  • 1. Data: 2003-12-12 13:19:57
    Temat: co z fakturą?????????????????
    Od: "blondi" <a...@n...pl>

    Witam wszystkich, mam pewnien problemik
    Moja koleżanka prowadzi (od miesiąca) działalność gospodarczą KPiR,
    sprzedaje też przez allegro różne fajne rzeczy, wystawia faktury VAT na
    podstawie oświadczenia klientom, ale nie bardzo wie co ma zrobić z klientami
    którzy nie chcą faktury!!!! Czy ma je im wystawiać? Co z podpisem klienta na
    fakturze który nie chce tej fakturki, czy można obejść to bez kupowania kasy
    fiskalnej? Dzięki za pomoc, zawsze można na WAS liczyć, miłego dniaaaaaaaa

  • 2. Data: 2003-12-12 13:54:06
    Temat: Re: co z fakturą?????????????????
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "blondi" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    klientami
    > którzy nie chcą faktury!!!! Czy ma je im wystawiać? Co z podpisem klienta

    Wydaje mis sie, ze nie bardzo mozna wystawiac takie fakturki. Na fakturze
    VAT musi być podpis klienta - mozna oczywiscie wpisac tam jego imie i
    nazwisko i "maznac" jakas parafke i nikt sie tego raczej nie przyczepi, ale
    nie polecalbym takiego rozwiazania, bo podpada to pod falszowanie
    podpisu.... :-(

    > czy można obejść to bez kupowania kasy
    > fiskalnej? Dzięki za pomoc, zawsze można na WAS liczyć, miłego dniaaaaaaaa

    Z tego co wiem dla koniecznosc zakupu kasy fiskalnej nie ma znaczenia czy
    wystawia sie faktury VAT wszystkim odbiorcom, ale obrot "zrobiony" na
    klientach nie prowadzacych DG.

  • 3. Data: 2003-12-12 14:03:47
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    j23 wrote:

> [...]
    > na
    >
    > Wydaje mis sie, ze nie bardzo mozna wystawiac takie fakturki. Na fakturze

    Nie musi...
    Moze byc upowaznienie do wystawienia faktury bez podpisu klienta.

> [...]
    > nazwisko i "maznac" jakas parafke i nikt sie tego raczej nie przyczepi,
    > ale nie polecalbym takiego rozwiazania, bo podpada to pod falszowanie

    Albo wpisac - uupowaznienie .....

    > Z tego co wiem dla koniecznosc zakupu kasy fiskalnej nie ma znaczenia czy
    > wystawia sie faktury VAT wszystkim odbiorcom, ale obrot "zrobiony" na
    > klientach nie prowadzacych DG.

    Tak... ale sa wyjatki. patrz rozporzadzenie....
    jest tam chyba tkaki dotyczacy sprzedazy wysylkowej....

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-12-12 14:03:51
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 12/12/2003 3:03 PM, bosz wrote:
    [.....]

    > Nie musi...
    > Moze byc upowaznienie do wystawienia faktury bez podpisu klienta.

    > Albo wpisac - uupowaznienie .....

    Tylko jak zmusić klienta, by podpisał upoważnienie ;-)

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2003-12-12 14:08:41
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Catbert wrote:

    > On 12/12/2003 3:03 PM, bosz wrote:
    > [.....]

    > Tylko jak zmusić klienta, by podpisał upoważnienie ;-)

    Normalnie...
    nieprzysyla upowaznienie - nie wysylam towaru....

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-12-12 14:43:22
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Albo wpisac - uupowaznienie .....

    no tak, tylko co zrobic z podpisem na upowaznieniu? Oczywiscie mozna
    zakladac, ze w razie kontroli nie beda sprawdzac upowaznien zwlaszcza dla
    pojedynczych faktur, ale problem i tak pozostaje...

    > Tak... ale sa wyjatki. patrz rozporzadzenie....
    > jest tam chyba tkaki dotyczacy sprzedazy wysylkowej....

    Niec o tym nie slyszalem, ale jesli ktos zna podstawe prawna, to sam bylbym
    zainteresowany...

  • 7. Data: 2003-12-12 15:32:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Dec 2003, j23 wrote:

> [...]
    >+
    >+ Niec o tym nie slyszalem, ale jesli ktos zna podstawe prawna, to sam bylbym

    Chyba nie chodzi o samą fakturę, a o zwolnienie od kasy fiskalnej, tak ?
    (bo sprzedaż OF jako taka nie musi być dokumentowana fakturą - można
    np. wystawiać paragony z KF :))
    No to w tym układzie "podstawa" była wałkowana razy kilka, jest
    w załączniku do rozp. MF z 23 grudnia 2002 "w sprawie kas"
    (Dz. U. Nr 234, poz. 1971) i stanowi mniej więcej ;) tak:
    +++++
    49 Sprzedaż nieruchomoœci, sprzedaż towarów
    w systemie wysyłkowym (pocztš lub przesyłkami kurierskimi)
    oraz œwiadczenie usług, za które to czynnoœci zapłata w całoœci
    następuje za poœrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy
    podatnika, z wyłšczeniem płatnoœci dokonywanych czekiem,
    bankowš kartš płatniczš lub kredytowš, przy czym z dowodów
    tych jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji
    zapłata dotyczyła.
    -----

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)