  • 1. Data: 2005-02-19 07:38:18
    Temat: czy sie z tym zgadzacie diety właściciela firmy
    Od: "b21" <b...@w...pl>

    W świetle obowiązujących przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych brak jest podstaw do uznania za koszt uzyskania przychodów
    wydatków właściciela firmy na jego wyżywienie w czasie podróży odbywanej w
    związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Okoliczność, że pracownikowi
    firmy przysługują diety za czas podróży służbowej nie daje podstaw do
    stosowania tej zasady dla właściciela firmy wyrok NSA z 10 czerwca 1999 r.,
    sygn. akt I SA/Kr 688/98, niepublikowany.
    jacek

  • 2. Data: 2005-02-19 18:38:30
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 19 Feb 2005 08:38:18 +0100, b21 napisał(a):

> [...]
    > stosowania tej zasady dla właściciela firmy wyrok NSA z 10 czerwca 1999 r.,
    > sygn. akt I SA/Kr 688/98, niepublikowany.

    Nie wiem czy w tym wypadku chodziło o diety.
    Przecież zgodnie z par.14 ust.2 pkt 5 Rozp. MF w spr. KPiR wyraźnie zezwala
    zaliczać w KUP diety osób prowadzących DG.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-02-19 22:09:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Feb 2005, Mieczysław wrote:

> [...]
    >+ > stosowania tej zasady dla właściciela firmy wyrok NSA z 10 czerwca 1999 r.,
    >+ > sygn. akt I SA/Kr 688/98, niepublikowany.

    Ja mam pytanie: ów tekst to jest *tekst wyroku* czy *tekst komentarza* ?
    BO IMO nastąpiło pomieszanie pojęć: dieta nie jest "wydatkiem na
    wyżywienie" (tylko "ryczałtowym dodatkiem") aczkolwiek *występuje*
    ogranicznie diety jeśli *pracownikowi* firma zwraca koszty (lub część)
    wyżywienia.
    Przeciez "sobie" prowadzący DG nie jest w stanie "zwrócić" :)

    >+ Nie wiem czy w tym wypadku chodziło o diety.
    >+ Przecież zgodnie z par.14 ust.2 pkt 5 Rozp. MF w spr. KPiR wyraźnie zezwala
    >+ zaliczać w KUP diety osób prowadzących DG.

    Oczywiście.
    Obstawiam że któryś właściciel zechciał zaliczyć w KUP zamiast
    19/20/21 zł (zależnie od okresu) np. obiad za 200 zł :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-02-23 20:23:20
    Od: "b21" <b...@w...pl>

    jest to tekst z gazety wyborczej z okolo 10 lutego
    jacek

  • 5. Data: 2005-02-23 21:19:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Feb 2005, b21 wrote:

    >+ jest to tekst z gazety wyborczej z okolo 10 lutego

    thx, pamiętasz czy to był:
    [...]