  • 1. Data: 2002-02-13 17:03:20
    Temat: czy wartosc remanentu poczatkowego ...
    Od: "Dzejk" <3...@p...com>

    ... ksieguje sie w styczniu jako koszt???
    dzejk

  • 2. Data: 2002-02-13 21:28:29
    Temat: Re: czy wartosc remanentu poczatkowego ...
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    czy wartosc remanentu poczatkowego ...

    ... ksieguje sie w styczniu jako koszt???
    > dzejk

    O ile wiem, to nie. Na koniec roku liczy się różnicę (remanent końcowy minus
    początkowy) i zmniejsza ona koszty (jeśli jest dodatnia) lub zwiększa (jeśli
    ujemna).
    w Rozporządzeniu o prowadzeniu KPIR jest wzór tego wyliczenia.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-02-14 08:28:22
    Od: "jacek" <n...@p...com>

> [...]
    (jeśli
    > ujemna).
    > w Rozporządzeniu o prowadzeniu KPIR jest wzór tego wyliczenia.

    A jeżeli dodatnią różnice zaksięgowałem jako przychód w styczniu 2002
    to jest dobrze?
    Nie zmieniałem ksztów w 2001r.
    Pozdrawiam, Jacek.

  • 4. Data: 2002-02-14 08:45:31
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Źle. Różnica remanentów właśnie zmienia koszty roku, którego dotyczą
    remanenty (przyrost remanentu zmniejsza koszty, ubytek - zwiększa).

  • 5. Data: 2002-02-14 09:23:32
    Od: "jacek" <n...@p...com>

    Użytkownik "Pulsar" <p...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Źle. Różnica remanentów właśnie zmienia koszty roku, którego dotyczą
    > remanenty (przyrost remanentu zmniejsza koszty, ubytek - zwiększa).
    Czyli jak?
    Wartość remanentu księguję jako przychód(KPiR) w grudniu 2001.
    A co z wartością remanentu w styczniu 2002.
    Jacek.

  • 6. Data: 2002-02-14 09:34:02
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    jacek napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >A co z wartością remanentu w styczniu 2002.
    >Jacek.
    >
    >Jacek coś dziwnie kombinujesz z tym remanentem na koniec roku.
    Zasady ogólnie w kp i r.są takie różnice ze stanu zapasów miedzy początkiem
    a końcem roku wpływają na wynik tylko na rozliczenie roczne tak jak pisał
    Pulsar.W styczniu wpisujesz remanent do ksiązki jako pierwszą pozyję ale nie
    uwzględniasz w kosztach robisz to dopiero na koniec roku 2002 znowu jako
    różnice stanu zapasów będzie wpływać na wynik.
    Jolka

  • 7. Data: 2002-02-14 10:14:15
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Tak jak pisała Jolka.
    Dokładnie wygląda to tak (na przykładzie 2001 roku)
    1. Koszty łączne za cały 2001 rok (zakupy towarów + pozostałe wydatki)
    + remanent początkowy (31.12.2000)
    - remanent końcowy (31.12.2001)

    = koszty łączne (kwota XYZ)

    Wynik końcowy za 2001 rok:

    1. Przychody za cały 2001 rok
    2. minus kwota XYZ
    3. Dochód z działalności

    Oczywiście dotyczy to zasad ogólnych

    Remanent na dzień 31.12.2001 jest jednocześnie remanentem początkowym 2002
    roku i w ten sam sposób wpłynie na wynik 2002 roku jak remanent z dnia
    31.12.2000 roku na wynik z 2001 roku.

    I tak jak pisała Jolka - wpisujesz to pod pierwszą pozycją do księgi, ale
    NIE UJMUJESZ tego w bieżących rozliczeniach.

    Pozdrawiam - Marcin.

  • 8. Data: 2002-02-15 10:00:03
    Od: "jacek" <n...@p...com>

    Bardzo dziękuję za wyczerpującą informację.
    Teraz będę próbował to zrobić w Rachmistrzu dla Windows...
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 9. Data: 2002-02-15 10:32:14
    Od: "Jacek Cichopek" <h...@n...net>

    > I tak jak pisała Jolka - wpisujesz to pod pierwszą pozycją do księgi, ale
    > NIE UJMUJESZ tego w bieżących rozliczeniach.
    czyli mam rozumiec, ze jezeli mialem nie sprzedany w grudniu 2001 towar o
    wartosci 2000 netto i sprzedam go w styczniu 2002, to cala kwote
    (2000+marza), za jaka go sprzedam mam uwazac za przychod i od niej zaplacic
    podatek dochodowy?
    za odp dziekuje............jacek cichopek

  • 10. Data: 2002-02-15 10:38:32
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Jacek Cichopek napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >za odp dziekuje............jacek cichopek
    >
    >Jeśli kupiłeś towar w grudniu ta zapewne zakup dałeś w koszty zakupu
    towarów wisując do kp ( jest koszt ) ale na koniec roku tego nie sprzedałeś
    czyli nie uzyskałęś z tego tytułu przychodu w roku 2001 a więc rozliczając
    się za rok 2001r musisz skorygować koszty wpisując w remanent. W roku 2002
    sprzedaż ten towar i w momencie sprzedaży masz przychody (łącznie z marżą )
    ale w tym momecie nie masz kosztów które powstaną dopiero w rozliczeniu roku
    2002 w inwentaryzacji.
    Jolka