  • 1. Data: 2015-10-05 15:52:54
    Temat: co to tak na prawde jest podatek od czynnosci cywilno prawnych?
    Od: w...@g...com

    Dzień dobry,

    Męczy mnie jedna sprawa. Mianowicie, jak w temacie - co to jest PCC.

    W internecie pełno jest informacji, które w zasadzie opisują od do czego jest
    stosowany, kiedy nie jest stosowany, ale nie ma żadnej informacji do czego on w ogóle
    jest.

    Oczywiście jestem nieco rozgoryczony, bo będę kupował mieszkanie. Mam trochę gotówki
    - ale co dalej. Teraz zapłacę 8000 PCC podczas gdy za wszystkie czynności i tak muszę
    dodatkowo zapłacić (notariusz, wpis do księgi wieczystej itp.). Co więcej, za 2 lata
    np. urodzi mi się bobo, to kupię większe mieszkanie i znowu będę płacił PCC kupując
    większe (np 10000pln), a ten co kupi znowu zapłaci podatek?

    W teorii - jeżeli nieruchomość zostanie 50 razy kupiona to podatek osiągnie wartość
    tej nieruchomości.

    Więc jeszcze raz :) czemu służy ten podatek, co finansuje?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-10-05 15:55:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-05 o 15:52, w...@g...com pisze:
> [...]
    tej nieruchomości.

    > Więc jeszcze raz :) czemu służy ten podatek, co finansuje?

    To co każdy inny podatek - budżet państwa. Podatek, z definicji, jest
    nieekwiwalentny, więc nie ma sensu szukać "co ja mam w zamian".

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-10-05 16:55:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-05 o 15:52, w...@g...com pisze:
    > Oczywiście jestem nieco rozgoryczony, bo będę kupował mieszkanie.
    > Mam trochę gotówki - ale co dalej.
    Pomyśl o tych, którzy jej nie mają - co mają zrobić? Skąd wziąć? :->

    > Teraz zapłacę 8000 PCC podczas gdy za
    > wszystkie czynności i tak muszę dodatkowo zapłacić (notariusz, wpis do
    > księgi wieczystej itp.). Co więcej, za 2 lata np. urodzi mi się bobo,
    No to się ciesz! Jakaś kasa wpadnie z becikowego i będziesz do przodu :-)

    > kupię większe mieszkanie i znowu będę płacił PCC kupując większe (np
    > 10000pln), a ten co kupi znowu zapłaci podatek?
    Takie życie - masz kasę, to każdy chętnie po nią rękę wyciągnie :-)

    > Więc jeszcze raz :) czemu służy ten podatek, co finansuje?
    Różne rzeczy: wojsko, milicję, szkolnictwo dla Twojego bobo, becikowe,
    emerytury dla górników, sędziów, prokuratorów, rolników i inne niezwykle
    ważne z punktu widzenia solidarności społecznej sprawy :-)

    PS: A zastanów się: warto to mieszkanie kupować? Może lepiej z gminy
    jakiś lokal wyciągnąć, będziesz miał dziecko, to może i jakaś zapomoga
    wpadnie, zasiłek, może jakąś rentę da się załatwić. Po co kasę wydawać,
    jak inni frajerzy mogą za to płacić??? ;-)

    Maciek

  • 4. Data: 2015-10-06 09:29:33
    Od: w...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 października 2015 15:55:38 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > To co każdy inny podatek - budżet państwa. Podatek, z definicji, jest
    > nieekwiwalentny, więc nie ma sensu szukać "co ja mam w zamian".

    Czyli jest w zasadzie tym samym, co podatek od kichania, przeklinania i ziewania (jak
    Tytusie, Romku i A'Tomku)?

  • 5. Data: 2015-10-06 12:40:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-06 o 09:29, w...@g...com pisze:

    > Czyli jest w zasadzie tym samym, co podatek od kichania, przeklinania i ziewania
    (jak Tytusie, Romku i A'Tomku)?

    Poniekąd.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-10-06 12:45:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Więc jeszcze raz :) czemu służy ten podatek, co finansuje?

    Sluzy celom Panstwa i finansuje Panstwo.
    Oczywiscie kosztem obywateli, ale tych bogatszych, skoro cos kupuja
    :-)

    Do pewnego stopnia sluzy zabezpieczeniu obchodzenia podatkow i szarej
    strefie - np po co ma np salon samochodowy placic podatek od zysku -
    szef kupi auto po kosztach, sprzeda ci prywatnie.
    Tez niby powinien zaplacic podatek od zysku, ale latwiej ukryc.

    2% to niewiele, pomysl o panstwach, gdzie pobieraja np 40% od spadku,
    albo 200% przy zakupie samochodu.

    J.

  • 7. Data: 2015-10-06 14:37:05
    Od: w...@g...com

    W dniu wtorek, 6 października 2015 12:45:50 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > Tez niby powinien zaplacic podatek od zysku, ale latwiej ukryc.
    >
    > 2% to niewiele, pomysl o panstwach, gdzie pobieraja np 40% od spadku,

    Geeee. To Ci dopiero. O innych państwach nie myślę. Mieszkanie kupuję bo jestem
    biedny, a nie bogaty. Szkoda mi tych 8K. Nic nie zrobiłem, a czuję się ukarany.
    Rozumiem podatki i społeczny ich cel. Bank w pewnym sensie też jest stroną - czy też
    płaci PCC ?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2015-10-06 14:39:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-06 o 14:37, w...@g...com pisze:

    > Bank w pewnym sensie też jest stroną - czy też płaci PCC ?

    Jeśli kupuje, to oczywiście płaci.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-10-06 15:28:43
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 06.10.2015 o 14:37, w...@g...com pisze:

> [...]
    Rozumiem podatki i społeczny ich cel. Bank w pewnym sensie też jest stroną - czy też

    Nie sprzedawaj go przed upływem co najmniej 5 lat.
    Bo zapłacisz 20%

  • 10. Data: 2015-10-06 16:01:53
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    Rozumiem podatki i społeczny ich cel. Bank w pewnym sensie też jest stroną - czy też

    Kup od przedsiębiorcy (dewelopera), to nie zapłacisz.

    --
    Pete