  • 1. Data: 2002-12-05 10:31:50
    Temat: cło i inne podatki za LAPTOPA przesłanego z USA
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam i pozdrawiam!!!

    Ile wyniesie mnie całkowity koszt laptopa wysłanego z USA do Polski...

    powiedzmy że płacę za niego w sklepie internetowym (NOWY) 1000USD i oni

    pokrywają koszty wysyłki do Polski itp... ok 40USD...

    1) Co (cło+podatki+inne opłaty) i ile będę musiał zapłacić za przesyłkę...

    2) Jak to wygląda jeśli sprzęt wysyła osoba prywatna mieszkająca w stanach i

    laptop jest używany (również za 1000USD)

    3) Czy sprawa wygląda inaczej jeśli chodzi o naszego zachodniego sąsiada

    (NIEMCY)

    Dziękuję za odpowiedzi!!!

  • 2. Data: 2002-12-05 12:12:20
    Temat: Re: cło i inne podatki za LAPTOPA przesłanego z USA
    Od: "wojcio" <w...@p...onet.pl>

    NIE WIEM JAK WYGLADA SPRAWA Z Z CLEM
    ale w przypadku zakupu w Niemczecz popros o kwit TAXFREE i masz zwrot
    VAT'u.wjezdzasz do Polski nie zglaszasz sprzetu i masz zwrot podatku bez
    placenia cla

  • 3. Data: 2002-12-05 19:29:35
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

    Użytkownik "wojcio" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > NIE WIEM JAK WYGLADA SPRAWA Z Z CLEM
    > ale w przypadku zakupu w Niemczecz popros o kwit TAXFREE i masz zwrot
    > VAT'u.wjezdzasz do Polski nie zglaszasz sprzetu i masz zwrot podatku bez
    > placenia cla
    Ale nie próbuj wtedy robić z tego śr. trw.

    przesyłkę...
    Jeśli ze sklepu i z dużą wartością to cło i VAT Cię raczej nie ominą
    Odbierasz w Urzędzie Celnym Pocztowym i jeśli sprowadzasz dla firmy to
    wypełniasz SAD ( lub zlecasz wypełnienie Agencji )

    > i laptop jest używany (również za 1000USD)
    jeśli zadeklaruje niewielką wartość paczki i zaznaczy że to prezent to może
    nie zapłacisz nic. Jak celnik zajrzy to patrz pkt 1
    Miki

  • 4. Data: 2002-12-06 17:42:07
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    > ale w przypadku zakupu w Niemczecz popros o kwit TAXFREE i masz zwrot
    > VAT'u.wjezdzasz do Polski nie zglaszasz sprzetu i masz zwrot podatku bez

    Aż namierzy Cię polski celnik, który nie będzie chciał Twojej łapówki:-(

  • 5. Data: 2002-12-06 20:50:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > polski celnik, który nie będzie chciał Twojej łapówki:-(

    Prawie niemożliwe :-)