  • 1. Data: 2008-10-09 18:44:17
    Temat: darowanie części samochodu
    Od: jerry <j...@o...pl>

    Witam,
    Kilka lat temu kupiliśmy wspólnie z ojcem samochód. Wspólnie bo
    chodziło oczywiście o zniżki. W chwili obecnej mam ojca wpisanego w DR
    oraz w polisę OC. Na wypadek kolizji zarówno ja jak i ojciec tracimy
    zniżki. Dowiedziałem się że mam już maksymalne zniżki. W związku z tym
    jak najłatwiej "pozbyć się" ojca z DR żeby ubezpieczyć się samemu.
    Powiedziano mi w urzędzie rejestracji że ma być umowa kupna lub
    darowizna. Chyba łatwiejsza będzie darowizna. Pytanie tylko jaką część
    samochodu ma mi ojciec podarować skoro nie było to określone w umowie
    kupna. Czy może to być dowolna część skoro wcześniej nic nie było o
    tym wspomniane?
    Krzysiek

  • 2. Data: 2008-10-09 21:25:42
    Temat: Re: darowanie części samochodu
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jerry wrote:

> [...]
    > samochodu ma mi ojciec podarować skoro nie było to określone w umowie
    > kupna. Czy może to być dowolna część skoro wcześniej nic nie było o

    KC art 197
    Domniemywa się, że udziały współwłaścicieli są równe.

    Jeśli nie określono udziałów przy nabyciu, to macie po 50%