  • 1. Data: 2008-02-17 17:56:03
    Temat: darowizna-kiedy nie zapłacę
    Od: "Ula" <m...@o...pl>

    WITAM.
    Moi rodzice chcą podarowac swoje mieszkanie mnie i mojemu męzowi a ich zięciowi.
    Nadmieniam, ze oboje z mężem juz posiadamy mieszkanie własnosciowe.
    Czy zapłacimy podatek od darowizn?
    Czy w wypadku darowania przez moich rodziców mieszkania mojemu dziecku
    (wnukowi)podatek od darowizn będzie nalezny?
    Mieszkanie rodziców będzie nasze dopiero po smierci obydwu rodziców.
    Po tym okresie chcemy nasze wlsanosciowe sprzedac i przeprowadzic sie, do
    podarowanego.
    Przepraszam, jesli taki watek był juz tutaj przedstawiany
    Głownie mi chodzi, w jakim przypadku nie zapłacę podatku od darowizn.

  • 2. Data: 2008-02-17 18:35:04
    Temat: Re: darowizna-kiedy nie zapłac
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Ula" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zięciowi.
    > Nadmieniam, ze oboje z mężem juz posiadamy mieszkanie własnosciowe.

    O ile zgłosisz darowiznę prawidłowo do urzędu to Ty nie.
    Gorzej z Twoim mężem - zięć chyba jest wyłączony ze zwolnienia.
    Lepiej całość na Ciebie - ze wszystkich względów lepiej.

    > Czy w wypadku darowania przez moich rodziców mieszkania mojemu
    > dziecku
    > (wnukowi)podatek od darowizn będzie nalezny?

    To samo co powyżej.

  • 3. Data: 2008-02-17 18:58:53
    Od: "ula" <m...@o...pl>

> [...]
    > Gorzej z Twoim mężem - zięć chyba jest wyłączony ze zwolnienia.
    > Lepiej całość na Ciebie - ze wszystkich względów lepiej.

    Dziękuje, ale gdzieś wyczytałam, że aby nie zapłacić podatku od darowizn,
    sama nie moge mieć mieszkania własnościowego?

  • 4. Data: 2008-02-17 20:37:00
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    ula pisze:
    > Dziękuje, ale gdzieś wyczytałam, że aby nie zapłacić podatku od darowizn,
    > sama nie moge mieć mieszkania własnościowego?

    Nie ma znaczenia twoj stan posiadania. Darowizny od rodzicow sa
    nieopodatkowa pod warunkiem zgloszenia ich w terminie do US.

  • 5. Data: 2008-02-17 21:50:19
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "ula" <m...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Dziękuje, ale gdzieś wyczytałam, że aby nie zapłacić podatku od
    > darowizn,
    > sama nie moge mieć mieszkania własnościowego?

    Możesz.
    WSZYSTKIE darowizny od rodziców są zwolnione z podatku, nie ma żadnych
    ograniczeń, a ni limitów.
    Jeden warunek - złożyć w terminie odpowiedni formularz w US.

    To co piszesz to przeszłość ALBO sytuacja w której formularza nie złożysz,
    wtedy podpadasz pod stare zasady.

  • 6. Data: 2008-02-17 21:59:13
    Od: "Rysiek" <...@...pl>

    > Możesz.
    > WSZYSTKIE darowizny od rodziców są zwolnione z podatku, nie ma żadnych
    > ograniczeń, a ni limitów.
    > Jeden warunek - złożyć w terminie odpowiedni formularz w US.

    Nie wszytskie - tylko do wartosci 1mln zl
    w przypadku mieszkania wystarczy dokonac darowizny notarialnie (wlasnosci
    mieszkania i tak nie da sie w inny sposob zmienic) - NIE TRZEBA wtedy nic
    skladac do US

    Darowizny wchodza do majatku osobistego - wiec rodzice daruja mieszkanie
    tylko Tobie. A ty jak bedziesz miec ochote to mozesz zrobic druga darowizne
    dla meza choc to raczej nie ma wiekszego sensu i tylko generuje dodatkowe
    koszty

    > To co piszesz to przeszłość ALBO sytuacja w której formularza nie złożysz,
    > wtedy podpadasz pod stare zasady.

    taka sytuacja ma miejsce jesli darowizna nie jest w formie aktu notarialnego

  • 7. Data: 2008-02-17 22:27:02
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Rysiek" <...@...pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie wszytskie - tylko do wartosci 1mln zl

    Na pewno?
    Była taka poprawka, ale o ile pamiętam nie przeszła.

    > w przypadku mieszkania wystarczy dokonac darowizny notarialnie (wlasnosci
    > mieszkania i tak nie da sie w inny sposob zmienic) - NIE TRZEBA wtedy nic
    > skladac do US

    Fakt - zrobi to notariusz z automatu.

  • 8. Data: 2008-02-21 19:07:23
    Od: "mia63" <m...@o...pl>

    > Na pewno?
    > Była taka poprawka, ale o ile pamiętam nie przeszła.

    > Fakt - zrobi to notariusz z automatu.

    Bardzo dziekuje wszystkim