  • 1. Data: 2007-10-09 15:04:58
    Temat: czy muszę odliczać vat
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Cześć,

    KPiR, VAT. Jeśli teraz znalazłem
    fakturę sprzed 5-ciu miesięcy to czy mogę
    zrezygnować z odliczania vat (tym
    samym i z korekty odpowiedniego vat-7)
    i zaliczyć ją w całości do kosztów?

    Odpowiedź pewnie z gatunku oczywistych.

    Piotr

  • 2. Data: 2007-10-09 15:22:11
    Temat: Re: czy muszę odliczać vat
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-10-2007 o 17:04:58 PiotrB. <p...@n...pl> napisał(a):

    > Cześć,
    >
    > KPiR, VAT. Jeśli teraz znalazłem
    > fakturę sprzed 5-ciu miesięcy to czy mogę
> [...]

    Odliczać nie musisz, ale nieodpliczonego VATu w koszty też nie możesz dać,
    co więcej- jeśli to jest towar lub wyposażenie lub ŚT i przy zamykaniu DG
    dalej to będziesz posiadać, to nawet mimo niedoliczenia VAT
    będziesz musiał ten VAT zwrócić.

  • 3. Data: 2007-10-09 15:36:16
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 09-10-2007 o 17:22:11 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał:

> [...]
    > co więcej- jeśli to jest towar lub wyposażenie lub ŚT i przy zamykaniu DG
    > dalej to będziesz posiadać, to nawet mimo niedoliczenia VAT

    ok. rozumiem. dzięki.

    Piotr

  • 4. Data: 2007-10-09 16:34:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 09 Oct 2007 17:22:11 +0200, w <o...@u...compnet.com.pl>,
    "t...@o...pl" <t...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > co więcej- jeśli to jest towar lub wyposażenie lub ŚT i przy zamykaniu DG
    > dalej to będziesz posiadać, to nawet mimo niedoliczenia VAT

    Nie prościej wyrobić sobie duplikat faktury i wrzucić w koszty i vat?

  • 5. Data: 2007-10-09 16:44:58
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 09-10-2007 o 18:34:47 r...@k...pl <r...@k...pl> napisał:

    > Nie prościej wyrobić sobie duplikat faktury i wrzucić w koszty i vat?

    Możesz coś więcej napisać, bo nie znam tej metody?
    Udać, że zgubiłem i poprosić o duplikat?

    Piotr

  • 6. Data: 2007-10-09 17:06:36
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-10-2007 o 18:44:58 PiotrB. <p...@n...pl> napisał(a):

    > Możesz coś więcej napisać, bo nie znam tej metody?
    > Udać, że zgubiłem i poprosić o duplikat?

    Nie, to by było oszukaństwo, zgub i poproś o duplikat :)

  • 7. Data: 2007-10-09 18:11:21
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t...@o...pl w <news:op.tzxwha0jipkhj4@unk.compnet.com.pl>:

    > Nie, to by było oszukaństwo, zgub i poproś o duplikat :)

    Istnieje niebezpieczeństwo znalezienia oryginału (już raz znalazł), lepiej
    gdyby przez "całkowity przypadek" oryginał się zepsuł, np. przez pożarcie
    ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-10-09 18:24:33

    Dnia 09-10-2007 o 20:11:21 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > Istnieje niebezpieczeństwo znalezienia oryginału (już raz znalazł),
    > lepiej
    > gdyby przez "całkowity przypadek" oryginał się zepsuł, np. przez pożarcie
    > ;-)

    Podobno w psim gulaszu się dobrze gubią oryginały