  • 1. Data: 2003-12-19 15:54:42
    Temat: czy zaklad pracy moze nie odliczac KUP?
    Od: "Monika" <s...@w...pl>

    Pracuje w kilku zakladach pracy. Czy na moja prosbe zaklad moze nie odliczac
    mi KUP zebym potem nie musiala doplacac podatku?
    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2003-12-20 10:09:31
    Temat: Re: czy zaklad pracy moze nie odliczac KUP?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Dec 2003, Monika wrote:

    >+ Pracuje w kilku zakladach pracy.

    I *wszystkie* odliczają ci KUP ??
    Albo pytania nie zrozumiełem (i dopłacać masz wskutek
    przekroczenia progu)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-12-20 16:02:27
    Od: "Monika" <s...@g...pl>

    > I *wszystkie* odliczają ci KUP ??
    > Albo pytania nie zrozumiełem (i dopłacać masz wskutek
    > przekroczenia progu)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    No nie... a to wlasnie ja sie tym zajmuje i zastanawiam sie czy sie US nie
    przyczepi jak w PIT 11 bedzie zero w rubryce KUP.
    Pozdrawiam
    Monika

  • 4. Data: 2003-12-20 16:30:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Dec 2003, Monika wrote:
    [...]
    >+ No nie... a to wlasnie ja sie tym zajmuje

    Acha :)

    >+ i zastanawiam sie czy sie US nie
    >+ przyczepi jak w PIT 11 bedzie zero w rubryce KUP.

    Chyba się nie zdziwią, bo nie tylko "wieloetatowcy" tak mają,
    wszyscy pracownicy prowadzący DG oraz osiągający dochody z najmu
    też (tak mają). Wręcz na odwrót: żeby odliczać KUP pracownikowi
    musisz mieć w ręce oświadczenie że *upoważnił* cię do tego :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2003-12-20 22:23:20
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    A co sądzicie o tych kosztach uzyskania przychodu ?

    GP RADZI

    "...&#8226; PRZYKŁAD. Przychód pracownika za okres od 1 stycznia do 31
    grudnia 2003 r. wynosi 400 zł (okres zatrudnienia od 1 września do 15
    września 2003 r.).
    Wariant I
    Ryczałtowe koszty uzyskania przychodu: 49,98 zł
    Dochód: 400 zł &#8211; 49,98 zł = 358,82 zł
    Strata nie wystąpiła.
    Wariant II
    Podwyższone ryczałtowe koszty uzyskania przychodu o 25 proc.: 66,64

    Dochód: 400 zł &#8211; 66,64 zł = 333,36 zł
    Strata nie wystąpiła...."

    Katarzyna Sokołowska
    Gazeta Prawna Nr 240/03 z dnia 10.12.2003

    pozdrawiam, Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-12-21 12:23:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > też (tak mają). Wręcz na odwrót: żeby odliczać KUP pracownikowi
    > musisz mieć w ręce oświadczenie że *upoważnił* cię do tego :)

    Ała... Gotfrydzie, jak możesz.

    Kto jak kto ale Ty nie powinieneś mylić KUP z kwotą obniżenia zaliczki
    na podatek dochodowy wynikająca z pierwszej grupy skali podatkowej.

    Od kiedy to przedsiębiorcy nie przysługuje KUP z umowy o prace????

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-12-21 13:37:13
    Od: buźka<p...@p...fm>

> [...]
    podatkowej.

    > Od kiedy to przedsiębiorcy nie przysługuje KUP z umowy o prace????

    upsss:) myślę, że można to zrzucić na garb przedswiątecznej
    gorączki:) W końcu wszystkie koszty uzysk. przych., zaliczki na
    podatek itp giną wśród święcących choinek, prezentów i zbliżającej się
    niestrawności:):)
    Mam jeszcze pytanko co do tych kosztów...został tu wcześniej
    przytoczony przykład, w którym te koszty są w bardzo "dziwnej"
    wysokości..czy ktoś mogłby mi to wytłumaczyć?? nigdy nie słyszałam o
    proporcjonalnym rozliczaniu kosztów uzysk. przych....(chodzi mi o
    umowę o pracę), więc może lepiej późno niż wcale:)
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2003-12-21 15:40:46
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    upsss:)...
[...]
    Może mi coś umknęło..:-) ? Co z tymi kup "pracowniczymi" - czyżby
    należało je liczyć proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy??

    Cytat w poprzedniej mojej wypowiedzi pochodzi ze strony Inforu ->
    serwisy tematyczne->podatki->"Strata też jest możliwa"

  • 9. Data: 2003-12-21 15:55:25
    Od: buźka<p...@p...fm>

> [...]
    > Wariant I
    > Ryczałtowe koszty uzyskania przychodu: 49,98 zł
    > Dochód: 400 zł &#8211; 49,98 zł = 358,82 zł

    to ja juz nic nie rozumiem, ratunku! pomocy! gubie sie...!!:(

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2003-12-22 07:16:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Dec 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Ała... Gotfrydzie, jak możesz.

    Ups... coś mi ułamki powychodziły. Chyba rzeczywiście późno było :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)