  • 1. Data: 2005-01-12 11:20:03
    Temat: czy wspólne opodatkowanie małżonków...
    Od: "VISIOner" <v...@o...pl>

    ...znieśli na 2004 - kolega zastrzelił mnie tą informacją
    Jak to wyglada - dzieki za info
    "fizyczny"

  • 2. Data: 2005-01-12 11:24:59
    Temat: Re: czy wspólne opodatkowanie małżonków...
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "VISIOner" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ...znieśli na 2004 - kolega zastrzelił mnie tą informacją
    > Jak to wyglada - dzieki za info
    > "fizyczny"

    nie znieśli a ograniczyli dla tych co rozliczają się na podstawie zasad
    ogólnych w stawce 19% liniowo

    --
    ===OPIX===
    ==========

  • 3. Data: 2005-01-12 16:28:13
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "VISIOner" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ...znieśli na 2004 - kolega zastrzelił mnie tą informacją
    > Jak to wyglada - dzieki za info
    > "fizyczny"

    Masz na myśli konkretnych małżonków, czy jakichkolwiek? Bo niektórzy mogą, a
    niektórzy nie (oczywiście wspólnie się rozliczać:). Piszesz o 2004, czyli
    chodzi o rozliczenie roczne?
    Trochę uściślij pytanie.
    Graszka.

  • 4. Data: 2005-01-12 19:49:21
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    VISIOner napisał(a):

    >...znieśli na 2004 - kolega zastrzelił mnie tą informacją
    >Jak to wyglada - dzieki za info
    >"fizyczny"

    Art. 6. 2. Małżonkowie podlegający obowiązkowi podatkowemu, o którym
    mowa w art. 3 ust. 1, między którymi istnieje wspólność majątkowa,
    pozostający w związku małżeńskim przez cały rok podatkowy, mogą być
    jednak, z zastrzeżeniem ust. 8, na wniosek wyrażony we wspólnym zeznaniu
    rocznym opodatkowani łącznie od sumy swoich dochodów określonych zgodnie
    z art. 9 ust. 1 i 1a, po uprzednim odliczeniu, odrębnie przez każdego z
    małżonków, kwot określonych w art. 26; w tym przypadku podatek określa
    się na imię obojga małżonków w podwójnej wysokości podatku obliczonego
    od połowy łącznych dochodów małżonków, z tym że do sumy tych dochodów
    nie wlicza się dochodów (przychodów) opodatkowanych w sposób
    zryczałtowany na zasadach określonych w tej ustawie.

    8. Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma
    zastosowania w sytuacji, gdy chociażby do jednego z małżonków, osoby
    samotnie wychowującej dzieci lub do jej dziecka mają zastosowanie
    przepisy art. 30c lub ustawy
    </lpAbc/lpext.dll?f=templates&fn=abc.jump.htm&id=abc
    .akt.du.1998.0930&data=user>
    o zryczałtowanym podatku dochodowym.

    Jeżeli jesteście małżeństwem przez cały rok i nikt nie płacił podatku
    zryczałtowanego ( nie dotyczy umów od najmu jeżeli umowy te nie są
    zawierane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej)
    to można rozliczyć się wspólnie

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2005-01-12 19:53:32
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    Andrzej Smereka napisał(a):

> [...]
    > zawierane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności
    > gospodarczej) to można rozliczyć się wspólnie

    Zapomniałem o art. 30c - żaden z małżonków nie mógł też płacić podatku
    liniowegp

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2005-01-13 21:23:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jan 2005, VISIOner wrote:

    >+ ...znieśli na 2004 - kolega zastrzelił mnie tą informacją

    NTG.
    Pierwsze słyszę :)
    Oczywiście są wyjątki - ale one wcześniej też były (dochody
    z DG ryczałt, teraz jeszcze +19% itp).

    pozdrowienia, Gotfryd