  • 1. Data: 2008-10-16 08:47:26
    Temat: darowizna na zakup mieszkania a podatek od darowizny
    Od: Wika <w...@g...com>

    Witam,
    otrzymalam darowizne od siostry (i stopien pokrewienstwa) w wysokosci
    300.000,00 pln na zakup mieszkania w jakiej wysokosci musze zaplacic
    podatek i czy darowizna na zakup mieszkania nie jest zwolniona z
    koniecznosci oplacenia za nia podatku ?

  • 2. Data: 2008-10-16 09:00:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "Wika" <w...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...
> [...]
    > 300.000,00 pln na zakup mieszkania w jakiej wysokosci musze zaplacic
    > podatek i czy darowizna na zakup mieszkania nie jest zwolniona z

    Kazda darowizna jest zwolniona z podatku, jesli w odpowiednim terminie zlozy
    sie w US stosowny formularz z informacja o niej.

  • 3. Data: 2008-10-16 09:30:51
    Od: Wika <w...@g...com>

    On 16 Paź, 11:00, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Kazda darowizna jest zwolniona z podatku, jesli w odpowiednim terminie zlozy
    > sie w US stosowny formularz z informacja o niej.

    Niezaleznie od kwoty ? Jaka nazwe ma ten formularz ?

  • 4. Data: 2008-10-16 12:59:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wika wrote:
    wiadomoscinews:5938bcd7-c616-4a96-a7a3-d12edec8a0e7@
    l64g2000hse.googlegroups.com...

    > Niezaleznie od kwoty ? Jaka nazwe ma ten formularz ?

    znajdz i poczytaj
    ustawa o podatku od spadków i darowizn
    art 4A

  • 5. Data: 2008-10-16 16:04:29
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    Wika wrote:
> [...]
    > 300.000,00 pln na zakup mieszkania w jakiej wysokosci musze zaplacic
    > podatek i czy darowizna na zakup mieszkania nie jest zwolniona z

    Musi to byc pierwsza darowizna od 5 lat miedzy Wami. Nie zaplacisz podatku,
    podatek jest od zakupu, nie darowizny. Jest zwolniona - przynajmniej w moim
    przypadku ja nie musialem powiadamiac US, zrobil to notariusz. US bada tylko
    stopien pokrewienstwa z tego co wiem, ale na ta niezwykla okolicznosc
    notariusz przesyla np. w moim przypadku odpis skrocony aktu zawarcia
    malzenstwa (choc zadal tez odpisu zupelnego aktu urodzenia, ale nie trzeba
    bylo).
    Formularz nazywa sie SD - Z1, lub SD-Z2.

    Cytuje:

    Mówiac precyzyjnie zawiadomienia SD - Z1 jaki i SD - Z2 odnosza sie do prawa
    wlasnosci rzeczy lub praw majatkowych. Aby skorzystac ze zwolnienia nalezy
    zozyc zgloszenie w terminie miesiaca od powstania obowiazku podatkowego (
    art 4a ust 1 pkt 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn). Obowiazek
    podatkowy powstaje natomiast z chwila zawarcia umowy darowizny ( art 6 ust 1
    pkt 4 ustawy o podatku od spadków i darowizn)

    4.Obowiazek zgloszenia nie obejmuje przypadków, gdy
    1) wartosc majatku nabytego lacznie od tej samej osoby lub po tej samej
    osobie w okresie 5 lat, poprzedzajacych rok, w którym nastapilo ostatnie
    nabycie, doliczona do wartosci rzeczy i praw majatkowych ostatnio nabytych,
    nie przekracza kwoty okreslonej w art. 9 ust. 1 pkt 1
    lub
    2) gdy nabycie nastepuje na podstawie umowy zawartej w formie aktu
    notarialnego.

    Ogolnie robi to notariusz.

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 6. Data: 2008-10-16 16:06:02
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    Cavallino wrote:

    > Kazda darowizna jest zwolniona z podatku, jesli w odpowiednim
    > terminie zlozy sie w US stosowny formularz z informacja o niej.

    Niezaleznie od stopnia pokrewienstwa i ilosci darowizn w ciagu ostatnich 5
    lat ? ;] Jak daruje mieszkanie Jurkowi z naprzeciwka, to tez...?

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 7. Data: 2008-10-16 18:46:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO> napisal w wiadomosci

    > Niezaleznie od stopnia pokrewienstwa i ilosci darowizn w ciagu ostatnich 5
    > lat ? ;] Jak daruje mieszkanie Jurkowi z naprzeciwka, to tez...?

    Pisalem o tym konkretnym przypadku.
    Szczególy doczytaj sobie w ustawie.

  • 8. Data: 2008-10-16 19:38:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ra9om1ak wrote:

    > Musi to byc pierwsza darowizna od 5 lat miedzy Wami

    dlaczego?

  • 9. Data: 2008-10-16 22:12:46
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    witek wrote:

    > dlaczego?

    Musi i nie musi, ok. Limit.

    --
    ra9om1ak
    r...@o...pl

  • 10. Data: 2008-10-16 22:13:46
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    Cavallino wrote:

    > Pisalem o tym konkretnym przypadku.

    To jest konkretny przypadek, "kazda" ?

    > Szczególy doczytaj sobie w ustawie.

    Nie, dziekuje. Tyle ile bylo mi trzeba, doczytalem i zalatwilem tak, jak
    chcialem.

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl