  • 1. Data: 2004-08-18 07:18:00
    Temat: czy kazdya sprzedaz wbijac na kase fiskalna ?
    Od: "Darek" <s...@w...pl>

    Witam wszystkich !

    Prowadze mikro firme, sprzedaje urzadzenia elektroniczne, moimi odbiorcami
    sa firmy - wystawiam fakture vat i nie "wklepuje" tej sprzdazy na kase
    fiskalna. Kiedy sprzedaje natomiast towar dla osoby prywatnej wystawiam
    paragon i taka sprzedaz rejestruje juz na kasie. Czy dobrze robie ?

    Czy mozna jakos legalnie dokonac sprzedazy dla osoby prywatnej bez
    zarejestrowania tego na kasie fiskalnej ?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2004-08-18 07:36:52
    Temat: Re: czy kazdya sprzedaz wbijac na kase fiskalna ?
    Od: "Kris Anrod" <anrod[WYTNIJ_TO]@wp.pl>

> [...]
    wystawiam
    > paragon i taka sprzedaz rejestruje juz na kasie. Czy dobrze robie ?

    tak

    > Czy mozna jakos legalnie dokonac sprzedazy dla osoby prywatnej bez
    > zarejestrowania tego na kasie fiskalnej ?

    wystawić mu fakture.

    Pozdrawiam
    Kris

  • 3. Data: 2004-08-18 08:09:13
    Od: "Darek" <s...@w...pl>

    > wystawić mu fakture.
    >
    > Pozdrawiam
    > Kris

    rozumiem ze do tego potrzebuje jego NIP ?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 4. Data: 2004-08-18 08:18:21
    Od: "/slawek:c.n." <w...@W...pl>

    Dnia 18-08-2004 09:18, Użytkownik Darek napisał:

> [...]
    > fiskalna. Kiedy sprzedaje natomiast towar dla osoby prywatnej wystawiam
    > paragon i taka sprzedaz rejestruje juz na kasie. Czy dobrze robie ?

    Tak.

    > Czy mozna jakos legalnie dokonac sprzedazy dla osoby prywatnej bez
    > zarejestrowania tego na kasie fiskalnej ?

    Kolega Kris gupoty prawi: pominąwszy wyjątki wyszczególnione w
    rozporządzeniu o kasach fiskalnych nie ma możliwości sprzedaży na rzecz
    osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej z pominięciem
    kasy fiskalnej. Kto twierdzi inaczej sam szuka kłopotów.

  • 5. Data: 2004-08-18 15:14:44
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "/slawek:c.n." <w...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej z pominięciem
    > kasy fiskalnej. Kto twierdzi inaczej sam szuka kłopotów.

    ... jeżeli sprzedawca ma ( lub ma obowiązek mieć ) kasę rejestrującą.

    Do paragonu można wystawić fakturę VAT i dołączyć do niej _zatrzymany_
    paragon; taka faktura nie podlega ewidencji w rejestrze VAT, bo paragon (
    czyli sprzedaż ) do niej jest już w raporcie z kasy.

    Ryszard

  • 6. Data: 2004-08-18 20:21:00
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Kris Anrod" <anrod[WYTNIJ_TO]@wp.pl> wrote in message
    > odbiorcami
    > wystawiam
    >
    > tak

    > wystawić mu fakture.
    >
    > Pozdrawiam
    > Kris

    wystawiając fakturę dla osoby nie prowadzącej działalności, trzeba to i tak
    w większości przypadków zarejestrować na kasie fiskalnej

    Magdi

  • 7. Data: 2004-08-18 20:33:40
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <> napisal(a):

    > wystawić mu fakture.

    Do czasu, aż się takich faktur nie wystawi 50 dla maksymalnie 20
    odbiorcow. :(
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 8. Data: 2004-08-19 11:09:00
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Samotnik,

    W Twoim liście datowanym 18 sierpnia 2004 (22:33:40) można przeczytać:
    S> Do czasu, aż się takich faktur nie wystawi 50 dla maksymalnie 20
    S> odbiorcow. :(

    a z czego to wynika ?
    czy to nie tylko przy usługach ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 9. Data: 2004-08-19 11:21:51
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <k...@t...pl> napisal(a):
    > W Twoim liście datowanym 18 sierpnia 2004 (22:33:40) można przeczytać:
    >
    > a z czego to wynika ?
    > czy to nie tylko przy usługach ?

    Wynika to z rozporządzenia MF w sprawie użytkowania kas czy jak to się
    tam nazywało i nie tylko przy usługach. No chyba, że czegoś nie
    doczytałem, ale to rozporządzenie jest tak nieczytelne, że przebija
    nawet nową ustawę o VAT, moim zdaniem. A moment z tymi fakturami to już
    w ogóle.

  • 10. Data: 2004-08-20 06:20:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Aug 2004, Samotnik wrote:

> [...]
    >+ Wynika to z rozporządzenia MF w sprawie użytkowania kas czy jak to się
    >+ tam nazywało i nie tylko przy usługach. No chyba, że czegoś nie

    Przeczytaj raz jeszcze a dowiesz się że słowo "chyba" jest
    uzasadnione: sam się kiedyś naciąłem i grupowicze mnie "ustawiali" :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)