  • 1. Data: 2015-04-13 13:59:14
    Temat: darowizna SD-Z2
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    witam!
    który punkt trzeba by zaznaczyć w rubryce G w SD-Z2
    gdyby darowiznę przekazali rodzice (ojciec/matka) dziecku?

  • 2. Data: 2015-04-13 14:44:39
    Temat: Re: darowizna SD-Z2
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    platformowe głupki wrote:
    > witam!
    > który punkt trzeba by zaznaczyć w rubryce G w SD-Z2
    > gdyby darowiznę przekazali rodzice (ojciec/matka) dziecku?

    jak gdyby przekazali to zaden.
    Ale jak juz przekazali to 2.

  • 3. Data: 2015-04-13 15:01:29
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    zstępny?
    a co to za słowo w ogóle...

  • 4. Data: 2015-04-13 15:02:06
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    W dniu 2015-04-13 o 14:44, witek pisze:

    > jak gdyby przekazali to zaden.
    > Ale jak juz przekazali to 2.

    dz

  • 5. Data: 2015-04-13 15:12:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    platformowe głupki wrote:
    > zstępny?
    > a co to za słowo w ogóle...

    google zamkneli?

  • 6. Data: 2015-04-13 15:24:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    platformowe głupki wrote:

    > dz

    no i jeszcze jedno.
    jak przekazali rodzice to...
    nie ma czegos takiego.

    formalnie darowizna jest od osoby (z konkretnym peselem)
    wiec jak "rodzice" to darowizny byly dwie (po polowie od lebka) i druki
    sd-z2 tez dwa.
    Zeby sie nie okazało, ze ci urzad od polowy naliczy podatek za brak
    drugiego sd-z2.
    Tak wiem, przepisy sobie, a zycie sobie, wiec upewnij sie w swoim us co
    panie na to.
    Od razu sie zapytaj czyj pesel masz wpisac na sd-z2. pewnie ci powiedza,
    ze tego z czyjego konta poszedl przelew.
    Tylko nie zadawaja im pytania, a co jak to nie była kasa, tylko
    samochod/nieruchomosc, bo im od razu podpadniesz. Panie nie lubią jak im
    sie zadaje pytania na ktore nie znaja odpowiedzi.

    Genralnie sd-z2 jest w US traktowane po łebkach bo nie rodzi
    postepowania spadkowego. Wiec jak na pierwszy rzut oka wszystko gra i
    cyferki sie zgadzaja, to nikt sie temu druczkowi dluzej niz 5 sekund
    przygladał nie bedzie.

  • 7. Data: 2015-04-13 15:33:29
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a F jak wypełnić w przypadku darowizny?

    no i strona 3, też jakaś tabelka, nie znalazłem w internecie info jak to
    wypełniać...

    możesz pomóc? dzięki.

  • 8. Data: 2015-04-13 15:36:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    platformowe głupki wrote:
    > a F jak wypełnić w przypadku darowizny?

    darowizny czego?

    > no i strona 3, też jakaś tabelka, nie znalazłem w internecie info jak to
    > wypełniać...

    to samo co wyzej tylko przypadki nie mieszczace sie w kategoriach ze
    strony 2.

    napisz co jest darowizną.

  • 9. Data: 2015-04-13 15:42:30
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    darowizną ma być kasa,
    w US wcześniej babka powiedziała, że darowizna od rodziny nie jest
    objęta opodatkowaniem...

  • 10. Data: 2015-04-13 15:42:44
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    natomiast trzeba ją zgłosić...