  • 1. Data: 2007-10-16 06:41:43
    Temat: [crosspost] kaczynski i kasa na konto mamusi
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    daje tego posta na dwie grupy bo tak mnie to zastanawia

    skoro kaczynski oficjalnie sie przyznaje do tego ze jego kasa splywa na konto
    mamusi, to czy nie powinien sie tym zainteresowac u.s.

    o ile mi sie wydaje to w najlepszym przypadku powinien przy kazdej wplacie
    podpisywac umowe darowizny czy cos podobnego, bo de facto w swietle prawa staje
    sie to kasa mamusi

    jak taka sytuacja wyglada od strony prawno podatkowej, czy takim stanem rzeczy
    odpowiednie urzedy powinny zainteresowac sie same czy po odowiednim doniesieniu?

    patrzac na to od strony matki, to mam wrazenie ze powinna to wykazac rowneiz
    picie rocznym, czy moze sie myle?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-16 07:04:40
    Temat: Re: [crosspost] kaczynski i kasa na konto mamusi
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > skoro kaczynski oficjalnie sie przyznaje do tego ze jego kasa splywa na
    > konto mamusi, to czy nie powinien sie tym zainteresowac u.s.

    Ja bym sie raczej zainteresował tym czemu kaczyński jest takie "biedny",
    po tylu latach bycia posłem. Musi być strasznie rozrzutny :)

    > o ile mi sie wydaje to w najlepszym przypadku powinien przy kazdej
    > wplacie podpisywac umowe darowizny

    Nie słyszałeś o umowach bez formy pisemnej ?

    > bo de facto w swietle prawa staje sie to kasa mamusi

    To w końcu de facto czy de iure ?
    Bo jeżeli powołujesz sie na obydwa pojęcia to znaczy że ich rezultaty
    powinny być sprzeczne. Jak de facto = de iure to w czym problem?

    > patrzac na to od strony matki, to mam wrazenie ze powinna to wykazac
    > rowneiz picie rocznym, czy moze sie myle?

    Mylisz się. Wszystko zależy od tego jakie rzeczywistości stosunki prawne
    panują między nimi.
    Przykładowo ;)
    - jak mamusia kupuje mu jedzonko to znaczy że pan premier udziela jej
    pełnomocnictwa do kupienia tego jedzona i w celu wykonania zlecenia daje
    jej pieniążki;
    itd ... można by wymyślić wiele rozwiązań.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-10-16 09:10:19
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 16 Oct 2007 09:04:40 +0200, Johnson napisał(a):

    > Ja bym sie raczej zainteresował tym czemu kaczyński jest takie "biedny",
    > po tylu latach bycia posłem. Musi być strasznie rozrzutny :)

    Tutaj wchodzi w rachubę nieprawidłowy depozyt.
    Tak czy siak - musiałby zostać opodatkowany.

  • 4. Data: 2007-10-16 09:18:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Tutaj wchodzi w rachubę nieprawidłowy depozyt.
    > Tak czy siak - musiałby zostać opodatkowany.

    i o to mi wlasnie chodzi, niewazne jak to nazwac, chodzi o skutki prawne jakie
    za soba niesie takie dzialanie, oraz czy odpowiednia instytucja powinna sie tym
    zainteresowac sama, czy powinna dostac doniesienie :)

  • 5. Data: 2007-10-16 09:34:09
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2007 11:18:12 +0200, szerszen napisał(a):

> [...]

    > za soba niesie takie dzialanie, oraz czy odpowiednia instytucja powinna sie tym
    > zainteresowac sama, czy powinna dostac doniesienie :)

    A prowadzenie wspólnego gospodarstwa domowego? ;>

    No, bo skoro można, dajmy na to z konkubiną, to co, z mamą nie można?
    Oszczędzają na opłatach za prowadznie rachunku, chociażby.

    Przy DG mogłaby być osobą współpracującą np.

    To jak, niemożliwe?

    Ja też go nie lubię, ale to już chyba szukanie dziury w całym, coo? ;>

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 6. Data: 2007-10-16 13:29:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:
> [...]
    >
    > o ile mi sie wydaje to w najlepszym przypadku powinien przy kazdej
    > wplacie podpisywac umowe darowizny czy cos podobnego, bo de facto w

    jak dajesz kasę koledze mówiąc żeby ci to przechował na trochę, a on to
    wpłaca na konto, to kasa na koncie jest jego czy twoja?

    jaka darowizna!!!!!!!!!!!

    2% podatku od depozytu nieprawidłowego i tylko tyle.

  • 7. Data: 2007-10-16 13:37:47
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    witek pisze:

    > jak dajesz kasę koledze mówiąc żeby ci to przechował na trochę, a on to
    > wpłaca na konto, to kasa na koncie jest jego czy twoja?
    >
    > jaka darowizna!!!!!!!!!!!
    >

    > 2% podatku od depozytu nieprawidłowego i tylko tyle.

    A gdyby nie wpłacił na konto?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2007-10-16 14:03:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > jaka darowizna!!!!!!!!!!!

    jakbym wiedzial jaka, tobym nie pytal, darowizna to pierwsze co mi przyszlo do
    glowy

    > 2% podatku od depozytu nieprawidłowego i tylko tyle.

    to juz ustalilismy

    i co dalej?
    us powinien ustalic czy 2% zostalo zainkasowane?
    z wlasnej woli czy ktos mu powinien na to zwrocic uwage :)

    co jesli nie wplacil, jakie konsekwencje?

  • 9. Data: 2007-10-16 17:47:35
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:
    > jak dajesz kasę koledze mówiąc żeby ci to przechował na trochę, a on to
    > wpłaca na konto, to kasa na koncie jest jego czy twoja?

    banku :)

    KG

  • 10. Data: 2007-10-16 18:43:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > A gdyby nie wpłacił na konto?

    gdyby mamusia trzymała jego banknoty w skarpecie to by przeszło.