  • 1. Data: 2007-10-18 20:08:33
    Temat: czy to nie dziwne?
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    odkąd pamiętam w moim przypadku /KPiR/ należność z tytułu Vat-u była ZAWSZE
    wyższa niż z PIT-5, chociażby dlatego że od paliwa nie odliczam Vat, w tym
    miesiącu wyjątkowo zaliczka z Pit-5 jest wyższa niż z Vat i się
    zastanawiam czy to jest możliwe czy po prostu księgowa gdzieś się pomyliła,
    najprościej byłoby do niej zadzwonić ale to osoba dosyć drażliwa i zanim
    będe z nią rozmawiał wolałbym zasięgnąc opinii tutaj...

  • 2. Data: 2007-10-18 20:22:55
    Temat: Re: czy to nie dziwne?
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 22:08:33 +0200, J.S napisał(a):

    > odkąd pamiętam w moim przypadku /KPiR/ należność z tytułu Vat-u była ZAWSZE
    > wyższa niż z PIT-5,

    kompot też zawsze był ;p

> [...]
    > najprościej byłoby do niej zadzwonić ale to osoba dosyć drażliwa i zanim
    > będe z nią rozmawiał wolałbym zasięgnąc opinii tutaj...

    A miałam wyłączyć komputer... ;)
    witaj!

    To tak. Masz rację, że zwykle podatek VAT bywa większy do zapłaty, niż
    zaliczka na podatek dochodowy.

    Dzieje się tak między innymi dlatego (pomijając trzy punkty procentowe w
    stawce), że w dochodowym odlicza się koszty, które nie są obciążone
    podatkiem VAT, czyli wynagrodzenia, składki ZUS, ubezpieczenia, amortyzację
    i coś jeszcze pewnie by się znalazło.

    Sam najlepiej wiesz, co Ci się takiego przytrafia ;)

    Jeśli nie zmieniła Ci się specyfika działalności dotycząca np. stawki VAT
    Twojej sprzedaży (uległa zmniejszeniu, bo robisz coś innego) i wypłaciłeś
    wynagrodzenia, zapłaciłeś składki, nie skończyła Ci się amortyzacja
    jakiegoś znaczącego środka trwałego, to faktycznie może warto by poprosić
    księgową o wydruk kpir oraz rejestrów VAT, porównać z dokumentacją.

    Fakt, może być tak, że będzie warczeć, bo też nikt nie lubi, jeśli podważa
    się jego kompetencje i umiejętności, ale to przecież Twoje podatki :)
    i gdyby coś, to Ty będziesz je dopłacał...

    Albo zwyczajnie zapytaj czemu proporcja w tym miesiącu uległa zmianie? ;)
    bo być może jest coś, o czym Ty nie pamiętasz? (różnice kursowe dodatnie na
    przykład, albo jakieś inne "dziwne" przychody)

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-10-19 05:53:50
    Od: "Adii" <s...@a...com.pl>

    Witam

    A może tak po prostu został przekroczony próg podatkowy i podatek wyniósł
    30%?

    Adii

  • 4. Data: 2007-10-19 06:00:29
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 07:53:50 +0200, Adii napisał(a):

    > A może tak po prostu został przekroczony próg podatkowy i podatek wyniósł
    > 30%?

    Też fakt :)
    a ja tu filozofuję...

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-10-19 07:17:39
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-10-2007 o 22:08:33 J.S <r...@g...pl> napisał(a):

    > odk?d pami?tam w moim przypadku /KPiR/ nale?no?ae z tytu?u Vat-u by?a
    > ZAWSZE
    > wy?sza ni? z PIT-5, chocia?by dlatego ?e od paliwa nie odliczam Vat, w
    > tym
    > miesi?cu wyj?tkowo zaliczka z Pit-5 jest wy?sza ni? z Vat i si?
    > zastanawiam czy to jest mo?liwe czy po prostu ksi?gowa gdzie? si?
    > pomyli?a,
    > najpro?ciej by?oby do niej zadzwoniae ale to osoba dosyae dra?liwa i zanim
    > b?de z ni? rozmawia? wola?bym zasi?gn?c opinii tutaj...

    Dobra rada - jeśli się boisz księgowej to albo idź do psychologa albo
    zmień księgową
    (w zależności od tego po której stronie jest problem). Księgowa ma być na
    każde skinienie,
    bo potem to nie ona dostaje gromy.

  • 6. Data: 2007-10-19 11:56:39
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Też fakt :)
    > a ja tu filozofuję...
    >
    > --
    > pozdrawiam,
    > Jagna

    No i wszystko jasne! Nie wiedzieć czemu bo tego nie odczuwam :)
    przekroczyłem magiczny próg podatkowy... dzięki wszystkim za pomoc.

  • 7. Data: 2007-10-19 19:07:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.S wrote:
    > odk?d pamiętam w moim przypadku /KPiR/ należno?ć z tytułu Vat-u była
    > ZAWSZE wyższa niż z PIT-5

    A u mnie zawsze było odwrotnie, zdziwiłbym się, gdybym miał
    tak jak Ty :-), więc to nie reguła, ale faktycznie
    sprawdź jak proponuje Jagna, czy nie zmieniło
    się nic w nieovatowanych kosztach.