  • 1. Data: 2003-04-28 08:14:22
    Temat: ciaza
    Od: "magdap" <m...@a...net.pl>

    witam,
    mam pytanie.Mam pracownice,ktorej umowa o prace konczy sie z dn.30,04,03r.
    Wiem,ze urodzila pare dni temu dziecko,o czym nas nie zawiadomila (jest w
    biurze regionalnym,nieoficjalnie wiedzielismy,ze jest w ciazy,ale oficjalnie
    nie). Pensja bedzie wyplacana dzisiaj.My o porodzie nic nie wiemy.Czy umowa
    sie rozwiaze i dla nas to koniec wspolpracy?czy wystarczy,ze nas zawiadomi
    ostatniego dnia i cala procedura z macierzynskiem sie rozpocznie?
    Wydaje mi sie,ze ona nic nie mowiac dziala na swoja szkode.
    Powiedzcie,co sie moze zdarzyc,jakie sa scenariusze.
    pozdr.
    Magda

  • 2. Data: 2003-04-28 12:55:41
    Temat: Re: ciaza
    Od: "Ivona" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "magdap" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozdr.
    > Magda
    >
    > Wydaje mi się, że pomimo iż pracownica nie zgłosiła formalnie ciąży -
    przysługują jej wszystkie prawa z tym związane. Poza tym o tych
    formalnościach winny w zasadzie informować taką pracownicę kadry...

    http://www.rzeczpospolita.pl/a/rz/2002/12/20021216/2
    00212160164.html#d8

  • 3. Data: 2003-04-28 13:18:10
    Od: "magdap" <m...@a...net.pl>

    Użytkownik "Ivona" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przysługują jej wszystkie prawa z tym związane. Poza tym o tych
    > formalnościach winny w zasadzie informować taką pracownicę kadry...

    ale pracodawca nie wie o ciazy oficjalnie,a ona nie pyta,nie zglasza,nie
    chce,nie wiem

  • 4. Data: 2003-04-30 09:30:23
    Od: "Ivona" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > chce,nie wiem
    >
    > Wydaje mi się, że nawet w wypadku niedopełnienia formalności zgłoszenia
    ciąży przysługują kobiecie pełne prawa z tego tytułu . Ich
    nieprzestrzeganie - to konsekwencje prawne dla pracodawcy.( Istnieją też
    pewne przesłanki moralne aby udzielić jej pełnych informacji w tym
    zakresie...)

    Iwona