zusu wpisujemy do kpir czy zus
    przysyła na koniec roku cos w rodzaju pit11, który później oddzielnie jest
    ujmowany w zeznaniu rocznym?

  • 2. Data: 2003-05-03 09:49:40
    Temat: Re: chorobowe z ZUS i PIT-5
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "GL" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam. Mam pytanie dotyczące wypłaty przez ZUS z tytułu chorobowego.
    > Otrzymałem w styczniu zapłatę za okres choroby, zus od tego odprowadził
    > zaliczkę na podatek. Tą kwotę wpisałem do kpir jako przychód.

    Błąd. Nie wpisujesz zasiłku do księgi. Jest to twój osobisty przychód a nie
    DG.

    > Czy przychód jako zapłatę za chorobowe od zusu wpisujemy do kpir czy zus
    > przysyła na koniec roku cos w rodzaju pit11, który później oddzielnie jest
    > ujmowany w zeznaniu rocznym?

    Tak. ZUS przysyła PIT-11 i ten dochód rozliczasz ( razem z dochodem z DG) na
    picie rocznym.

    Ryszard

  • 3. Data: 2003-05-03 10:12:22
    Od: "Michał M." <m...@l...pl.USUN_TO>

> [...]
    > przysyła na koniec roku cos w rodzaju pit11, który później oddzielnie jest

    wyśle ci PIT11 i wtedy to rozliczysz w swoim PIT
    nie wpisuj tej wypłaty do kpir

    Pozdrawiam Michał M.

  • 4. Data: 2003-05-03 10:39:23
    Od: "GL" <a...@p...onet.pl>

    Hmm, ale już to wpisałem w PIT-5 za styczeń...
    Składać korektę PITu styczniowego czy coś w tym rodzaju (to właściwie
    zmianiłoby wszystkie PITy po styczniu) , co w tej sytuacji robić?

  • 5. Data: 2003-05-04 20:35:56
    Od: "Kurdebalans" <m...@h...pl>

    > Hmm, ale już to wpisałem w PIT-5 za styczeń...
    > Składać korektę PITu styczniowego czy coś w tym rodzaju (to właściwie
    > zmianiłoby wszystkie PITy po styczniu) , co w tej sytuacji robić?

    Przykro mi. Mysisz złożyć korekty.
    [kurdebalans]