  • 1. Data: 2007-05-15 08:03:20
    Temat: czy mozna zrobic za kogos przelewy zus i vat?
    Od: "x" <c...@g...pl>

    witam,
    jak w temacie
    czy zus i us przyjmuja platnosci (przelewy) wykonane z r-ku obcego platnika?
    pozdrawiam,

    bogdan

  • 2. Data: 2007-05-15 10:45:15
    Temat: Re: czy mozna zrobic za kogos przelewy zus i vat?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    x wrote:
    > czy zus i us przyjmuja platnosci (przelewy) wykonane z r-ku obcego
    > platnika? pozdrawiam,

    Owszem przyjmują, ale po co kłopoty?
    Przelewy do US i ZUS są formatowane i nie za bardzo jest miejsce
    na wpisanie, że kto inny jest zobowiązanym.
    Przelać można i urzędy nie odrzucą, ale dłuuugo będzie trwało
    właściwe przeksięgowanie tych pieniedzy.
    Myślę, że czas i nerwy i pieniądze stracone na
    wyjasnianie tego- kto? za kogo? ile? zapłacił
    kosztują więcej niż najdroższa wpłata
    z jakiegokolwiek własnego rachunku.
    (choćby w od ręki zakładanym do tego celu
    koncie w Urzędzie Pocztowym)

  • 3. Data: 2007-05-15 20:07:22
    Od: "krzysztof magiera" <k...@w...opole.pl>

    Dnia 15-05-2007 o 12:45:15 cef <c...@i...pl> napisał:

> [...]
    > kosztują więcej niż najdroższa wpłata
    > z jakiegokolwiek własnego rachunku.
    > (choćby w od ręki zakładanym do tego celu
    Witam
    Trudno uogolniac, ale niekoniecznie prowadzi to do klopotow. Np. na
    przelewie z inteligo podaje sie dane platnika skladek a nie wlasciciela
    rachunku (choc moze on i gdzies tam wystepuje w sposob mniej jawny). W tym
    przypadku odpowiedzi za kogo? ile? sa z natury rzeczy oczywiste. I to dla
    ZUS i US. Od kilku lat tak robie i nikt nie mial z tego powodu obiekcji,
    no ale to moze jednostkowy przypadek.
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 4. Data: 2007-05-15 20:10:12
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.05.2007 cef <c...@i...pl> napisał/a:

    > Owszem przyjmujš, ale po co kłopoty?
    > Przelewy do US i ZUS sš formatowane i nie za bardzo jest miejsce
    > na wpisanie, że kto inny jest zobowišzanym.
    > Przelać można i urzędy nie odrzucš, ale dłuuugo będzie trwało
    > właœciwe przeksięgowanie tych pieniedzy.
    > Myœlę, że czas i nerwy i pienišdze stracone na
    > wyjasnianie tego- kto? za kogo? ile? zapłacił
    > kosztujš więcej niż najdroższa wpłata
    > z jakiegokolwiek własnego rachunku.
    > (choćby w od ręki zakładanym do tego celu
    > koncie w Urzędzie Pocztowym)

    Ale są banki, w których można wpisać ręcznie NIP. A tylko to przecież
    urzędy sprawdzają.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2007-05-16 09:07:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    krzysztof magiera wrote:

> [...]
    > przelewie z inteligo podaje sie dane platnika skladek a nie
    > wlasciciela rachunku (choc moze on i gdzies tam wystepuje w sposob

    Sprawdziłem swoje banki i faktycznie
    nazwa posiadacza rachunku (czy też zobowiązanego,
    bo w różnych bankach różnie się to pojawia)
    edytuje się automatycznie, ale można ją obecnie
    wyciąć i wkleić dowolne dane.
    A jeszcze kilka lat temu (jak wprowadzali formatki
    do przelewów podatkowych), to nie dało się tego pola
    edytować samodzielnie. Bank podstawiał dane właściciela
    rachunku i nie dało rady tego obejść.
    A zatem chyba da się przelać
    za kogoś i może nawet bezproblemowo.
    Nie wiedziełam, że banki się tak szybko dostosowały.
    Pamiętam, że jak wchodziło w życie rozporządzenie
    o tych przelewach, to przez kilka tygodni było wdrażanie,
    a w wielu bankach zaczęli wdrażać, dopiero jak gazety opisały.