  • 11. Data: 2002-02-15 10:44:00
    Temat: Re: czy wartosc remanentu poczatkowego ...
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Dokładnie tak.
    Możesz jednak zrobić sobie na koniec stycznia takie samo rozliczenie
    remanentów jakie robione jest na koniec roku - tyle, że końcowy remanent
    będzie z datą 31 stycznia. W ten sposób unikniesz zapłacenia podatku od tych
    2000 złotych.

  • 12. Data: 2002-02-15 13:04:34
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Pulsar" <p...@h...pl> wrote in message news:a4iopv$chq$1@news.tpi.pl...

    > Dokładnie tak.

    niedokladnie tak.

    Za styczen nie placi sie podatku, lecz ZALICZKE.

> [...]
    > remanentów jakie robione jest na koniec roku - tyle, że końcowy remanent
    > będzie z datą 31 stycznia. W ten sposób unikniesz zapłacenia podatku od

    Lecz wiaza sie z tym "pewne klopoty". Trzeba zawiadomic US o zamiarze
    przeprowadzenia
    spisu z natury w terminie innym niz......, a ponadto moze sie okazac, ze
    zamiast
    zaoszczedzic DOPLACILISMY.

    Prosciej za uzyskane pieniadze KUPIC towary handlowe i "po klopocie".

    Boguslaw

  • 13. Data: 2002-02-15 13:04:36
    Od: "jacek" <n...@p...com>

    Idąc od zasady do praktyki, rozumiem, że księguję to w grudniu 2001
    jako pomnijeszenie kosztów. A ponieważ inwentaryzację w Rachmistrzu
    można zaksięgować tylko w zakup towarów handlowych lub pozostałe koszty
    to muszę to zrobić karkołomną operację księgowania z minusem.
    Nie bardzo mi się to podoba!?
    No i oczywiście zapisuję sobie w styczniu, że wartość ostatniego
    remanentu ale tylko po to aby to odjąć w grudniu 2002.
    Pozdrawiam Jacek.

  • 14. Data: 2002-02-15 13:38:24
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl>

    Użytkownik "jacek" <n...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > No i oczywiście zapisuję sobie w styczniu, że wartość ostatniego
    > remanentu ale tylko po to aby to odjąć w grudniu 2002.

    Jeżeli zaksięgujesz remanent końcowy wg wszelkich instrukcji programu, a nie
    dowodem wewnętrznym to wartość remanentu sama się dopisze i będzie
    uwzględniona na wydruku (jako odrębna pozycja), ale nie będzie zsumowana!
    Tak więc tradycyjną wyilczankę musisz zrobić sam.
    Kasia

  • 15. Data: 2002-02-16 11:04:24
    Od: "Dzejk" <3...@p...com>

    zawiadomienie pewnie trzeba wyslac z 7 dni wczesniej.
    a za zrobienie remenetu sie przeciez urzedowi nie placi.
    wiec co chcesz DOPLACAC.

    moim zdaniem rozwiazanie z remanentem pod koniec stycznia, aby uciec od
    podatku to SUPER POMYSL.
    dzejk

  • 16. Data: 2002-02-17 20:01:55
    Od: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pulsar" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > remanentów jakie robione jest na koniec roku - tyle, że końcowy remanent
    > będzie z datą 31 stycznia. W ten sposób unikniesz zapłacenia podatku od

    Witam Grupę !!!

    Jest też możliwość skorzystania z Art. 44 - pkt. 6b Ustawy o PDF.
    Jeśli ktoś ma z "tym" jakieś doświadczenia, bardzo bym prosił o info.
    Jest jeszcze czas (do 20,02,2002), żeby się na tą formę rozliczeń
    zdecydować.
    Sam jestem zdecydowany na 99%, ale nie wiem, czy nie ściągnę nad swoją
    głowę jakichś "czarnych chmur" ;-().

    Pozdrowienia i ukłoniki dla Wszystkich !

    Piotrek

  • 17. Data: 2002-02-18 17:17:09
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Dzejk" <3...@p...com> wrote in message
> [...]
    > wiec co chcesz DOPLACAC.
    >
    > moim zdaniem rozwiazanie z remanentem pod koniec stycznia, aby uciec od

    Za zrobienie remanentu PLACI SIE WLASNYM CZASEM.

    Przy okazji prosze mi wytlumaczyc Jakim cudem chce Pan przed podatkiem
    uciec,
    skoro podatku sie za styczen nie placi, lecz tylko ZALICZKE.

    No ale przyjmijmy, ze chce Pan uciec przed zaliczka.

    Jesli remament na koniec stycznia jest MNIEJSZY niz na koniec grudnia,
    jest Pan do przodu. Jesli wiekszy - traci Pan.

    Biorac pod uwage, ze na ogol kazdy stara sie na koniec roku "obnizyc stan",
    jest duze prawdopodobienstwo, ze sie doplaci

  • 18. Data: 2002-02-18 17:52:12
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Za zrobienie remanentu PLACI SIE WLASNYM CZASEM.

    Ta.... jest !
    Zależy ile tego lezy "na stanie".
    Jak 20 harddysków to można się poświęcić, a ze względu
    na podatek - warto :)
    (przypomnę że wątek mnie nie dotyczy :))

    [...czepia się...ma rację :)...]
    >+ No ale przyjmijmy, ze chce Pan uciec przed zaliczka.
    >+
    >+ Jesli remament na koniec stycznia jest MNIEJSZY niz na koniec grudnia,
    >+ jest Pan do przodu. Jesli wiekszy - traci Pan.

    Uciekł waści początek wątku: gość miał magazyn zapchany
    (harddyskami;) ? - nie wiem) w grudniu, w styczniu wszystko
    upłynnił - więc... zgadza się !

    >+ Biorac pod uwage, ze na ogol kazdy stara sie na koniec roku "obnizyc stan",
    >+ jest duze prawdopodobienstwo, ze sie doplaci

    "na ogól każdy" - ale pytający albo nie wiedział albo nie dał
    rady. Więc rady na tą radę są jak znalazł :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2002-02-19 11:16:16
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > upłynnił - więc... zgadza się !

    > "na ogól każdy" - ale pytający albo nie wiedział albo nie dał
    > rady. Więc rady na tą radę są jak znalazł :)

    No to prosciej znow zapchac magazyn.
    Cos sprzedawac trzeba.

    Boguslaw