1. Data: 2002-02-13 17:03:20
Temat:czy wartosc remanentu poczatkowego ...
Od:"Dzejk" <3...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

... ksieguje sie w styczniu jako koszt???
dzejk

2. Data: 2002-02-13 21:28:29
Temat:Re: czy wartosc remanentu poczatkowego ...
Od:"Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy wartosc remanentu poczatkowego ...

... ksieguje sie w styczniu jako koszt???
> dzejk

O ile wiem, to nie. Na koniec roku liczy się różnicę (remanent końcowy minus
początkowy) i zmniejsza ona koszty (jeśli jest dodatnia) lub zwiększa (jeśli
ujemna).
w Rozporządzeniu o prowadzeniu KPIR jest wzór tego wyliczenia.
Pozdrawiam
Krzysztof

3. Data: 2002-02-14 08:28:22
Od:"jacek" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
(jeśli
> ujemna).
> w Rozporządzeniu o prowadzeniu KPIR jest wzór tego wyliczenia.

A jeżeli dodatnią różnice zaksięgowałem jako przychód w styczniu 2002
to jest dobrze?
Nie zmieniałem ksztów w 2001r.
Pozdrawiam, Jacek.

4. Data: 2002-02-14 08:45:31
Od:"Pulsar" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Źle. Różnica remanentów właśnie zmienia koszty roku, którego dotyczą
remanenty (przyrost remanentu zmniejsza koszty, ubytek - zwiększa).

5. Data: 2002-02-14 09:23:32
Od:"jacek" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pulsar" <p...@h...pl> napisał w wiadomości
> Źle. Różnica remanentów właśnie zmienia koszty roku, którego dotyczą
> remanenty (przyrost remanentu zmniejsza koszty, ubytek - zwiększa).
Czyli jak?
Wartość remanentu księguję jako przychód(KPiR) w grudniu 2001.
A co z wartością remanentu w styczniu 2002.
Jacek.

6. Data: 2002-02-14 09:34:02
Od:"Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

jacek napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>A co z wartością remanentu w styczniu 2002.
>Jacek.
>
>Jacek coś dziwnie kombinujesz z tym remanentem na koniec roku.
Zasady ogólnie w kp i r.są takie różnice ze stanu zapasów miedzy początkiem
a końcem roku wpływają na wynik tylko na rozliczenie roczne tak jak pisał
Pulsar.W styczniu wpisujesz remanent do ksiązki jako pierwszą pozyję ale nie
uwzględniasz w kosztach robisz to dopiero na koniec roku 2002 znowu jako
różnice stanu zapasów będzie wpływać na wynik.
Jolka

7. Data: 2002-02-14 10:14:15
Od:"Pulsar" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak jak pisała Jolka.
Dokładnie wygląda to tak (na przykładzie 2001 roku)
1. Koszty łączne za cały 2001 rok (zakupy towarów + pozostałe wydatki)
+ remanent początkowy (31.12.2000)
- remanent końcowy (31.12.2001)

= koszty łączne (kwota XYZ)

Wynik końcowy za 2001 rok:

1. Przychody za cały 2001 rok
2. minus kwota XYZ
3. Dochód z działalności

Oczywiście dotyczy to zasad ogólnych

Remanent na dzień 31.12.2001 jest jednocześnie remanentem początkowym 2002
roku i w ten sam sposób wpłynie na wynik 2002 roku jak remanent z dnia
31.12.2000 roku na wynik z 2001 roku.

I tak jak pisała Jolka - wpisujesz to pod pierwszą pozycją do księgi, ale
NIE UJMUJESZ tego w bieżących rozliczeniach.

Pozdrawiam - Marcin.

8. Data: 2002-02-15 10:00:03
Od:"jacek" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za wyczerpującą informację.
Teraz będę próbował to zrobić w Rachmistrzu dla Windows...
Pozdrawiam,
Jacek

9. Data: 2002-02-15 10:32:14
Od:"Jacek Cichopek" <h...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> I tak jak pisała Jolka - wpisujesz to pod pierwszą pozycją do księgi, ale
> NIE UJMUJESZ tego w bieżących rozliczeniach.
czyli mam rozumiec, ze jezeli mialem nie sprzedany w grudniu 2001 towar o
wartosci 2000 netto i sprzedam go w styczniu 2002, to cala kwote
(2000+marza), za jaka go sprzedam mam uwazac za przychod i od niej zaplacic
podatek dochodowy?
za odp dziekuje............jacek cichopek

10. Data: 2002-02-15 10:38:32
Od:"Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Cichopek napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>za odp dziekuje............jacek cichopek
>
>Jeśli kupiłeś towar w grudniu ta zapewne zakup dałeś w koszty zakupu
towarów wisując do kp ( jest koszt ) ale na koniec roku tego nie sprzedałeś
czyli nie uzyskałęś z tego tytułu przychodu w roku 2001 a więc rozliczając
się za rok 2001r musisz skorygować koszty wpisując w remanent. W roku 2002
sprzedaż ten towar i w momencie sprzedaży masz przychody (łącznie z marżą )
ale w tym momecie nie masz kosztów które powstaną dopiero w rozliczeniu roku
2002 w inwentaryzacji.
Jolka