  • 1. Data: 2008-02-22 21:09:25
    Temat: czy pit prawidłowy
    Od: "mico" <g...@g...pl>

    Mam taką wątpliwość:

    mieszkam w jednej miejscowości a pracuje w drugiej, tzn. muszę jeździć. W
    picie koszty uzyskania Panie wpisały mi kwotę1.220,67 zł.

    Czy prawidłowo?

  • 2. Data: 2008-02-22 21:58:09
    Temat: Re: czy pit prawidłowy
    Od: "Anna Daszkiewicz" <a...@w...pl>

    Za jaki okres są te koszty?? Za całe 12 miesiecy??

  • 3. Data: 2008-02-22 22:53:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mico wrote:
    > Mam taką wątpliwość:
    >
    > mieszkam w jednej miejscowości a pracuje w drugiej, tzn. muszę jeździć.
    > W picie koszty uzyskania Panie wpisały mi kwotę1.220,67 zł.
    >
    > Czy prawidłowo?

    Pytanie podstawowe. A ile miesiecy pracowałaś?
    9 ?

    To prawidłowo. 135,63 za kazdy miesiac.

  • 4. Data: 2008-02-23 09:32:07
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "mico" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam taką wątpliwość:
    >
    > mieszkam w jednej miejscowości a pracuje w drugiej, tzn. muszę jeździć. W
    > picie koszty uzyskania Panie wpisały mi kwotę1.220,67 zł.

    Jeżeli nie złożyłeś pracodawcy odpowiedniego oświadczenia/wniosku o
    odliczanie podwyższonych kosztów to pewnie odliczano ci je w wysokości
    podstawowej - wystarczyło sprawdzić przy pierwszej wypłacie. Co nie znaczy,
    że nie możesz teraz przy rozliczeniu rocznym odliczyć ich w wysokości
    podwyższonej. Chyba, że rozliczył cię zakład - to już po sprawie.

    JS

  • 5. Data: 2008-02-23 20:10:47
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ianus" <U...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "mico" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    Muszą wpisać ci taką kwotę jaką rozliczyły - ty masz prawo wpisać koszty
    takie jak ci się należą.

    > Jeżeli nie złożyłeś pracodawcy odpowiedniego oświadczenia/wniosku o
    > odliczanie podwyższonych kosztów to pewnie odliczano ci je w wysokości
    > podstawowej - wystarczyło sprawdzić przy pierwszej wypłacie.
    I co najwyżej powiedzieć pracodawcy, że pracownik zapomniał złożyć w
    terminie oświadczenia ale za rok to na pewno się poprawi. Raczej po
    poierwszej wypłacie to już za późno na składanie oświadczeń

    --
    PawełJ

  • 6. Data: 2008-02-25 07:32:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 23 Feb 2008 10:32:07 +0100, ianus napisał(a):

    > Chyba, że rozliczył cię zakład - to już po sprawie.

    Rozliczenie przez zakład nie powoduje, że podatnik nie może zmienić zdania
    i rozliczyć się samodzielnie do 30 kwietnia.

  • 7. Data: 2008-02-25 07:32:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 23 Feb 2008 21:10:47 +0100, pawelj napisał(a):

    > Raczej po
    > poierwszej wypłacie to już za późno na składanie oświadczeń

    Można złożyć w dowolnym momencie.